Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-29@18:38:06 GMT

◄ 5 مدیر برجسته راه آهن به روایت پرویز عالیوند

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۸۸۷۷

◄ 5 مدیر برجسته راه آهن به روایت پرویز عالیوند

تین نیوز

پرویز عالیوند معاون اسبق راه آهن و یکی از افراد متخصص در حوزه ریلی است که به عنوان یکی از افراد فعال در این حوزه شناخته می شود.

به گزارش تین نیوز، عالیوند در سال 1337 به استخدام راه ­آهن درآمد. یک دوره کارآموزی سه ساله را در امور تعمیرات لکوموتیو، واگن و لکوموتیورانی در اندیمشک گذراند و پس از آن متصدی دپوی اندیمشک شد و سپس مسئولیت دپوی کاشان را به عهده گرفت و در نهایت  طی37 سال خدمت در بخش دولتی تا سمت معاونت راه ­آهن جمهوری اسلامی ایران پیش رفت و در سال 1375 بازنشسته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به مدت دو سال در رجاء مشاور بود. بعد از آن به دعوت صندوق پس انداز کارکنان راه آهن  به آن موسسه رفت و به سمت مدیر عامل شرکت راه آهن حمل و نقل، که متعلق به صندوق پس انداز کارکنان بود، منصوب شد. سپس، شرکت راه آهن کشش از اول سال 1393 زیرمجموعه موسسه صندوق پس انداز شرکت راه آهن و حمل و نقل تشکیل گردید و او مدیر عامل آن شرکت شد و تا اواسط سال 1394 در آن شرکت مسئولیت داشت و همکاری من با صندوق پس انداز قطع شد و به مدت شش ماه 6 ماه مشاور ریلی شرکت صنعتی - معدنی گل گهر بود و از اول سال 1395 در شرکت خصوصی راهیان عصردایا سمت ریاست هیئت مدیره را به عهده گرفت.

با توجه تجربه طولانی مدت این پیشکسوت ریلی، تین نیوز نظر وی را در مورد مدیران عامل راه آهن در طی سال های گذشته، جویا شد که وی به پنج مدیر برجسته راه آهن اشاره کرد.

عالیوند در ابتدا پرویز آوینی را نام برد و اضافه کرد که مدیر باتجربه و مقتدری در راه آهن بود. اداره کننده خیلی خوبی بود و راه آهنی ها خیلی به او اعتقاد داشتند. در فرهنگ راه آهن برای آدم های باتجربه و مقتدر احترام خاصی قائلند. (هیئت وزیران در جلسه مورخ 3 /11 /49 بنا به پیشنهاد شماره 39027 مورخ 21 /10 /49 وزارت راه تصویب کرد پرویز آوینی برای مدت سه سال به سمت رئیس کل راه آهن دولتی ایران منصوب شود.)

وی سپس به حمید موسویان اشاره کرد و افزود با توجه به کارهایی که انجام داده بود جزو مدیران شاخص بود. (در سال ۱۳۵۳ حمید موسویان به سمت رئیس کل راه‌ آهن منصوب شد، وی کارهای زیادی را در امور فنی و رفاهی پرسنل در راه‌ آهن انجام داد که ظرف ۱۵ ماه ریاست او در راه‌ آهن قابل ستودن و غیر قابل مقایسه با دیگر مسئولان راه‌ آهن بود)

این کارشناس ریلی  پس از آن، از ابوالحسن خاموشی یاد کرد و افزود ایشان با توجه به زمان اندکی که در راه آهن مدیر بود اقدامات بسیاری انجام داد. (1362 تا 1364)

عالیوند در ادامه از صادق افشار نام برد و ایشان را با توجه به قدمت و پروژه  دوخطه کردن تهران – مشهد در این دسته بندی قرار داد. همچنین اضافه کرد که افشار شخصیتی خاص و مدیری علاقمند بود.

(صادق افشار در تاریخ 15/09/1366 به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت سهامی راه‌ آهن جمهوری اسلامی ایران تعیین گردد.)

وی سپس محمد سعید نژاد را نام برد و افزود بابت توسعه خصوصی سازی جزو مدیران برجسته راه آهن به شمار می رود. (1380 تا 1386)

به گفته عالیوند، این پنج نفر جزو برجسته ترین مدیران راه آهن بودند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: معاون تین مدیر عامل شرکت حمل و نقل مشهد خصوصی سازی حمل و نقل ریلی شرکت راه آهن محمد سعید نژاد مدیر عامل راه آهن مدیران راه آهن شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران صندوق پس انداز راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۸۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تقدیر و معارفه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی برگزار شد

امتداد - مدیر عامل بانک ملی ایران در مراسم تقدیر و معارفه مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی گفت: بخش مهمی از شرکت‌های زیرمجموعه بانک ملی ایران در سال ۱۴۰۲ سودآور شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، ابوالفضل نجارزاده در این مراسم با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره خروج بانک‌ها از بنگاهداری و سیاست دولت در راستای اجرای قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر، گفت: تلاش‌های فراوانی در گروه توسعه ملی و شرکت آینده پویا در راستای واگذاری‌ها صورت گرفته است.

وی ضمن تقدیر از خدمات حسین مدرس خیابانی مدیر عامل پیشین شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی تأکید کرد: در حال حاضر با تلاش‌های صورت گرفته، بخش مهمی از شرکت‌های زیر مجموعه بانک سودآور هستند و این روند باید امسال نیز با قدرت ادامه پیدا کند.

مدیرعامل بانک ملی ایران با تأکید بر توانمندی و تجارب علی نبوی مدیر عامل جدید شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، بیان کرد: هدف بانک ملی ایران این است که امسال در مجموع شرکت‌های زیر مجموعه ۵۰ همت واگذاری انجام گیرد. بنابراین همه ارکان بانک و شرکت‌ها باید برای تحقق این هدف تلاش کنند.

نجارزاده ضمن تأکید بر تداوم شفاف‌سازی در شرکت‌های زیرمجموعه گفت: سال گذشته بخش مهمی از پرونده‌های باز گروه توسعه ملی به نتیجه رسید و باید تلاش شود تا امسال هم باقیمانده این پرونده‌ها منتج به نتیجه شوند.

وی تأکید کرد: واگذاری شرکت‌های زیر مجموعه باید با قیمت واقعی صورت گیرد. بانک ملی ایران هر حمایتی که ضروری باشد، از شرکت‌های زیر مجموعه به‌عمل می‌آورد و پس از سوددهی آن‌ها و فراهم شدن شرایط لازم برای واگذاری در این رابطه اقدام خواهد کرد.

وی با تأکید بر انضباط مالی در شرکت‌ها و جانشین‌پروری در گروه توسعه ملی گفت: مقام معظم رهبری امسال را با نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرده‌اند. این موضوع بیانگر راهبرد مهمی‌ست که بانک ملی ایران باید به عنوان بازوی اجرایی دولت در نظام بانکی برای تحقق آن بکوشد. در این رابطه ضروری‌ست تا گروه توسعه ملی با برنامه‌ای مدون اقداماتی انجام دهد که علاوه بر تحقق شعار سال در این بخش، باری از دوش مردم و اقتصاد کشور برداشته شود.

عباس شفیعی، رئیس هیأت مدیره بانک ملی ایران در این مراسم ضمن تقدیر از حسین مدرس خیابانی مدیر عامل پیشین شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی و تأکید بر توانمندی‌های علی نبوی مدیر عامل جدید این شرکت گفت: بانک ملی ایران در راستای اجرای سیاست‌های دولت سیزدهم، حمایت از شرکت‌های زیر مجموعه را با هدف رشد و سوددهی آن‌ها ادامه می‌دهد و پس از به قیمت رسیدن این شرکت‌ها و حصول شرایط مطمئن، نسبت به واگذاری آن‌ها اقدام خواهد کرد. 

وی افزود: سال گذشته اقداماتی در راستای واگذاری‌ها در گروه توسعه ملی صورت گرفته است که امیدواریم امسال هم این روند با قدرت بیشتری ادامه پیدا کند. 

همچنین علی نبوی مدیر عامل جدید شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی در این مراسم ضمن تشکر از حسن اعتماد مدیر عامل و اعضای هیأت مدیره بانک ملی ایران اهم برنامه‌های خود را تشریح کرد.

حسین مدرس خیابانی نیز در این مراسم گزارشی از عملکرد خود در دوران تصدی مدیریت شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی به مدیر عامل و هیأت مدیره بانک ملی ایران ارائه کرد.

در این مراسم اعضای هیأت مدیره و هیأت عامل نیز ضمن تقدیر از خدمات ارزنده حسین مدرس خیابانی مدیر عامل پیشین شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، انتخاب علی نبوی به‌عنوان مدیر عامل جدید این شرکت را موجب تقویت عملکرد این شرکت در بخش‌های مختلف دانستند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • روایت معلمی با عشق و ایثار فراوان
  • «حجت عباسی» فرمانده پدافند هوایی شرق شد
  • مراسم تقدیر و معارفه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی برگزار شد
  • برجسته‌ترین ویژگی‌های اپل واچ جدید
  • احسان طبری؛ تئوریسین برجسته چگونه از مارکسیسم برگشت و «خدمت‌گزار بزرگ نظام اسلامی» شد
  • افزودن ۲ فروند بالگرد به ناوگان هوایی همدان
  • پایداری تامین و توزیع آب شرب شهر‌ستانها و روستا‌های استان یزد
  • اجرای ۳۰ عنوان برنامه، به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در استان همدان
  • ایمنی هوانوردی در ایران در حد استاندارهای جهانی است
  • لحظات مرگ یک چهره برجسته در مراسم بزرگداشتش