Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-جمعی از ساکنان روستاهای کلیبر با تهیه طوماری به عملکرد اداره منابع طبیعی این شهرستان اعتراض کرده و خواستار عزل وی شدند.

بر اساس طوماری که رونوشت آن به این رسانه رسیده است امضا کنندگان، نسبت به آنچه که  اغماض اداره منابع طبیعی شهرستان در تخریب گسترده زمین های ملی، روستاهای ایل یوردی، ارمنیان و جنگل سوزی های مکرر کلیبر ، ایل یوردی  دیوری، صومعه و همزمان قطع و قاچاق درختان جنگلی و درختان چندین صدساله حفاظت شده در گذرگاه آب های جاری در شهرستان صورت گرفته است، اعتراض کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در قسمتی از طومار فوق که خطاب به استاندار آذربایجان شرقی نوشته شده آمده است: متاسفانه این درختان جنگلی حفاظت شده و به جامانده از گذشتگان در دوره مدیریت فعلی قطع و آشکارا به یغما برده شد که به دنبال انتشار فیلم و اخبار آن در رسانه ها درنهایت اعتراضات نماینده محترم ولی فقیه در استان و انعکاس خبر از رسانه ملی را نیز در پی داشته است.

امضا کنندگان در پایان این طومار از استاندار و مسئولین استانی و شهرستانی خواستار عزل مدیر منابع طبیعی شده اند.

همچنین خبر می رسد به دنبال انتشار اخبار قطع و قاچاق درختان در کلیبر توسط رسانه ها از تعدادی از رسانه ها در این خصوص شکایت شده است.

گفتنی است دو سال گذشته و به دنبال انتشار گزارش هایی در خصوص قطع و قاچاق درختان جنگلی در کلیبر سخاوت آبهشت، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان کلیبر برای هر خبرنگاری که توانسته باشد درخت جنگلی قطع شده پیدا کند جایزه تعین کرده بود.

در  بازدیدی که از سوی خبرنگاران و اصحاب رسانه در تاریخ فروردین ماه سال 1398 از مناطق جنگلی استان شده بود ، سخاوت آبهشت، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان کلیبر خطاب به خبرنگاران به صراحت گفته بود: اگر یک درخت قطع شده از جنگل پیدا کنید جایزه خواهید داشت.

شاید شکایت از دو روزنامه و سایت خبری توسط منابع طبیعی شهرستان قسمتی از جایزه تعیین شده خبرنگاران باشد. زیرا مسئولان این اداره می توانستند و حالا هم می توانند با ارائه جوابیه متقن طبق قانون مطبوعات خواستار انعکاس آن در رسانه های مذکور باشند.

اما به نظر می رسد شکایت از رسانه ها سهل الوصول ترین راه برای مدیران برای در امان ماندن از انتقادات رسانه ها باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کلیبر منابع طبیعی شهرستان اداره منابع طبیعی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۹۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاظت و حراست از اراضی ملی اولویت دستگاه‌های متولی باشد

به گزارش خبرنگار مهر، سیدرضا صلاح الدینی عصر دوشنبه در دیدار با سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران گفت: دستگاه قضایی بدون اغماز با قانون شکنان و متجاوزان به اراضی ملی برخورد قاطعانه انجام می‌دهد و با متخلفان مماشات نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی از الویت‌های مهمی دستگاه قضایی است گفت: منابع طبیعی به عنوان ضابط خواص و بر اساس قانون باید حفاظت و حراست از عرصه‌های ملی را در دستور کار خود قرار دهد و با پایش روزانه اراضی ملی در شهرستان اجازه تصرف اراضی ملی را به متخلفان ندهد.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران با اشاره به اینکه متخلفین در حوزه منابع طبیعی برخورد قانونی و قاطع خواهیم داشت، بیان کرد: بدون شک تلاش مجموعه همکاران ما در منابع طبیعی شهرستان در راستای صیانت و حفاظت از عرصه‌های ملی از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

وی ضمن تشکر و قدردانی از زحمات مجموعه قضایی شهرستان عنوان کرد: حفظ و حراست از عرصه‌های ملی وظیفه اصلی مجموعه منابع طبیعی است که برای تحقق بخشیدن به این امر خطیر و مهم نیازمند حمایت‌های قضایی هستیم.

فرهادی اظهار داشت: دستگاه قضایی با اشراف کامل در حوزه مسائل منابع طبیعی با اتخاد تدابیر پیشگیرانه نقش بسزایی درحراست از منابع طبیعی و جنگل‌های استان دارد، لذا برای تحقق این امر منابع طبیعی شهرستان نیز آمادگی کامل را دارد.

کد خبر 6098883

دیگر خبرها

  • چرا شهرداری تهران درختان پارک جنگلی سرخه حصار را قطع کرد؟
  • ۷۵ هکتار از اراضی ملی کردستان رفع تصرف شد
  • واکنش شهرداری به ادعای «قطع درختان و ساخت و ساز در سرخه حصار»
  • یک حلقه چاه آب غیر مجاز در تنگستان پلمب شد
  • حفاظت و حراست از اراضی ملی اولویت دستگاه‌های متولی باشد
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • چند خبر از شهرستان های نیشابور، بردسکن و فریمان
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب