Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از آباده، حدود سه ماه قبل بود که امام‌جمعه آباده در خطبه های نماز جمعه به مشکلات کارخانه سیمان آباده پرداخت و بعد از آن با تشکیل کارگروه رفع موانع تولید استان در این شهرستان، قرار شد مشکلات این کارخانه رفع شود.
 
از قرائن و شواهد مشخص است هیچ یک از مصوبات طرفین اجرایی نشده است و امروز شاهد اعتراض مجدد کارگران این کارخانه هستیم که هفت ماه است حقوق معوقه دارند و اکنون نیز هیچ گونه عیدی و پاداشی دریافت نکرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به منظور بررسی مشکلات کارخانه سیمان و کارگران آن، جلسه ویژه کارگروه اقتصادی قرارگاه صاحب الزمان ناحیه مقاومت سپاه آباده با حضور فرماندار آباده، فرمانده ناحیه سپاه آباده، نماینده ای از سوی کارخانه و نماینده کارگران برگزار شد.

فرمانده ناحیه سپاه آباده، در این جلسه گفت: رئیس و مسئولان این کارخانه باید پاسخگوی کارگران و پاسخگوی افکار عمومی جامعه باشند.

سرهنگ عباس قره خانی ادامه داد: این کارخانه ادعا می‌کند بدهکاری بسیاری دارد و به همین دلیل حقوق معوقه کارگران پرداخت نشده است، اما بررسی ها نشان می دهد در سه ماه اخیر این کارخانه 30 میلیارد فروش داشته است. پس چرا معوقات کارگران پرداخت نشده است ؟

وی بیان کرد: بعضی کارگران این کارخانه هنوز 6 ماه حقوق معوقه دارند! آیا رئیس کارخانه هم حقوق معوقه ای دارد؟ رئیس کارخانه را برای پاسخگویی در این جلسه دعوت کردیم اما در جلسه حاضر نشد در حالی که باید پاسخگوی این وضعیت باشد و وضعیت کارگران را مشخص کند چرا که ادامه این رویه می تواند منجر به آسیب های اقتصادی و اجتماعی شود.

فرماندار آباده نیز در این جلسه ضمن تشکر از ناحیه سپاه آباده جهت تشکیل این جلسه گفت:  امروز همه در خصوص این کارخانه گلایه دارند، هم کارگران هم سهامداران، هم بیمه، حتی خود مسئولان کارخانه هم از من گلایه دارند. مشکلات این کارخانه زیاد است، اما تعطیلی راه حل نیست. با تعطیلی مشکلات کارگران مضاعف می شود.

زین‌العابدین نیک‌مرام در ادامه گفت: قرار است در همین هفته یک سرمایه گذار جدید بیاید و با پیش فروش محصولات به او، کارخانه افزایش سرمایه چشمگیری داشته باشد، هر چند این کارخانه اکنون نیز فروش دارد اما بدهی های قبلی این کارخانه موجب ایجاد عمده مشکلات شده است و این کارخانه را به کارخانه زیان ده تبدیل کرده است.

ارزش سهام کارخانه هر روز کمتر می‌شود

فرخی، نماینده سهامداران این کارخانه نیز گفت: علاوه بر کارگران، حق سهامداران این کارخانه نیز ضایع شده است. ارزش سهم هر روز کمتر می شود و به سهامداران ظلم می شود. این سرمایه در هر بخش دیگری سرمایه گذاری می شد امروز ارزش بیشتری داشت.

وی افزود: مدیر کارخانه ادعا می کند کارخانه ورشکسته است، پس ادامه این روند برای سرمایه گذاری اصلا مناسب نیست، مدیر کارخانه به علت مدیریت غلط باید از کار بر کنار شود.

نماینده اداره صمت در این جلسه اظهار داشت: باید به این کارخانه کمک کنیم تا مشکلات خود را حل کند، تعطیلی کارخانه به نفع هیچکس نیست و مشکلی را برطرف نمی کند.

محمدی افزود: در کارگروه رفع موانع تولید مصوب شد که جهت افزایش سرمایه و برون رفت کارخانه از مشکلات، بانک توسعه 4 میلیارد ، و یک بانک دیگر 10 میلیارد وام دهد، اما از وام خبری نشد.

فرمانده ناحیه سپاه آباده، در پاسخ به موضوع مطرح شده از سوی اداره صمت گفت: این مصوبه در صورتی باید اجرا می شد که کارخانه معوقات حقوق کارگران را پرداخت می کرد.

وی اضافه کرد: وقتی حقوق کارگران را نداده است چرا باید حمایت شود ؟ کارخانه تولید و فروش دارد و می تواند از محل فروش محصولات حقوق و معوقات حقوق کارگران را بدهد.

 قره خانی تصریح کرد: سوال اصلی کارگران و سهامداران نیز همین است، چرا در آمار این کارخانه مغایرت وجود دارد؟ من از فرماندار محترم درخواست دارم که دستور حسابرسی از این کارخانه را صادر نماید.  اصلا چرا دفتر این کارخانه در تهران است؟ کارخانه ای که در آباده است، چرا دفترش در آباده نیست؟ در کارخانه ای با این همه معضل، مدیر پروازی معنا ندارد.

فرمانده سپاه آباده گفت: کارخانه‌ای که هم هفت‌ماه حقوق کارگران را پرداخت نکرده، هم به دولت بدهی دارد و نه سودی به سرمایه‌داران پرداخت می‌کند دیگر چه توجیهی برای حمایت دارد؟

وی تاکید کرد: حمایت از تولید زمانی معنی پیدا می‌کند که کارخانه‌ای لااقل حقوق کارگران خود را درست پرداخت کند; از کارفرمایی که کفایت و صلاحیت ندارد نباید حمایت شود، بله این کارخانه سود ده است، چرا حقوق کارگران نمی دهد؟

ادامه بررسی مشکلات این کارخانه به جلسه ای با حضور رئیس کارخانه و سرمایه گذار، نماینده شورای تامین و نماینده کارگران این کارخانه موکول شد.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: کارخانه سیمان آباده رفع موانع تولید کارگران کارخانه سیمان حقوق کارگران حقوق معوقه کارخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۸۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرلشکر سلامی: سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران به مناسبت هفته کار و کارگر و روز بسیج کارگران و کارخانجات  پیامی صادر کرد.

 متن این پیام به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

ملت بزرگ ایران در دهه‌های پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی؛ آفرینش گر حماسه‌هایی جاودان در صحنه دفاع از استقلال و هویت اسلامی و اعتبار و منزلت تمدنی خود بوده‌اند.

آنها در مقابل جنگ، تحریم، فتنه، تکفیر و ترور، شرافتمندانه ایستاده‌اند. پاکترین و شریفترین بخشی از جامعه که در تمام این حوادث و رویداد‌های عظیم درخشید و در مسیر ساختن ایران قوی و عبور از تحریم‌ها نقش قاطعی آفرید، قشر نجیب و پر تلاش کارگر بود.

تقدیم ۱۴ هزار شهید یک صفحه نورانی و پرافتخار از این قشر الهی است که محبوب پیامبر اعظم (صلوات الله علیه و اله) است بازوی کارگر بوسه گاه نبی مکرم اسلام است.

در نگاه امام بزرگوار (ره) و در منطق رهبر عزیزمان، کارگران جایگاهی رفیع و منزلتی عظیم دارند.

 حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) و حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) همواره حامی و پشتیبانی کارگران عزیزمان بوده‌اند و رضایت ایشان از این جامعه پاک و بی ادعا؛ بیانگر تأثیر آنان در اعتلاء حال خوب جامعه است که در بیانات نورانی اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) جلوه‌ای درخشان داشت.

 ۹ اردیبهشت سالروز تشییع نمادین «شهید عزیز عبدالحسین برونسی»  است که نشانگر و مظهر فضائل جامعه کارگری است، به عنوان روز بسیج کارگری نامگذاری شده و ۱۲ اردیبهشت روز جهانی کارگر است تا همگان بتوانند بخش کوچکی از دین خود را با تقدیر از این عزیزان ادا نمایند.

 سپاه پاسداران و بسیج مستضعفان همواره در کنار شما و مدافع حقوق و مطالبات به حق شما خواهند بود.

 اینجانب، این ایام را به همۀ کارگران شریف و خانواده‌های صبور و شکیبای آنان صمیمانه تبریک عرض نموده و دست بوس شما عزیزان هستم.

 همه ما اراده‌ها و قلب‌های خود را به یکدیگر پیوند میزنیم و اوامر رهبر عظیم الشأنمان را که در مراسم ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در جمع کارگران ابلاغ فرمودند را به صورت جدی اجرا می‌نمائیم.

عزت و سربلندی همه شما عزیزان را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرمانده کل سپاه پاسداران یک پیام صادر کرد +جزئیات
  • سرلشکر سلامی: سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • دیدار فرمانده سپاه لرستان با جامعه کارگری
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار خانواده خود تجربه کند
  • رشد اقتصادی کشور در گرو بهبود شرایط زندگی کارگر است
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه در کنار اعضای خانواده را تجربه کند
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار اعضای خانواده تجربه کند
  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند
  • اختصاص شعب ویژه کارگران و کارفرمایان در گلستان