Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «فلسطین آنلاین»، این سازمان حقوق بشری امروز (سه شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که «محمد الخضری» نماینده ۸۴ساله حماس ( جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ) که در عربستان زندانی شده است از مراقبت‌های پزشکی لازم محروم است و مقامات سعودی تزریق محلول پزشکی ویژه تومورها که هر سه ماه یکبار باید به وی تزریق شود و همچنین معاینات پزشکی را متوقف کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سازمان عربی حقوق بشر مستقر در انگلیس  اضافه کرد که مقامات عربستان بارها از آزادی الخضری به دلیل مسائل پزشکی خودداری کرده‌اند  و به رغم انقضای مدت محکومیت وی از ماه گذشته همچنان به بازداشت او ادامه می‌دهند. 

الخضری در آوریل ۲۰۱۹ به عنوان بخشی از یک کمپین گسترده دستگیری تعداد زیادی از ساکنان فلسطینی و اردنی در عربستان سعودی دستگیر شد. حکم حبس وی به ۶ سال کاهش یافت و نیمی از این مدت نیز به دلیل وضعیت سلامتی وی تعلیق شد. 

این نهاد حقوق بشری بیان کرد که «محمد الخضری» از روز اول دستگیری تحت شکنجه و اقدامات سرکوبگرانه قرار گرفته است و مورد توهین لفظی بازجویان و رفتارهای تحقیرآمیز و بد کارکنان امنیتی عربستان در داخل بازداشتگاه‌ها مواجه شده و در شرایط غیرانسانی قرار گرفته و این وضع به بدتر شدن وضعیت سلامتی وی ​​کمک کرده است. 

به گفته خانواده الخضری، وی تقریبا نیمی از شنوایی خود را از دست داده و از ناراحتی زانو و پوکی استخوان رنج می‌برد و دندان‌هایش در وضعیت بسیار بدی قرار گرفته که باعث درد شدید مداوم او می‌شود. وی همچنین از سرطان پروستات رنج می‌برد و با گذشت زمان و به دلیل مراقبت‌های ضعیف پزشکی سرطان وی پیشروی داشته و اخیراً به ویروس هپاتیت B مبتلا شده است. 

 سازمان عربی حقوق بشر مستقر در انگلیس تاکید کرد که ادامه بازداشت الخضری بدون مبنای قانونی و به ویژه با توجه به وضعیت فعلی سلامتی وی همانند حکم اعدام وی است و مقامات سعودی مسئول سلامتی و امنیت جان او هستند. 

محمد الخضری در چهارم آوریل ۲۰۱۹، توسط دستگاه تحقیقات امنیت دولتی عربستان دستگیر شد. 

دستگاه امنیتی عربستان در آن زمان به الخضری اطلاع داد که او را در یک پرونده کوچک برای مدت کوتاهی فراخوان کرده است و وی به خانه‌اش بازگردانده خواهد شد اما این مقام ۸۴ساله حماس که به سرطان مبتلا است پس از گذشت سه سال، همچنان در زندان آل سعود قرار دارد.  

دستگاه امنیتی عربستان یک روز بعد «هانی الخضری» پسر ارشد «الخضری» که مدرس دانشگاه «‌ام القری» مکه را دستگیر کرد. 

الخضری و پسرش تنها کسانی نبودند که بدون اتهام توسط مقامات امنیتی عربستان دستگیر شدند و بنا بر اعلام دیده بان حقوق بشر اروپا مدیترانه (مستقر در ژنو) همراه با آنها ده‌ها فلسطینی دیگر از ماه می سال ۲۰۱۹ به اتهام حمایت از مقاومت فلسطین به بازداشت نیروهای امنیتی عربستان درآمده‌اند.

خانواده الخضری بهمن سال گذشته در پیامی به ملک سلمان پادشاه عربستان خواستار مداخله او برای آزادی فوری دکتر خضری ۸۳ ساله شدند که از چندین بیماری از جمله سرطان پروستات رنج می‌برد.

«اسماعیل هنیه» رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز در همان زمان در پیامی به شاه سعودی خواستار آزادی فوری ده‌ها زندانی فلسطینی در این کشور شد.

با این حال، عربستان تاکنون به این درخواست‌ها واکنشی نشان نداده و حاضر به آزادی بازداشت شدگان نشده است.

برچسب‌ها آسیای غربی عربستان سعودی اسماعیل هنیه فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیای غربی عربستان سعودی اسماعیل هنیه آسیای غربی عربستان سعودی اسماعیل هنیه فلسطین امنیتی عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۹۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهپیمایی در ایتالیا علیه سیاست‌های نظامی‌گری غرب

دیروز، ۲۵ آوریل، در روز رهایی ایتالیا از فاشیسم، حامیان جنبش صلح به خیابان‌های شهر بولونیا ایتالیا آمدند تا مخالفت خود را با اقدامات سیاسیون غربی با هدف دامن زدن به درگیری‌ها در جهان اعلام کنند. معترضان خواستار پایان دادن به حمایت نظامی از اوکراین و فشار بر اسرائیل برای توقف جنگ در غزه شدند.

اعضای سازمان‌های مترقی و صلح طلب از ایالات متحده، انگلیس، روسیه، کره جنوبی، لبنان، فلسطین و گرجستان در خیابان‌های بولونیا راهپیمایی کردند و از مقامات ایتالیا و اتحادیه اروپا خواستند تا سیاست‌های نظامی گری که کشور‌های غربی را در برگرفته است و روسیه هراسی در صحنه بین المللی را متوقف کنند. 

تمرکز اصلی اعضای شرکت کننده در این راهپیمایی درگیری در اوکراین و حملات نظامی اسرائیل در نوار غزه بود. شرکت کنندگان در راهپیمایی خواستار توقف حمایت نظامی از کی یف و همچنین تحت فشار قرار دادن تل آویو برای توقف حملات نظامی ارتش اسرائیل در غزه و آغاز حل فاجعه انسانی در منطقه فلسطین شدند.

پیش از این، در ۲۰ و ۲۱ آوریل، راهپیمایان برای کنفرانسی با عنوان "چه آینده‌ای برای فلسطین" در رم گرد آمدند، جایی که آنها در مورد تلاش‌های مشترک احتمالی برای تقویت ابتکارات ضد جنگ بحث کردند. عنوان دیگر جلسه «توقف III WW!» بود. ("جنگ جهانی سوم را متوقف کنید! ").

اعضای جنبش صلح و ترقی خواهان استدلال می‌کنند که رفتن به تظاهرات ضد جنگ و جلسات صلح بسیار مهم است. این اقدامات می‌تواند توجه سران کشور‌های اروپایی و ناتو را به بی ثباتی فزاینده‌ای که منجر به درگیری جهانی جدید می‌شود، جلب کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • معاریو: برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است
  • هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا
  • حماس حمایت کارگران جهان از مردم غزه را خواستار شد
  • موافقت حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی»
  • حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست « آشتی ملی » موافقت کرد
  • حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی» موافقت کرد
  • راهپیمایی در ایتالیا علیه سیاست‌های نظامی‌گری غرب
  • حمله به رفح به یک درگیری داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است
  • طرح حماس برای تشکیل دولت اضطراری بر اساس قاعده توقف جنگ
  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا