Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@20:39:39 GMT

هشدار دادستان مشگین‌شهر به اخلالگران چهارشنبه‌سوری

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۶۷۳۴

هشدار دادستان مشگین‌شهر به اخلالگران چهارشنبه‌سوری

به گزارش ایرنا ، در بخشی از متن هشدار دادستان مشگین‌شهر آمده است: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و شور و شوق مردم در استقبال از سال نو ، متاسفانه تعدادی افراد سودجو و فرصت‌طلب به بهانه چهارشنبه آخر سال موسوم به چهارشنبه‌سوری اقدام به تهیه انواع مواد محترقه و منفجره و آتش‌زای غیرمجاز و غیراستاندارد و توزیع آن در بین مردم بویژه قشر جوان و نوجوان جامعه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی رضایی افزود: خریداران اینگونه مواد بعضا سهوا یا از روی ناآگاهی با بکارگیری و استفاده آن در معابر عمومی سطح شهر و مراکز پرجمعیت و یا با پرتاب ترقه ، فشفشه و افروختن آتش در معابر عمومی ضمن بروز صداهای مهیب انفجاری و ایجاد رعب و وحشت در مردم ، آسایش و آرامش شهروندان را نیز سلب کرده و به تبع آن زمینه اخلال در نظم و آسایش و امنیت عمومی و ایجاد مزاحمت برای خانواده‌ها بویژه بانوان و اطفال را فراهم می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بررسی حوادث و اتفاقات رخ داده در سنوات گذشته در مشگین‌شهر حاکی از این است که بواسطه سوء‌استفاده برخی افراد فرصت‌طلب خسارت‌های جانی و مالی قابل توجه و جبران‌ناپذیری به خانواده‌ها، افراد خردسال و نوجوانانی که از تاثیر این گونه مواد بی‌اطلاع بوده‌اند، وارد شده و گاهی حوادث ناگوار اعضای چندین خانواده را در ایام نزدیک به سال نو محزون و داغدار کرده است.

وی با اشاره به این که حصول آرامش ، رفاه ، نظم و امنیت برای یکایک مردم و خانواده‌ها از اهداف اصلی اقدامات دستگاه قضایی و مراجع انتظامی شهرستان می‌باشد و انجام چنین رفتارهای غیرمتعارف موجب ایجاد دلهره و آشفتگی در عموم مردم شده ، اظهارکرد: خرید و حمل اقلام انفجاری ، آتش‌زا و ترقه‌های غیراستاندارد و اخلال در نظم و آسایش و آرامش عمومی دارای وصف مجرمانه بوده و قابلیت تعقیب کیفری دارد. 

دادستان مشگین‌شهر افزود: مرجع قضایی و انتظامی منطقه با تهیه و توزیع‌کنندگان مواد غیرمجاز و غیراستاندارد محترقه و نیز واحدهای صنفی عرضه کننده این نوع مواد منفجره قاطعانه و بدون اغماض برخورد قانونی و قضایی خواهد کرد.

رضایی در این پیام به خانواده‌ها توصیه کرده است نسبت به کنترل و مراقبت از نوجوانان و جوانان حساس بوده و با نظارت بیشتر بر رفتار و اقدامات آنها از بروز حرکات و رفتارهای پرخطر و استفاده از مواد  منفجره و محترقه غیرمجاز و خطرساز جلوگیری کرده و مانع انجام برخی رفتارهای هنجارشکن شوند.

دادستان مشگین‌شهر  تصریح کرد: مراجع قضایی ، امنیتی و انتظامی شهرستان مشگین‌شهر با شادی و شور و نشاط اصولی مردم به هیچ وجه مخالف نمی‌باشند و تمامی اقدامات انجام شده از سوی آنان در راستای پیشگیری از وقوع جرم و صرفا جهت تامین آرامش بیش از پیش همشهریان است.

وی اظهارامیدواری کرد مردم شریف و متدین شهرستان مشگین‌شهر با مدنظر قراردادن حوادث تلخ سال‌های گذشته و نیز با تعامل و همکاری مطلوب خود با عوامل انتظامی و همچنین با همت و تلاش دیگر ادارات و دستگاه‌های مرتبط ، سال ۱۴۰۰ را همراه با صحت و سلامتی به پایان برسانند.

مشگین‌شهر در شمال غربی اردبیل قرار دارد.

برچسب‌ها مشگین شهر دادگستری دادستانی کل کشور چهارشنبه سوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشگین شهر دادگستری دادستانی کل کشور مشگین شهر دادگستری دادستانی کل کشور چهارشنبه سوری دادستان مشگین شهر خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۶۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است

علی یوسف‌زاده گفت: امسال تکمیل آخرین ابنیه فنی شامل نصب یک دستگاه پل خاص با یک دهانه ۴۴ متری ، آسفالت لایه دوم و نصب علایم ایمنی و خط‌کشی ۲۰ کیلومتر اول از مسیر سه‌راهی سربند - مشگین‌شهر با تامین منابع مالی مورد نیاز جزو برنامه کاری این اداره کل می‌باشد.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به احداث ۲۰ کیلومتر دوم سربند –مشگین‌شهر افزود: در ۲۰ کیلومتر دوم این مسیر همزمان با عملیات خاکی ، ابنیه فنی در سطح ۶.۵ کیلومتر اول اجرا می‌شود.

او با قدردانی از تلاش‌های پیمانکار و عوامل اجرایی این طرح اظهار کرد: با وجود بدهی اداره کل راه و شهرسازی به پیمانکاران ، عملیات اجرایی پروژه سربند- مشگین‌شهر با یک هزار میلیارد ریال فعال بوده و در صورت تامین منابع مالی و تخصیص اعتبار لازم ، با تکمیل و بهره‌برداری این طرح شاهد افزایش ایمنی تردد در این مسیر خواهیم بود.

یوسف‌زاده با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۱۵ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین با ۱۷۸ نفر نیروی انسانی در این طرح فعالیت دارند ، افزود: جاده سربند – پارس‌آباد و سربند- مشگین‌شهر از جاده‌های حادثه‌خیز استان است که با تلاش پیمانکاران در مراحل اجرا و تکمیل قرار گرفته و انتظار می‌رود با اختصاص اعتبارات به‌موقع تمام طرح‌های بزرگراهی شمال استان شتاب بیشتری بگیرد.

او هزینه احداث هر کیلومتر بزرگراه را ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: برنامه اصلی احداث ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در جاده‌های پرتردد و حادثه‌خیز استان است تا با تکمیل آنها ایمنی جاده‌ها ارتقا یافته و از میزان تصادفات جاده‌ای کاسته شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • هشدار استقلال به خانواده ها: تست گیری فصل جدید آکادمی شروع نشده است
  • هشدار به مدیران بابت حجاب اعضای خانواده‌شان!
  • هشدار به افراد مشهور و خانواده‌شان در زمان اجرای طرح حجاب | فیلم
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • هشدار دادستان بجنورد در خصوص تکمیل پل ورودی کنارگذر شمالی
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است