Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@03:21:55 GMT

فرض قرمز صهیونیست‌ها برای یهودیان اوکراینی

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۷۵۲۱

فرض قرمز صهیونیست‌ها برای یهودیان اوکراینی

همزمان با گزارش منابع خبری درباره خودداری تل‌آویو از پذیرش مهاجران غیر یهودی اوکراینی، وزیر داخلی رژیم صهیونیستی می‌گوید که تل‌آویو خود را برای اسکان ده‌ها هزار یهودی اوکراینی آماده می‌کند.

به گزارش مشرق، «آیلت شاکد» وزیر داخلی رژیم صهیونیستی در واکنش به انتقادات صورت گرفته از این رژیم درباره عدم پذیرش آوارگان اوکراینی غیر یهودی، با ادعای اینکه تل‌آویو تعداد زیادی از آورگان اوکراینی را پذیرفته است، گفت که این رژیم «عده‌ای از اوکراینی‌های یهودی را به عنوان مهاجر» خواهد پذیرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«یوگنی کورنیچوک» سفیر اوکراین در فلسطین اشغالی پیشتر خبر داده بود که رژیم صهیونیستی حاضر به پذیرش ده‌ها آواره اوکراینی نشده و آن‌ها را از فرودگاه «بن گوریون» عودت داده است.

بیشتر بخوانید: رایزنی‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره اوکراین و مذاکرات وین

بنابر گزارش دوشنبه‌شب روزنامه «الاخبار»، وزیر داخلی رژیم صهیونیستی در کنفرانسی که کانال ۱۲ تلویزیون این رژیم آن را برگزار می‌کند، در این خصوص اظهار داشت: «در مقایسه با کشورهای مجاور اوکراین، اسرائیل تعداد زیادی از ساکنان را اسکان داده است. ما در اینجا با یک چالش بزرگ رو به رو هستیم و آن این است که اگر تعداد مهاجران صدها هزار نفر نباشد، ده‌ها هزار نفر از مشمولان قانون بازگشت را اسکان دهیم».

بیشتر بخوانید: دیدار بلینکن و لاپید درباره ایران و اوکراین

روزنامه الاخبار خاطرنشان کرد که وزیر داخلی رژیم صهیونیستی به قانونی اشاره دارد که تنها به یهودیان سراسر جهان اجازه مهاجرت به فلسطین اشغالی را می‌دهد. آیلت شاکد در ادامه با ادعای اینکه اراضی اشغالی وطن یهودیان است، بیان کرد: «اسکان هر یهودی وظیفه‌ای است که بر عهده ما نهاده شده است و ما این را انجام می‌دهیم. در برابر آن دسته افرادی که از اوکراین فرار می‌کنند، کشورهای بسیاری قرار دارند که آن‌ها را با گذرنامه کار اسکان می‌دهند». با این حال شاکد مدعی شد: «ما غیر یهودیان را نیز اسکان می‌دهیم».

بنابر اظهارات وزیر داخلی رژیم صهیونیستی تا این لحظه ۲۸۰۰ اوکراینی وارد اراضی اشغالی شده‌اند که ده درصد از این تعداد جزء مشمولان قانون بازگشت هستند. او همچنین مدعی شد که این وزارتخانه به عده‌ای از افراد که مشمول قانون بازگشت نمی‌شوند، «سهمی انسانی» برای مهاجرت اختصاص خواهد داد. شاکد همچنین ادعا کرد که اراضی اشغالی در مقایسه با انگلیس و کشورهای مجاور اوکراین، اوکراینی‌های بسیاری را اسکان خواهد داد.

طبق این گزارش، داده‌های نهادهای اسکان و مهاجرت در اراضی اشغالی حاکی از آن هستند که مقامات رژیم صهیونیستی از پذیریش ۱۲۹ اوکراینی را سرباز زده‌اند و آن‌ها را عودت داده‌اند. روز یکشنبه نیز ۷۴۵ اوکراینی وارد فلسطین اشغالی شدند که از این تعداد ۱۷ نفر عودت داده شدند.

 آیلت شاکد با این ادعا که مهاجران یهودی در حال فرار از جنگ هستند، می‌گوید که اسرائیل خود را برای پذیریش و اسکان ۱۰۰ هزار مهاجر مشمول قانون بازگشت آماده می‌کند. در همین ارتباط، «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، روز دوشنبه، در جریان کنفرانس مهاجرت یهودیان گفت: «اسرائیل برای اسکان آوارگان یهودی تمرکز خواهد کرد». او همچنین اضافه کرده بود: «ما ملزم به پذیرش آن دسته یهودیانی هستیم که به بهترین نحو، از اماکن خطرناک فرار می‌کنند. آن‌ها باید احساس کنند که در به رویشان باز و خانه برایشان گرم است. بروکراسی داخلی نباید مانع ایجاد کند».

پیش از این اعلام شده بود که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی یک اتاق فوق‌العاده به منظور «بررسی تحولات اوکراین در شرایط حضور ۸۰۰۰ اسرائیلی در آنجا» تشکیل داده و در عین حال اعلام کرده است که ۲۰۰ هزار یهودی در اوکراین سکونت دارند.

سفیر رژیم صهیونیستی در اوکراین پیشتر در گفت‌وگو با روزنامه «یدیعوت آحارانوت» در این خصوص گفته بود: «سفارت با وزارت خارجه همکاری می‌کند تا زمینه برای خارج کردن اسرائیلی‌ها و عده‌ای از یهودیان از اوکراین و انتقال آن‌ها به لهستان انجام شود». بنابر گزارش این روزنامه عبری، در روزهای آغازین جنگ، صدها نفر از ساکنان فلسطین اشغالی از نماینده تل‌آویو در شهر «لویو» درخواست ترک پایتخت اوکراین را کرده‌ بودند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس قیمت رژیم صهیونیستی روسیه اوکراین یهودی وزارت خارجه انگلیس لهستان نفتالی بنت فلسطین خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت وزیر داخلی رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی فلسطین اشغالی قانون بازگشت اراضی اشغالی تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۷۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله جدید حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، اداره اطلاع رسانی جنگی حزب الله در بیانیه ای از حمله جدید به مواضع نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

در این بیانیه آمده است: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف آن، رزمندگان مقاومت اسلامی در ساعت ۱۱:۴۵ روز یکشنبه ۲۸ آوریل ۲۰۲۴، مرکز نظامی البغدادی را زیر آتش قرار داده و تلفاتی قطعی به آن وارد کردند.

این در حالی است که رسانه صهیونیستی یدیعوت آحارونت از زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در حمله موشکی شب گذشته به پایگاه میرون در شمال فلسطین اشغالی خبر داده بود.

با شروع عملیات «طوفان الاقصی» از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین، جنبش حزب‌الله لبنان در جهت سرگرم کردن نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در همین ارتباط، رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اذعان کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه به دام افتاده است.

کد خبر 6091010

دیگر خبرها

  • رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • رسانه‌های تل آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • حمله جدید حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست
  • تاثیرات سلوکیان بر خاورمیانه: از تاثیر بر هنر و فلسفه تا مواجهه با شورش یهودیان
  • حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان صهیونیست در شمال اراضی اشغالی
  • هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان
  • هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله
  • هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله به مزارع اشغالی شبعا
  • حمله موشکی مقاومت به پایگاه نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان