Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@08:42:06 GMT

برش دستگاهی طرح پدافند غیرعامل اجرایی شود

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۸۵۴۰

برش دستگاهی طرح پدافند غیرعامل اجرایی شود

به گزارش خبرنگار مهر، رسول رحیمی صبح سه شنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان فارس با بیان اینکه نقش استان فارس در دوران دفاع مقدس بسیار مهم بوده است، گفت: استان در اکثر عرصه‌ها از جمله پزشکی و گردشگری نیز پیشتاز بوده است.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل افزود: متأسفانه شاهد آن هستیم که به مبحث پدافند غیر عاملو اهمیت و توجهی نمی‌شود و این در حالی است که پدافند غیر عامل در کاهش آسیب‌ها و پیشگیری از آن حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در استان فارس باید طرح جامع پدافند غیر عامل در شأن استان تهیه و تدوین شود، اضافه کرد: مسئله مهم و اصلی امروز ایران، بیماری و شیوع کرونا است؛ از مجموعه استان فارس می‌خواهم کاری کنند که بار از دوش کادر درمان برداشته شود. امروز و در این شرایط باید با این ویروس کنار بیاییم چراکه هر کشوری بتواند بیماری را مدیریت کند، کشوری قدرتمند است.

رحیمی با تاکید بر اینکه مسئولان عادی انگاری نکنند و از ظرفیت استان استفاده کنند، خاطر نشان کرد: با بیان مداوم توصیه‌های بهداشتی در کاهش هزینه‌های سنگین از دوش کادر درمان گامی مؤثر بردارید، باید مدیریت پیشگیری کرونا به طور جدی انجام شود.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل استان فارس را قطب پزشکی جنوب کشور برشمرد و گفت: اگر وضعیت استان در حوزه پزشکی مطلوب است اما نباید بحث پیشگیری را فراموش کرد. انتظار می‌رفت طرح جامع، برش دستگاهی داشته باشد و برنامه‌های هرسال براساس طرح پیش‌بینی شود تا با کمک هر دستگاه، بودجه را پیگیری و باری از دوش استان برداشته شود.

این مسئول با تاکید بر این نکته که هر دستگاه مکلف به اختصاص ۲ درصد از بودجه‌ی خود به مبحث پدافند غیر عامل بوده است، افزود: قرارگاه‌های پدافند غیر عامل باید تشکیل شود. در این تکلیف اولویت با پدافند غیرعامل نبود. فرصت‌های زیادی در استان فارس داریم که دستورالعمل‌هایی برای جلوگیری از تبدیل به تهدید شدن این فرصت‌ها به استاندار فارس داده شده است.

کد خبر 5442145

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان پدافند غیرعامل شیراز دوران دفاع مقدس ایران پدافند غیرعامل بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه درختکاری سفر استانی عکس استانها گرد و غبار شیوع کرونا ایلام جهاد تبیین مشهد پدافند غیر عامل پدافند غیرعامل استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۸۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد

وضع پدافند غیرعامل مرکز ذخیره‌سازی گاز سراجه با حضور معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور، مدیر منطقه ۳ عملیات انتقال گاز و تیمی متشکل از مدیران و مسئولان اچ‌اس‌ئی و اجرایی وزارت نفت، شرکت ملی گاز، انتقال گاز و مهندسی و توسعه گاز و گروه نفت مرکزی بررسی شد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت انتقال گاز ایران، مهدی زارع، مدیر منطقه ۳ عملیات انتقال گاز، در ‏این بازدید با ارائه گزارشی از اقدام‌های انجام‌شده در حوزه پدافند غیرعامل و ایمنی در تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه، با توجه به موقعیت حساس و راهبردی آن گفت: این تأسیسات در فصل‌های سرد سال بخشی از گاز مصرفی استان تهران و شهرهای شمال و شمال شرقی کشور را تأمین می‌کند و در پایداری شبکه انتقال گاز نقشی بسزا دارد.

وی بیان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی ‏برای کارکنان، نصب سیستم کولینگ و فومینگ روی مخازن ذخیره‌سازی، روزآمدکردن سیستم‌های اطفا و اعلان حریق و تجهیز دو دستگاه ‏ماشین اطفای حریق، نصب دوربین مداربسته، ارزیابی ریسک امنیتی SVE، مطالعات HAZOP و برگزاری نشست با ‏سازمان‌های متولی استان در این زمینه، ازجمله این ‏اقدام‌هاست.‏

عبدالرحمن کشوری، معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور، با ارزیابی و بررسی این اقدام‌ها به‌لحاظ رعایت الزام‌های پدافند غیرعامل در مخازن و تأسیسات ذخیره‌سازی و محیط‌های پیرامونی، از زحمات کارکنان منطقه ۳ عملیات انتقال گاز در ایجاد زیرساخت‌های حوزه ایمنی و پدافند ‏غیرعامل قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • اولویت امروز پایش تهدیدات و برنامه ریزی برای مقابله است
  • وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد
  • آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های سمنان دوگانه‌سوز شود
  • سمنان در اجرای سازوکار اجرایی پدافند غیرعامل نیازمند خودمراقبتی است
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های استان سمنان دوگانه سوز می‌شوند
  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • تکالیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی