Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@09:51:39 GMT

فراهم شدن فرصت اشتغال برای زنان سرپرست خانوار

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۹۲۳۹

فراهم شدن فرصت اشتغال برای زنان سرپرست خانوار

تفاهم نامه همکاری مشترک میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با هدف کمک به اشتغال زنان سرپرست خانوار با تاکید بر تشکیل و پیاده سازی الگوی تعاونی به امضا رسید.

به گزارش ایسنا، حجت الله عبدالملکی _ وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی _ در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اظهار کرد: در وزارت کار چهار حوزه محوری را متناسب با ابعاد زندگی مردم هدف قرار دادیم و به شکل چهار کلان پروژه اشتغال، آتیه، رفاه و اموال مردم تعریف کردیم که طی مدت چهار سال دنبال خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: در بحث اولویت اشتغال، زیست‌بوم ملی اشتغال را داریم که پروژه مهم و محوری این وزارتخانه به شمار می رود و در آن امکان و شرایط طراحی‌های جدید در حوزه اشتغال را فراهم کردیم.

وزیر کار ادامه داد: در حال حاضر گروه‌ها و الگوهایی را داریم که برای ما اولویت دارند و مهمترین گروه،   زنان محروم و سرپرست خانوار هستند که امکان فعالیت دارند.

 عبدالملکی تصریح کرد: به موجب این تفاهم‌نامه و با مساعدت و همکاری معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری درصدد هستیم برای اشتغال و کسب و کار زنان محروم و سرپرست خانوار که قابلیت انجام فعالیت دارند، اقدام کنیم و الگوی ما در این طرح، تعاونی ها هستند.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در دوره ورود نظام های غربی و تفکرات لیبرال و سکولار باعث شد که مدل همکاری تعاونی فراموش شود در حالی که در دین و ادبیات دینی ما این الگو مورد تاکید قرار گرفته است لذا معتقدیم که اگر این دو مقوله زنان و تعاونی ها در کنار هم قرار بگیرند می توانیم فرصت‌های شغلی مناسبی برای آنها فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: در دولت مردمی سیزدهم یک تغییر رویکرد در وزارت کار اتفاق افتاده و آن مسئله اهتمام به اشتغال است. خیلی‌ها به من توصیه می کردند که زیر بار اشتغال نروید و می گفتند ما متولی اشتغال نیستیم ولی ما از همان ابتدا اعلام کردیم که این وزارتخانه باید زیر بار اشتغال برود و اگر اشتغال محصول هماهنگی است و وزارت کار دبیرخانه شورای عالی اشتغال است، این هم افزایی و هماهنگی را باید ایجاد کند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: دومین تغییر رویکرد با استقرار دکتر خزعلی در معاونت امور زنان ایجاد شد و نگاه ها مبتنی بر الگوی فرهنگ ایرانی- اسلامی شکل گرفت و نوع مطالبه‌گری برای مسئله زنان تغییر پیدا کرد.

عبدالملکی ابراز امیدواری کرد: با امضای تفاهمنامه به اشتغال زنان سرپرست خانوار در قالب تشکیل تعاونی ها بانوان کمک شود.

انسیه خزعلی _ معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری _ نیز در این مراسم اظهار کرد: ما خرسندیم که این حرکت را در بحث اشتغال زنان سرپرست خانوار و جوانان شروع می کنیم.

وی ادامه داد: ما مسائل و موضوعات متعدد و مختلفی را با وزارت مردم دنبال خواهیم کرد که بخشی از آن‌ها مربوط به زنان سرپرست خانوار بخشی مربوط به کودکان و بخش دیگر مربوط به زوجینی است که با اجرای مشاوره تحت پوشش قرار می گیرند.

خزعلی گفت: امیدواریم با حذف بسیاری از قوانین دست و پاگیر و حرکتی که وزارت کار برای دادن مجوزهای سریع آغاز کرده، ضمانتها برای زنان تسهیل و یک حرکت جهادی و انقلابی در شرایط اضطراری فعلی ایجاد شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت کار و رفاه اجتماعی حجت عبدالملکی زنان سرپرست خانوار معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری زیست بوم ملی اشتغال فرصت شغلی امور زنان و خانواده ریاست جمهوری زنان سرپرست خانوار کار و رفاه اجتماعی معاونت امور زنان وزارت کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۹۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منشور مشاوره خانواده تدوین و نهایی شد

انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در همایش روز جهانی مشاوره گفت: یکی از مسئولیت‌های معاونت امور زنان و خانواده در سند مهندسی و فرهنگی، تدوین منشور مشاوره خانواده است که به تدوین نهایی رسیده و پس از طی مراحل قانونی اعلام خواهد شد.

وی افزود:برای برنامه‌ریزی در پیشگیری یا کاهش طلاق، برنامه مدونی در ستاد زن و خانواده در دولت تصویب و پلتفرم همساز برای زوجین نوپا ایجاد شد و مشاوره برای زوجین و مهارت های زندگی به آنها آموزش داده می شود.

وی با اشاره به صفر شدن پشت نوبتی مستمری زنان سرپرست خانوار، گفت: خدمات و حمایت هایی مشاوره ای به هنگام روانشناسی، خدمات حقوقی و توانمندسازی نیز باید صورت گیرد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به نقش روانشناسان در امیدآفرینی، افزود: نقش روانشناسان در شادی آفرینی در زندگی در روح و جان بشر و تلاش برای بهینه بودن و زیبا زندگی کردن افراد بر کسی پوشیده نیست. در درمان بیماری های جسمی توصیه به روان آرام و سالم و روح شاداب می شود و این روح و روان است که می تواند سلامت جسم را تضمین کند یا به او برگرداند.

خزعلی ایجاد انگیزه، امید آفرینی، عشق و نشاط با توجه به شناخت توانمندی ها را مهمترین نقش روانشناس دانست، گفت: نقش روانشناسان برای جلوگیری از ناهنجاری ها و آسیب ها بر کسی پوشیده نیست و روانشناسان در ارتقای بینش، روش، دانش، کنش و واکنش نقش اساسی دارند و این روانشناسی سلامت و روانشناسی کمال است و روانشناسان می توانند توانمندی های فرد را به خوبی شناسایی کنند و قوه ها، داشته ها، ظرفیت ها و استعدادهای فرد را تبدیل به عمل و فعلیت و زندگی اور را متحول کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • کمک ۸۴ میلیون دلاری بانک جهانی به افغانستان
  • اشتغال حدود ۲۰۰ خانوار در قم به کار پرورش شتر
  • تعطیلی دو روزه، بهره‌وری نیروی کار را افزایش می‌دهد/ثبت ۲۸ هزار فرصت شغلی در سامانه ملی
  • منشور مشاوره خانواده تدوین و نهایی شد
  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • موانع مشارکت مردم‬ استان‬ تهران‬ در امر تولید و اقتصاد رفع شود
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • طرح‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار