Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-طبق آخرین آمار جهانی در شبانه‌روز گذشته بیش از یک میلیون و 215 هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و 6 هزار و 145 نفر جان خود را از دست دادند.
به گزارش خبرگزاری آریا، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز 448 میلیون و 175 هزار و 126 نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید19) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، 6 میلیون و 27 هزار و 357 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون 382 میلیون و 342 هزار و 746 نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.
کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش 25 هزار و 751 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 80 میلیون و 979 هزار و 977 مبتلا رسیده است؛ تاکنون 985 هزار و 914 آمریکایی مبتلا به کووید19 در این کشور جان خود را از دست داده‌‌اند.
کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش 5 هزار و 476 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 42 میلیون و 971 هزار و 308 مبتلا رسیده است، در این کشور تاکنون 515 هزار و 241 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.
کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش 20 هزار و 456 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 29 میلیون و 69 هزار و 469 مبتلا رسیده است، در این کشور تاکنون 652 هزار و 418 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌‌اند.
کشورهای فرانسه، انگلیس، روسیه، آلمان و ترکیه نیز به‌ترتیب با 23 میلیون و 71 هزار و 822, 19 میلیون و 245 هزار و 301, 17 میلیون و 14 هزار و 818, 15 میلیون و 951 هزار و 350 و 14 میلیون و 388 هزار و 231 نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.
همچنین کشورهای ایتالیا با 13 میلیون و 48 هزار و 784 مبتلا و اسپانیا نیز با 11 میلیون و 136 هزار و 425 هزار نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.
از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، هند و برزیل به‌ترتیب با 55 میلیون و 13 هزار و 11, 42 میلیون و 406 هزار و 150 و 27 میلیون و 172 هزار و 192 نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

احتمال تزریق دز چهارم واکسن کرونا در سال آینده
وزیر بهداشت گفت:با وجود 10 برابر شدن مراجعات در موج ششم، تلفات بسیار کمتری به دلیل همراهی مردم در واکسیناسیون، ثبت شد، برای ایجاد ایمنی بیشتر سال آینده احتمال تزریق دز چهارم واکسن نیز وجود دارد.
 بهرام عین‌اللهی افزود: بیش از 92 درصد از جمعیت کشور برای تزریق دز اول واکسن کرونا اقدام کرده‌اند.
به گفته وزیر بهداشت موج پنجم 15 هزار بستری و بالای 700 مرگ و میر روزانه را رقم زد، اما میزان مراجعات در موج ششم به ده برابر این رقم رسید.
وی ادامه داد:  احتمالا به دلیل کاهش سطح ایمنی افراد واکسینه شده، تا سال آینده باید دز چهارم واکسن نیز تزریق شود.

کرونا عملکرد مغز را تغییر می دهد
متخصصان نمی‌دانند که آیا این تغییرات دائمی هستند یا خیر، اما تاکید دارند که مغز می تواند بهبود یابد.
 نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که ابتلا به بیماری کووید-19 ممکن است باعث تغییراتی در مغز شود.
متخصصان در بررسی‌های خود تفاوت‌های قابل توجهی در اسکن MRI افراد، قبل و بعد از ابتلا به بیماری کووید-19 پیدا کردند.
به گفته آنان حتی پس از ابتلا به نوع خفیف بیماری، اندازه کلی مغز اندکی کوچک شده و ماده خاکستری کمتری در بخش‌های مربوط به بویایی و حافظه وجود داشته است.
متخصصان نمی‌دانند که آیا این تغییرات دائمی هستند یا خیر، اما تاکید دارند که مغز می تواند بهبود یابد.
نتایج این مطالعه در مجله نیچر منتشر شده است.
متخصصان انگلیسی اظهار کردند: ما در حال بررسی عفونت خفیف بودیم تا ببینیم تفاوت‌ها در مغز بیماران و میزان این تغییرات در مقایسه با افرادی که به کروناویروس آلوده نشده بودند، چقدر است که نتایج بدست آمده بسیار شگفت‌انگیز بود.
این یافته‌ها درحالیست که متخصصان نمی‌دانند آیا این تغییرات موقتی و برگشت پذیر هستند یا واقعا سلامت بیمار را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

مرگ کرونایی صدها زندانی در زندان‌های آمریکا
یک گزارش نشان می‎دهد که کرونا تاکنون جان ده‎ها زندانی را در زندان‎های آمریکا گرفته است.
رسانه‎های آمریکایی می‎گویند یک زندانی در زندان فدرال شهر «اسپرینگفیلد» ایالت میسوری آمریکا، یک زندانی به نام «ویلون یانگ برد»، به قاضی فدرال نامه نوشت.
به گزارش «ان‌پی‌آر»، «یانگ برد»، نوشت «این فقط یک نامه فوری در مورد همه گیری ویروس کروناست؛ بسیاری از ما به دلیل شرایط سلامتی، شلوغی بیش از حد این زندان و غیربهداشتی بودن مرکز درمانی زندان، در معرض خطر بالای ابتلا به این ویروس هستیم.»
او از سپتامبر گذشته در مرکز زندانیان فدرال در «اسپرینگفیلد» به سر می‌برد و به 11 سال زندان محکوم شده است.
این زندانی در نامه‌ای دیگر به دادگاه نوشت «هنگامی که یک نگهبان یا کارمند این ویروس را به اینجا بیاورد، ویروس پخش می‌شود.»
در طول دو سال گذشته، هزاران زندانی فدرال دیگر نیز همین موضوع را مطرح کردند، و سعی کردند از یک روند ثابت برای درخواست آزادی قبل از اینکه زمان زندانی شدنشان عملاً به حکم اعدام تبدیل شود، استفاده کنند اما در نهایت بسیاری از آن‌ها به نتیجه نرسیدند.
مقام‎های اداره فدرال زندان‌ها آمریکا، می‌گویند که 287 زندانی فدرال بر اثر ابتلا به کووید-19 جان خود را از دست داده اند؛ این تعداد شامل مرگ و میر در زندان‌های خصوصی نمی‌شود.
مقام‎های این اداره از ابتدای همه گیری ادعا کردند که برنامه‌ای برای کنترل اوضاع دارند، اما تحلیل‌ها از سوابق مرگ در زندان‌های فدرال حکایت از داستان بسیار متفاوتی دارد.
آمار‌ها نشان می‌دهند که از بین افرادی که بر اثر کووید-19 جان باختند، تقریباً همه افراد مسن یا دارای مشکلات سلامتی بودند که آن‌ها را در معرض خطر مرگ ناشی از این ویروس قرار می‌داد.

علاۀم ابتلا به زیرسویه جدید امیکرون 
به تازگی امیکرون به سه زیرسویه تقسیم شده که شامل زیرسویه BA.1، زیرسویه BA.2 یا امیکرون پنهان‌کار و زیرسویه جدید یعنی امیکرون BA.3 است.
 نیوز در مقاله جدید خود آورده است؛ هر سه زیرسویه تقریبا در یک زمان و از یک مکان شناسایی شده و نتایج تحقیقات در مورد زیرسویه سوم نشان می‌دهد هیچ جهش خاصی در پروتئین سنبله آن وجود ندارد و دارای ترکیبی از جهش‌های موجود در پروتئین‌های BA.1 و BA.2 است.
علائم شایع ابتلا به زیرسویه سوم شامل گلودرد، آبریزش بینی، عطسه، سردرد، بدن درد و تب خفیف است.
امیکرون نوع خفیف‌تر کووید در نظر گرفته می‌شود و اگرچه هر سه زیرسویه امیکرون در سراسر جهان گسترش یافته‌ اما میزان انتشار این سه متفاوت است؛ بیشترین میزان انتشار مربوط به BA.1 است که این انتقال بیشتر احتمالا به دلیل تفاوت در جهش پروتئین سنبله مورد نیاز برای انتقال ویروس و ورود آن به سلول میزبان است.
زیرسویه BA.3 کمترین تعداد موارد ابتلا را در این سه زیرسویه ایجاد کرده است. در نتیجه علت گسترش زیرسویه BA.3 با سرعت بسیار پایین و ایجاد موارد کمتر ممکن است به دلیل کمتر بودن تعداد جهش آن نسبت به زیرسویه BA.1 باشد.

اختلاف نظرها بر سر تزریق واکسن فایزر به کودکان سالم در آمریکا
مقامات بهداشتی در ایالت فلوریدای آمریکا توصیه کردند تزریق واکسن کرونای فایزر به کودکانی که از وضعیت جسمی سالم برخوردارند، ضرورتی ندارد.
 مقام ارشد بهداشت ایالت فلوریدا روز گذشته (دوشنبه) گفت: این ایالت با نقض دستورالعمل‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، تزریق واکسن کووید-19 به کودکان سالم را توصیه نمی‌کند.
یکی از جراحان عمومی این ایالت طی یک کنفرانس مطبوعاتی با اعلام این توصیه، به مطالعاتی اشاره کرد که نشان می‌دهد مرگ و میر ناشی از کووید در میان کودکان سالم کم است و عوارض جانبی تزریق واکسن فایزر مانند میوکاردیت در پسران بالاست.
وی افزود: دپارتمان سلامت فلوریدا اولین ایالتی خواهد بود که به طور رسمی استفاده از واکسن‌های کووید-19 را برای کودکان سالم توصیه نمی‌کند.
این درحالیست که هفته گذشته، نتایج یک مطالعه در ایالات متحده نشان داد که واکسن کرونای فایزر/ بیو ان تک در پیشگیری از ابتلا به بیماری در کودکان پنج تا 11 ساله نسبت به کودکان بزرگ‌تر، کمتر موثر است اما همچنان بستری شدن در بیمارستان را تا 50 درصد کاهش می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، همچنین مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده تاکید کرده است که والدین، کودکان بالای پنج سال را با وجود کاهش شدید موارد ابتلا و بستری در برابر کروناویروس واکسینه کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا واکسن اروپا چین اومیکرون جان خود را از دست نفر جان خود تزریق واکسن کودکان سالم واکسن کرونا دست داده نشان می دهد زیرسویه BA کووید 19 بر اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۸۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع عجیب عضو حزب موتلفه از عملکرد اقتصادی دولت رئیسی /کسی اعتراضی ندارد

به گزارش خبرگزاری دولت، در هفته‌های اخیر و پس از افزایش قیمت ارز و سکه در بازار، بحث بر سر تغییر یا عدم تغییر تیم اقتصادی دولت در میان موافقان و مخالفان دولت افزایش یافته است. بحثی که دامنه آن حتی به مجلس و نمایندگان حامی ابراهیم رئیسی نیز کشیده است و چه در نطق‌های میان دستور خود و چه در تذکرها از تغییر تیم اقتصادی می‌گویند، گاهی حتی کار به تهدید نیز کشیده و برخی از نمایندگان خواهان اخراج رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد شدند.

در این میان، حسین انواری، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین، درباره انتقادات و درخواست‌ها چهره‌های سیاسی برای تغییر تیم اقتصادی گفت: «اینکه دولت تصمیم به تغییر تیم اقتصادی دارد یا خیر، یک بحث جدا است اما باید دید انگیزه افرادی که این مسئله را مطرح می‌کنند چیست؛ آیا به دنبال تضعیف دولت هستند یا به دنبال تقویت آن. گاهی اوقات دلسوزی‌ها به گونه‌ای است که در پشت ماجرا شیطنت‌هایی برای تضعیف و کاسته شدن توامندی‌های دولت وجود دارد.»

پشت زمزمه‌ها برای تغییر تیم اقتصادی یک شیطنتی وجود دارد

وی با بیان اینکه در حال حاضر دولت مشغول به کار است، گفت: «اگر چه دولت با فراز و نشیب‌ها و یک‌سری مشکلاتی دست به گریبان است اما اعضای مدت در طی این مدت گذشته، سوار بر کار شده و تجربیات جدیدی به دست آوردند؛ اینکه الآن می‌گویند باید تیم اقتصادی تغییر کند باید دید انگیزه‌شان چیست؟ باور من این است که پشت این زمزمه‌ها، یک شیطنتی وجود دارد.»

این چهره سیاسی اصولگرا، با اشاره به اظهارات برخی از اعضای دولت درپی گرانی ارز و دلار، خاطر نشان کرد: «دیگر دولت قبل، دولت قبل مطرح نیست؛ دولت می‌گوید در مواردی که نیاز به ارز هست، من با نرخ خودم تامین می‌کنم و هر کسی اگر مسئله‌ای دارد مطرح کند. یک‌سری بحث‌ها مانند قاچاق یا جوسازی روانی نیز مطرح است که ربطی به دولت ندارد.»

کسی اعتراضی ندارد

وی افزود: «در حال حاضر، دولت کار خود را دارد انجام می‌دهد و خزانه ارزی آن بد نیست. آن چیزی هم که به صورت قانونی و رسمی به مردم مربوط می‌شود را تامین کرده و کسی هم اعتراضی ندارد. برخی می‌خواهند خارج از این قواعد عمل کرده و اقداماتی مانند قاچاق و اختلال در نظام اقتصادی کشور به وجود بیاورند. دولت دارد کار خود را انجام می‌دهد و اینکه دولت قوی یا ضعیف است، به شیطنت‌هایی که مبنی بر جو روانی است، باز می‌گردد.»

انواری درباره سکوت دولت سیزدهم درباره پرونده‌های فساد به خصوص چای دبش گفت: «چه کسی گفته است که دولت این پرونده را بایکوت کرده است؟ پرونده در دستگاه قضایی در حال پیگیری است. خیلی مباحث مطرح می‌شود اما باید آگاهانه‌تر برخورد کرد و یک عده که ناآگاه هستند شروع به تکثیر آن کرده و غافل هستند.»

وی گفت: «باید در انگیزه افرادی که این موارد را تولید کرده و به میان افکار عمومی می‌فرستند، تردید کرد. می‌خواهند به هر بهانه‌ای مانند مسکن، ارز یا بنزین امنیت روانی و اجتماعی را بر هم بزنند و زمانی که موضوعی را پیدا نکردند کی‌گویند چرا اسامی مفسدان را اعلام نمی‌کنید. مگر همه کارهایی که دستگاه قضایی انجام می‌دهد باید اعلام کرد؟ وقتی روی آن کار کردند نتایج مشخص می‌شود.»

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896978

دیگر خبرها

  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • مهمترین علائم سگی که مبتلا به هاری است؛ مراقب باشید گازتان نگیرند! |‌ این حیوانات منتقل کننده هاری هستند | ویدئو
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • دفاع از عملکرد اقتصادی دولت: کسی اعتراضی ندارد!
  • دفاع عجیب از عملکرد اقتصادی دولت: کسی اعتراضی ندارد!
  • فرمولی ساده برای اینکه هرگز به آلزایمر مبتلا نشوید
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • دفاع عجیب عضو حزب موتلفه از عملکرد اقتصادی دولت رئیسی /کسی اعتراضی ندارد