Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@15:30:43 GMT

پدافند غیرعامل معطوف به اقدامات پیشگیرانه است

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۶۸۳۲

پدافند غیرعامل معطوف به اقدامات پیشگیرانه است

ایسنا/فارس معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل تاکید کرد که طراحی واجرای اقدامات پیشگیرانه در بخش‌های مختلف و کاهش آسیب‌ها، بحث اصلی و محوری در پدافند غیرعامل است.

رسول رحیمی سه‌شنبه ۱۷ اسفند در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان فارس، با اشاره به اینکه تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل در استان‌ها مد نظر است، گفت: هر استان باید به این طرح‌ها بیشتر توجه کرده و متناسب با ظرفیت و توانمندی‌ها آن را تهیه و تدوین و اجرایی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه پدافند غیرعامل همیشه رده دوم یا سوم بوده است، گفت: یکی از مشکلات در بحث پدافند غیرعامل، آنست که خیلی در بحث پیشگیری کار نمی‌شود در حالی که موضوع اصلی پدافند غیرعامل بحث پیشگیری و کاهش آسیب‌ها است. 

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه مسئله مهم و اصلی امروز ایران کرونا است، عنوان کرد: از مجموعه استان فارس می‌خواهم که کاری کنند که بار از دوش بخش درمان و هزینه‌بر، برداشته شود، باید با این ویروس کنار بیاییم چراکه هر کشوری بتواند بیماری را مدیریت کند از کشورهای قدرتمند می‌شود.  

رحیمی خطاب به مسئولان استان فارس در خصوص مدیریت بیماری کرونا، گفت: عادی‌انگاری نکنید اما از ظرفیت استان استفاده و توصیه‌های بهداشتی را مدام بیان کنید تا هزینه‌های سنگین و بار را از دوش کادر درمان برداریم، این وضعیت با معیشت مردم گره خورده است باید مدیریت پیشگیری کرونا انجام شود. 

او با بیان اینکه استان قطب پزشکی است و دیگر استان‌ها را پشتیبانی می‌کند، خاطرنشان کرد: استان فارس از این جهت مشکلی ندارد و مانند دیگر استان‌ها نیست که کمبودی در حوزه پزشکی داشته باشد اما باید پیشگیری در اولویت باشد. 

رحیمی با اشاره به طرح جامع پدافند غیرعامل فارس، گفت: انتظار این بود طرح جامع برش دستگاهی بخورد و برنامه‌های سال براساس طرح پیش‌بینی شود و هر دستگاه کمک دهد و بودجه را پیگیری کند تا باری از دوش استان برداشته شود. 

او با بیان اینکه مکلف شده بود که دستگاه‌ها ۲ درصد از بودجه خود را به پدافندغیرعامل اختصاص دهد اما در این تکلیف نیز اولویت با پدافند غیرعامل نبود، افزود: فرصت‌های زیادی در استان فارس داریم که دستورالعمل‌هایی برای جلوگیری از تبدیل به تهدید شدن این فرصت‌ها به استاندار فارس داده شد همچنین قرارگاه‌های پدافند غیرعامل باید تشکیل شود. 

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه انتظار است که سند استان فارس به روزتر شود، گفت: هزار و ۱۱۹ دارایی فارس در حوزه پدافند است و برش دستگاهی طرح جامع پدافند غیرعامل باید اجرایی شود و هر دستگاه باید در این زمینه ورود کنند و طرح ویژه خود را داشته باشند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی طرح جامع پدافند غیرعامل كرونا استان فارس کرونا در ایران پدافند غیرعامل استان فارس طرح جامع استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۶۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴۰ تن گندم غیرقابل استفاده در حمیدیه

فرمانده انتظامی حمیدیه از دستگیری عاملان نگهداری و فروش ۴۰ تُن گندم غیر قابل استفاده انسان در این شهرستان، خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، سرهنگ مالک حزبایی اظهار کرد: ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اقدامات اطلاعاتی، تعدادی افراد سودجو و فرصت‌طلب که قصد فروش گندم غیرقابل استفاده به صورت متقلبانه در مراکز و سیلوهای خرید گندم داشتند را شناسایی کردند.

وی افزود: ماموران پلیس با انجام اقدامات تخصصی، انبار محل دپوی گندم‌ها را شناسایی کردند و با هماهنگی مرجع قضایی به محل اعزام شدند.

فرمانده انتظامی حمیدیه تصریح کرد: در بازرسی از این محل 40 تُن گندم غیر قابل استفاده کشف و یک دستگاه کامیون توقیف شد.

حزبائی با اشاره به مهر و موم  این انبار بیان کرد: در این ارتباط پنج نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی داده شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف ۴۰ تن گندم غیرقابل استفاده در حمیدیه
  • شلیک موشک ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در ماموریت مدیترانه
  • توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد
  • ببینید| نوری قزلجه: بیش از ۵۰ درصد اقدامات مجلس یازدهم رضایت‌بخش نبود
  • توانمندی ایران و ضعف اسرائیل در آفند و پدافند/ گرایش به غرب در خاورمیانه ضعیف می‌شود
  • تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد
  • عملیات «وعده صادق» موجب شادی تمام حق طلبان شد
  • مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد
  • افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • افزایش شمار پیکرهای بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر