Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، جلال آفاقی روز سه‌شنبه در جلسه پیشگیری از سرقت اردبیل اظهارکرد: ضابطین قضایی در تعطیلات نوروزی ملزم به استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی در اختیار برای کنترل سارقان سابقه‌دار و راه‌اندازی گشت‌های پیاده و خودرویی در سطح شهر بویژه در حواشی و مناطق جرم‌خیز هستند.

وی همچنین خواستار تقویت تعامل و هم‌افزایی دستگاه‌های متولی در مبحث پیشگیری از سرقت شد و افزود: مجموعه برنامه‌هایی در این زمینه برای سال آینده پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تکلیف قانونی تمامی سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی را در حفظ اموال و تاسیسات خود متذکر شد و بیان کرد: طبق قانون روسا و مدیران دستگاه‌ها و ادارات می‌بایست در صورت تضییع اموال و اثاث و تاسیسات سازمان متبوع پاسخگو بوده و جبران خسارت کنند.

وی افزود: دستورالعمل "ترک فعل مدیران" در این مورد گویای مطلب بوده و دستگاه قضا با مدیرانی که مرتکب قصور و تخطی شده باشند، مماشات نخواهد کرد.

بر اساس بررسی‌های انجام شده در هفته نخست سال ۱۴۰۰ میزان وقوع انواع جرایم در استان اردبیل در مقایسه با عید سال گذشته ۱۱ درصد کاهش داشت.

در بررسی آسیب‌های اجتماعی خشونت رتبه نخست ۱۰ جرم اول کیفری استان اردبیل را به خود اختصاص داده و جرایم مرتبط با خشونت از جمله ضرب و شتم ، توهین و نزاع جمعی در صدر ۱۰ جرم کیفری اولویت‌دار قرار گرفته است.

سرقت و مواد مخدر نیز به ترتیب در رده‌های دوم و سوم جرایم کیفری استان جای گرفته‌اند و از رده چهار تا دهم جرایم کیفری نیز متناسب با موقعیت جرم متغیر می‌باشد.

برچسب‌ها دادگستری سرقت دادستانی کل کشور اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری سرقت دادستانی کل کشور دادگستری سرقت دادستانی کل کشور اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۷۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارقان مشاعات ساختمانی در اسفراین دستگیر شدند

سرهنگ محمد روهنا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت مشاعات ساختمانی در سطح شهرستان اسفراین، بلافاصله شناسائی سارق یا سارقان در دستور کار ماموران تجسس کلانتری ۱۱ قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ماموران بااستفاده از یکسری اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسائی یک سارق سابقه‌دار در سطح شهرستان شدند، افزود: ماموران با هماهنگی قضائی در یک عملیات غافلگیرانه متهم را در محل مخفیگاهش دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم در بازجوئی‌های به عمل آمده به ۶ فقره سرقت مشاعات ساختمانی با همدستی یک نفر در سطح شهرستان اعتراف نمود، تصریح کرد: ماموران با رصد اطلاعاتی و سرعت عمل یک نفر سارق همدست را نیز دستگیر و به کلانتری دلالت نمودند.

فرمانده انتظامی اسفراین با اشاره به اینکه متهمان پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند، خاطرنشان کرد: شهروندان مراقبت های لازم در خصوص پیشگیری از سرقت را به عمل آورده و هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
 

کد خبر 6092549

دیگر خبرها

  • لحظه بازداشت سارقان زورگیر در عملیات پلیس | ویدئو
  • دستگیری سارقان زورگیر باهوشیاری پلیس +فیلم
  • دستگیری سارقان باغ ویلاها و کابل‌های برق در طرقبه شاندیز
  • دستگیری سارقان و کشف ۱۹ فقره سرقت در خرم آباد
  • باند سارقان اسپیلت در زابل منهدم شد
  • باند سارقان سابقه‌دار در تالش زمین‌گیر شدند
  • سارقان مشاعات ساختمانی در اسفراین دستگیر شدند
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • سارقان سابقه دار ماهدشت با ۲۵ فقره سرقت دستگیر شدند
  • دستگیری سارقان سابقه‌دار در اسفراین