Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده حزب‌الله در پارلمان لبنان ضمن اشاره به توطئه‌های آمریکا برای مورد هدف قرار دادن مقاومت تاکید کرد که به ائتلاف خود با جریان آزاد ملی و جنبش امل و همه نیروهای ملی کشور پایبندیم. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «حسین الحاج حسن» عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان در جریان یک مراسم یادبود که با حضور فعالان سیاسی، حزبی و مسئولان شهرداری‌ها در بقاع غربی و جمعی از اهالی این منطقه برگزار شد تاکید کرد که ما به ائتلاف خود با جنبش امل و همچنین جریان آزاد ملی و همه نیروهای ملی پایبندیم و این ائتلاف نه صرفا در سطح انتخابات پارلمانی یا شهرداری‌ها، بلکه در همه ایستگاه‌های سیاسی لبنان همچنان پایدار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود، آنچه که در حال حاضر اتفاق می‌افتد هدف قرار دادن لبنان و گروهی از لبنانی‌ها و حزب الله و همه متحدان مقاومت است. هدف از کمپینی که علیه مقاومت به راه افتاده، تضعیف مقاومت و همپیمانان و جامعه آن است تا به این ترتیب آمریکا بتواند دیکته‌های سیاسی خود را به لبنان تحمیل کند.

این نماینده حزب الله در پارلمان لبنان تاکید کرد، هدف دشمن تضعیف لبنان در برابر پروژه‌های آمریکایی- صهیونیستی در منطقه در همه سطوح و کشاندن لبنان به محور عادی سازی با اشغالگران و ترسیم مرزهای دریایی جنوبی لبنان طبق خواسته دشمن صهیونیستی است.

حسین الحاج حسن با بیان اینکه اکنون جنگ لبنان یک جنگ اقتصادی به رهبری آمریکاست، اظهار داشت، به محض این که هیئتی از خزانه داری آمریکا وارد لبنان می‌شود، توطئه‌های واشنگتن برای اعمال تحریم‌های مختلف علیه این کشور آغاز می‌گردد. این در حالی است که برخی مسئولان سکوت کرده‌اند و آمریکا در همه امور داخلی و حاکمیتی لبنان مداخله می‌کند.

وی همچنین به مسئله ترسیم مرزهای دریایی لبنان و فلسطین اشغالی اشاره کرده و گفت، آمریکایی‌ها مسئول تاخیر در استخراج نفت و گاز لبنان در منطقه مورد مناقشه با رژیم صهیونیستی هستند. در حالی که لبنان در این شرایط خفقان آور اقتصادی نیاز مبرمی به درآمدهای حاصل از ثروت‌های دریایی خود دارد آمریکایی‌ها مانع اکتشاف نفت و گاز لبنان در دریا می‌شوند و هدف ایالات متحده تحت فشار قرار دادن لبنان و مردم این کشور است.

پیشنهاد محرمانه آمریکا و چالش جدید لبنان در پرونده مرزهای دریاییباج‌خواهی‌های آمریکا و چالش‌های روزافزون لبنان/ معادله حزب‌الله برای محافظت از حقوق دریاییمقام حزب الله: آمریکا و شیخ‌نشینان می‌خواهند انتخابات لبنان جنگ علیه مقاومت و سلاح آن باشد

حسین الحاج حسن در ادامه به وعده‌های ایالات متحده برای انتقال گاز و برق از مصر و اردن به لبنان اشاره کرده و گفت، 7 ماه قبل سفیر آمریکا درباره واردات گاز مصر و برق اردن به لبنان صحبت می‌کرد، پس چه شد؟

وی افزود: ما به خوبی می‌دانیم که آمریکایی‌ها همچنان تا رسیدن به اهداف سیاسی برنامه‌ای که «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه سابق آمریکا اعلام کرده بود، به فشارهای خود علیه مردم لبنان ادامه خواهند داد. بنابراین ما برای مقابله با این تهدیدها و فشارها و محاصره آمریکایی خواستار ایستادگی و ثبات بیشتر در سطح ملی و همچنین جامعه مقاومت هستیم.

این نماینده پارلمان لبنان در پایان تاکید کرد، افکار عمومی لبنان باید بدانند که یکی از مهم‌ترین دلایل و عوامل فروپاشی کشور اقدامات مستقیم آمریکاست و یکی از مهم‌ترین مواردی که باید به آن پایبند باشیم مقابله با این فشارها و عدم تسلیم شدن در برابر آنها است. ما از مسئولان می‌خواهیم که گزینه‌های جایگزین ارائه دهند اما متاسفانه هر روز بیشتر مطمئن می‌شویم که برخی مسئولان در حال موضع‌گیری در راستای منافع آمریکا هستند و نه منافع لبنان. نمونه بارز در این زمینه موضع برخی درباره بحران جاری میان روسیه و اوکراین بود.

درحالی که کشورهای عربی از جمله کشورهای متحد آمریکا در منطقه تلاش کردند به موضع بی‌طرفی خود در مناقشه روسیه و اوکراین پایبند باشند، وزارت خارجه لبنان به‌فاصله کوتاهی از آغاز عملیات نظامی مسکو در اوکراین، با اقدامی شتاب‌زده بیانیه‌ای در محکومیت این عملیات صادر کرد که با واکنش‌های متعدد طرف‌های داخلی لبنان مواجه شد. منابع آگاه لبنانی فاش کردند که این موضع وزارت خارجه و «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر لبنان تحت فشار سفارت آمریکا اتخاذ شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: لبنان حزب الله لبنان لبنان حزب الله لبنان پارلمان لبنان حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۸۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به مقرهای نظامی صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان با صدوربیانیه‌هایی از عملیات‌های جدید خود علیه موضع‌های نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان در بیانیه خود تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان و در واکنش به تعرض‌های دشمن به روستاهای پایدار و خانه‌های غیرنظامیان به ویژه در شهرک‌های کفرکلا و کفرشوبا، رزمندگان مقاومت اسلامی امروز شنبه بیست‌وهفتم آوریل ۲۰۲۴ حمله‌ای ترکیبی را به وسیله پهپادهای انتحاری و موشک‌های هدایت‌شونده علیه مقر فرماندهی نظامی شهرک المناره و موضع‌گیری نیروهای گردان ۵۱ تیپ گولانی به انجام رساندند و آن‌ها را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

در بیانیه دیگر حزب‌الله لبنان نیز آمده است: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱۸:۳۰ عصر امروز شنبه بیست‌وهفتم آوریل ۲۰۲۴ موضع السماقه واقع در تپه‌های اشغالی کفرشوبا را با تسلیحات موشکی هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

از سوی دیگر حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به خاک لبنان نیز همچنان ادامه دارد.

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان گزارش داد که در نتیجه حمله ارتش رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در حدفاصل شهرک‌های «یاطر» و «صربین» ۱۱ غیرنظامی لبنانی زخمی شده‌اند که حال یکی از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

همچنین جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی شهرک‌های «حولا» و «القوزح» در جنوب لبنان را هدف قرار دادند.

کد خبر 6090412

دیگر خبرها

  • حمله موشکی حزب الله لبنان به میرون
  • تصاویر حمله حزب الله لبنان به مقر نیرو‌های گولانی
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • بیانیه حزب الله لبنان درباره حمله موشکی به میرون
  • حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به مقرهای نظامی صهیونیستی
  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است
  • شهادت عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان + عکس
  • حزب‌الله یک کاروان ارتش اسرائیل را به کمین انداخت
  • حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند