Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه مه با افزایشی حدود ۲.۵ درصدی به ۱۲۶.۲۸ دلار  و قیمت نفت «وست تگزاس اینترمیدیت» با افزایشی حدود ۲ درصدی به ۱۲۱.۶۹ دلار رسید.

روسیه دومین صادرکننده بزرگ نفت جهان است و هر روز حدود ۷ میلیون بشگه نفت و فراورده‌های نفتی صادر می‌کند.

 آمریکا که بزرگترین مصرف‌کننده نفت جهان است، ممکن است در واکنش به تهاجم روسیه به اوکراین وارادات نفت روسیه را ممنوع کند،اما آلمان که بزرگترین خریدار نفت خام روسیه است، درخواست‌ها برای تحریم نفت روسیه را رد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جایگزینی مقادیر بالای نفت روسیه در بازارها در صورت اعمال تحریم باعث نگرانی درباره عرضه در میان معامله‌گران نفت شده و قیمت‌ها را بالا برده است.

تحلیل‌گران می‌گویند تحریم صادرات نفت خام و فراورده‌های نفتی حدود هفت میلیون بشکه‌ای روسیه در روز احتمال اوج‌گیری بیشتر قیمت‌های نفت را مطرح کرده است.

روسیه روز دوشنبه هشدار داد که ممکن است در واکنش به تصمیم ماه گذشته برلین برای جلوگیری از افتتاح خط لوله نورد استریم ۲ جریان گاز طبیعی از طریق لوله از روسیه به آلمان را متوقف کند.

در همین زمینه:

مقابله به‌مثل با غرب | روسیه با روش خودش تحریم‌ها را تلافی می‌کند

تحلیل‌گران می‌گویند اگر همه صادرات نفت روسیه از بازارهای جهانی حذف شود، قیمت نفت ممکن است تا ۲۰۰ دلار افزایش یابد و معاون نخست‌وزیر روسیه افزایش قیمت نفت تا ۳۰۰ دلار را پیش‌بینی کرده است.

محمد بارکیندو، دبیرکل سازمان اوپک در کنفرانسی در هوستون تگزاس در روز دوشنبه گفت: «در حال حاضر در جهان ظرفیتی برای جایگزینی ۷ میلیون بشکه نفت صادراتی وجود ندارد. ما کنترلی بر حوادث جاری و جغرافیای سیاسی نداریم و این عوامل مسیر بازار را تعیین می‌کنند.»

کد خبر 662696 برچسب‌ها قیمت نفت و گاز روسیه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: قیمت نفت و گاز روسیه نفت روسیه قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۹۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی

وزیر دفاع آمریکا نسبت به افزایش همکاری استراتژیک کره‌شمالی با روسیه هشدار داده و گفت این اتحاد رو به رشد، اعتماد و اطمینان کیم جونگ اون، رهبر پیونگ‌یانگ را افزایش داده است.

به گزارش ایسنا، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا اظهارات خود را در جلسه کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا در روز سه‌شنبه بیان کرد. روابط بین مسکو و جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره‌شمالی) از زمانی که کیم در سپتامبر گذشته برای گفت‌وگو با «ولادیمیر پوتین» به روسیه سفر کرد، عمیق‌تر شده است و این مساله خوشایند غرب نیست.

روسای دفاع روسیه و کره‌شمالی هم ژوئیه گذشته در پیونگ‌یانگ دیدار کردند.

آستین به قانونگذاران گفت: «کره‌شمالی، دوباره، به دلیل ارتباط با پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده است.» او همچنین به گسترش همکاری بین روسیه، کره‌شمالی، ایران و جمهوری خلق چین اشاره کرد.

آستین گفت: «این بسیار نگران‌کننده است؛ چیزی که ما باید آن را تماشا کنیم، چیزی که برای اطمینان از اینکه توانایی و ظرفیت همکاری با متحدان خود برای ادامه بازدارندگی و ادامه ترویج صلح و ثبات را در هر یک از مناطق داریم، باید داشته باشیم.»

وزیر دفاع آمریکا افزود: «رابطه رو به رشد بین جمهوری خلق چین، روسیه، کره‌شمالی و ایران نگران‌کننده است و این چیزی است که ما از نزدیک آن را دنبال می‌کنیم.»

آستین همچنین مدعی شد که روسیه برای جبران گلوله‌های توپخانه و سایر مهمات اضافی، به کره‌شمالی برای پر کردن ذخایر خود در درگیری اوکراین مراجعه کرده است.

این در حالیست که مقامات کره‌شمالی و روسیه اتهامات مربوط به انتقال تسلیحات از پیونگ‌یانگ را رد کرده‌اند. آنها همچنین ایالات متحده و متحدانش در شمال شرق آسیا را به تشدید تنش در منطقه با آماده شدن برای جنگ با کره‌شمالی متهم کرده‌اند.

به گزارش راشا تودی، کره‌شمالی از زمان آغاز درگیری روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ آزمایش‌های موشکی خود را افزایش داده و احتمال اتحاد مجدد با کره‌جنوبی را رد کرده است. وزارت خارجه کره‌شمالی می‌گوید افزایش همکاری با روسیه به دفاع از «منافع اصلی» دو کشور و ایجاد «نظم بین‌المللی چند قطبی» کمک می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تخفیف نفت ایران چقدر است؟
  • حجم و درآمد صادرات نفت روسیه کاهش یافت
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحد‌های خوراک دام و طیور
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • حراج نفت ایران به قیمت مال‌دزدی است؟