Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@22:15:05 GMT

اتحادیه اروپا: جمهوری صحرا را به رسمیت نمی‌شناسیم

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۶۸۳۳

اتحادیه اروپا: جمهوری صحرا را به رسمیت نمی‌شناسیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که کشورهای عضو این اتحادیه، "جمهوری صحرا" را به رسمیت نمی‌شناسند و مشارکت جبهه "پولیسارو" در آخرین اجلاس مشترک اتحادیه اروپا و اتحادیه آفریقا، تغییری در موضع بروکسل و کشورهای عضو ایجاد نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از رای الیوم، ‌جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا،‌ موضع این اتحادیه در عدم به رسمیت شناختن "جمهوری صحرا" را تکرار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در واکنش به گفته یکی از نماینده‌های اعضای پارلمان اروپا، در توییتی نوشت: اتحادیه اروپا، جمهوری صحرا را به رسمیت نمی‌شناسد. شرکت و حضور جمهوری صحرا در آخرین اجلاس اتحادیه اروپا و اتحادیه آفریقا تغییری در موضع اتحادیه اروپا در عدم به رسمیت شناختن آن ایجاد نخواهد کرد. وی اشاره کرد که موضع اعضای این اتحادیه در این زمینه ثابت است و تغییری نداشته است.

یک مقام مسئول اروپایی در این زمینه گفت که اتحادیه اروپا از تلاش آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل و استفان دی میستورا،‌ فرستاده ویژه دبیرکل، برای رسیدن به یک راه‌حل سیاسی، متوازن، واقعی، عملی، دائمی و پذیرفته شده از جانب طرفین درگیر در قضیه صحرا حمایت و پشتیبانی می‌کند.

به دنبال حضور جمهوری صحرا در آخرین اجلاس مشترک اتحادیه اروپا و اتحادیه آفریقا در بروکسل، پایتخت بلژیک،‌ مراکش سطح هیأت نمایندگی خود را در اجلاس سران اتحادیه اروپا و اتحادیه آفریقا کاهش داد و اعلام کرد که عزیز آخانوش، نخست وزیر مراکش در اجلاس سران اتحادیه اروپا و آفریقا شرکت نخواهد کرد.

حضور ابراهیم گالی، رهبر پولیسارو در این اجلاس خشم مراکش را برانگیخت.

در همین راستا، پیتر استانو، سخنگوی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی به دنبال واکنش مراکنش به حضور گالی در بیانیه‌ای اعلام کرد؛ طرف اروپایی هیچ دعوتنامه‌ای به جبهه پولیسارو نفرستادند و توضیح داد که اتحادیه آفریقا بود که مسئولیت این دعوت را بر عهده دارد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اتحاديه اروپا صحرای غربی اتحادیه اروپا و اتحادیه آفریقا جمهوری صحرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۶۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاس بین المللی ایران و قاره آفریقا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، دومین اجلاس بین المللی ایران و قاره آفریقا، با سخنرانی رئیس جمهور و با حضور مقامات عالیِ کشور‌های آفریقایی از بیش از ۳۰ کشور آفریقایی در تهران برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • امیرعبدالهیان: روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است
  • روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • اجلاس بین المللی ایران و قاره آفریقا
  • تصاویر دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • رئیس‌جمهور: تفاوت معناداری در نگاه ایران و کشورهای غربی به قاره آفریقا وجود دارد / لزوم توسعه روابط ایران و آفریقا
  • رئیسی: اراده ایران و آفریقا در جهت توسعه روابط است
  • (تصاویر) دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم