Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@20:47:55 GMT

جشنواره تئاتر روح‌الله آغاز به کار کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۷۳۲۳

جشنواره تئاتر روح‌الله آغاز به کار کرد

ایسنا/اصفهان سومین جشنواره تئاتر روح‌الله در سه بخش نمایشنامه‌نویسی، تئاتر خیابانی و تئاتر صحنه‌ای برگزار می‌شود. 

مهدی بنکدار، مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) استان اصفهان به ایسنا گفت: فراخوان سومین جشنواره تئاتر روح‌الله در سال ۹۸ منتشر شد که تا مرحله بازبینی و انتخاب آثارِ راه‌یافته به مرحله داوری پیش رفت، اما متأسفانه با شیوع کرونا، تنها بخش نمایشنامه‌نویسی به‌صورت کامل برگزار و جوایز آن نیز اهدا و فعالیت‌های هنری و اجرای نمایش‌ها در دو بخش تئاتر صحنه‌ای و خیابانی تعطیل شد و برگزاری جشنواره به تعویق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

او با اشاره به اجرای آثار بخش تئاتر صحنه‌ای ادامه داد: این آثار روزهای ۱۷ و ۱۸ اسفند در سالن ماه و سعدی حوزه هنری اجرا و آثار خیابانی نیز در پل خواجو، سی‌وسه پل، عالی‌قاپو، مسجد امام(ره) و مسجد شیخ لطف‌الله اجرا می‌شود. 

بنکدار اضافه کرد: در این دوره ۴۳ اثر در بخش نمایش صحنه‌ای حضور داشتند که هفت اثر برای اجرا انتخاب و از ۳۱ اثر حاضر در بخش نمایش خیابانی، در نهایت شش اثر برگزیده شد. 

مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) استان اصفهان با بیان این‌که در حال رایزنی برای برگزاری چهارمین دوره این جشنواره به‌صورت ملی هستیم، گفت: در مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر و نمایشنامه‌نویسی روح‌الله، از استاد حسن کریمی به‌عنوان یکی از داوران دوره‌های قبل جشنواره و رضا کریمی به‌ عنوان یکی از بازیگران تئاتر اصفهان تجلیل و  از ۱۰ اثر برتر تولید شده در سال‌های گذشته نیز رونمایی خواهد شد. 

به گزارش ایسنا، آیین اختتامیه سومین جشنواره تئاتر و نمایشنامه نویسی روح‌الله ساعت ۱۸ روز ۱۹ اسفند در سالن اجتماعات نگارستان امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری تئاتر نمایشنامه نویسی جشنواره تئاتر روح الله صحنه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۷۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استایل و پوشش متفاوت بازیگران زن در پشت‌صحنه یک تئاتر | تصویر

لیلا بلوکات بازیگر سینما و تلویزیون در پشت صحنه تئاتر چه کسی جوجه تیغی را کشت حاضر شد و با بهرام افشاری عکس یادگاری گرفت.

دیگر خبرها

  • «فرج الله سلحشور» تئاتر را از مسجد آغاز کرد و بعد آثارش در جهان دیده شد
  • اهدای جایزه «فرج الله سلحشور» در جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • کسب عنوان برتر دانشجویان دانشگاه آزاد سقز در جشنواره نمایشنامه‌خوانی
  • کسب عنوان برتر دانشجویان دانشگاه آزاد سقز در جشنواره نمایشنامه خوانی
  • آغاز داوری آثار جشنواره قصه‌گویی «نون، قصه و نمک مادربزرگ»
  • استایل و پوشش متفاوت بازیگران زن در پشت‌صحنه یک تئاتر | تصویر
  • آغاز به کار جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی تیتر ۱۳
  • رقابت ۱۴ گروه در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد/ جایزه ویژه فرج‌الله سلحشور اعطا می‌شود
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر آغاز شد
  • امام صادق (ع) حافظ آثار رسول الله برای جهان اسلام بوده است