Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@02:54:13 GMT

ناشنوایان صاحب برنامه نوروزی شدند

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۸۷۸۸

ناشنوایان صاحب برنامه نوروزی شدند

شبکه سلامت نهضت توجه به ناشنوایان را چندی است آغاز کرده و حالا مدیر تولید شبکه مستند از طراحی بسته تصویری نوروزی ویژه‌ این قشر خبر می‌دهد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «ترنج» نخستین مجموعه این بسته تصویری است که در ایام نوروز پخش می‌شود؛ این خبر را مدیر تولید شبکه مستند رسانه‌ای کرد.

ابوالقاسم ناصری با بیان اینکه رئیس جدید سازمان صدا و سیما همواره بر عدالت گستری و هویت محوری شبکه‌ها تأکید داشتند، گفت: در 6 ماه گذشته تمرکزمان را بر تولید برنامه‌هایی گذاشتیم که به تحقق این دو شعار نزدیک‌مان کند، براین اساس سال 1400 به منظور افزایش سهم دسترسی افراد کم‌توان به  تولیدات تلویزیونی و برقراری عدالت رسانه‌ای،  تصمیم گرفتیم ظرفیت‌هایی برای هموطنان ناشنوا و  کم شنوا ایجاد کنیم و بسته تصویری ویژه‌ای طراحی شد که از نوروز 1401  از شبکه مستند پخش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در این بسته تصویری ویژه، تعدادی از بهترین مستندهای تولید شده، برای بهره‌برداری  شهروندان کم‌شنوا و ناشنوا مناسب‌سازی شده‌ و در ایام نوروز به صورت روزانه در ساعت 16 از شبکه مستند پخش خواهند شد.

ناصری افزود: در نخستین تجربه، مجموعه بسیار چشم‌نواز و متنوع «ترنج» برای پخش آماده شده، این مجموعه به تهیه‌کنندگی محمد شکیبانیا و کارگردانی سام کلانتری زمستان 1400 از شبکه مستند پخش شد و دلیل اینکه برای این بسته ویژه انتخابش کردیم، بازخوردهای خوبی بود که از بینندگان گرفتیم.

به گفته مدیر تولید شبکه مستند مجموعه تماشایی«ترنج» با توجه به تنوع بصری و موقعیت‌های متنوعی که  گروه تولید در آن قرار گرفتند، برای هموطنان ناشنوا و کم شنوای ما هم جذاب خواهد بود.

ناصری گفت: با توجه به اینکه مناسب‌سازی بخشی از برنامه‌ها در شبکه‌های تلویزیونی برای شهروندان کم‌شنوا و ناشنوا که در ارتقای دانش و مهارت آنها نقش مهمی ایفا می‌کند از وظایف رسانه است، پخش این بسته ویژه در سال آینده استمرار خواهد داشت.

بسته تصویری ویژه ناشنوایان و کم‌شنوایان در جدول پخش نوروزی شبکه مستند قرار گرفته و از 28 اسفند  هر روز ساعت 16 پخش می‌شود.

به گزارش تسنیم، چندی است شبکه سلامت توجه به حوزه ناشنوایان را آغاز کرده و فیلم‌ سینمایی را هر هفته با رابط ناشنوا روی آنتن می‌برد و قرار است برنامه‌ها و سریال‌هایی هم ویژه ناشنوایان ساخته و پرداخته شوند.

تکلیف جدید مجلس برای صدا و سیما / آیا ترویج "فرزندآوری" در پیام‌های بازرگانی تلویزیون پا می‌گیرد؟تغییرات در اخبارِ تلویزیون/ آیا خبرنگاری از ایران به اوکراین اعزام شده؟نگاهی به ناجی هنر همزمان با تغییر مدیرعامل/ تلویزیون هنوز هم به «داداش سیا» نیاز داردبررسی دلایل افزایش دستمزد بازیگران/ هنرمندان تلویزیون نگرانِ رقابت نابرابر با نمایش‌خانگی هستند

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شبکه سلامت شبکه مستند رسانه ملی شبکه سلامت شبکه مستند رسانه ملی بسته تصویری شبکه مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۸۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«امتحان نهایی» از قاب شبکه دو سیما

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، این مستندروایتی دانشجویی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و حمایت‌های دانشجویان در سراسر دانشگاه‌های ایالات متحده از فلسطین است، هر چند مسئولان دانشگاه‌ها انتقاد از رژیم صهیونیستی را به بهانه یهودی ستیزی خاموش می‌کنند، اما دانشجویان بعد از هفتم اکتبر نشان دادند کدام سمت تاریخ ایستاده اند.

مستند «امتحان نهایی» که در گروه مستند مرکز بسیج صدا و سیما به تهیه کنندگی و کارگردانی لقمان یدالهی تولید شده است، ساعت ۱۰:۴۵پخش می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انعکاس ویژه برنامه‌های روز خلیج فارس ۱۴۰۳ از صداوسیمای کیش
  • خاطره‌بازی با عصر بزرگداشت مقام معلم
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • آغاز ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای دور دوم انتخابات
  • ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز معلم
  • پخش «جاده‌های سرد» و «رابطه» از تلویزیون در هفته بزرگداشت مقام معلم
  • «امتحان نهایی» از قاب شبکه دو سیما
  • «بازی اختاپوس» در شبکه افق
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • در مستند «آقای خاص»؛فرزاد حسنی راوی ناگفته‌های زندگی سرمربی تیم ملی شد