Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-05-06@03:11:36 GMT

آمریکا در تحریم نفت روسیه تنهاست

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۹۸۷۷

آمریکا در تحریم نفت روسیه تنهاست

بعضی از منابع اعلام کردند که آمریکا در نظر دارد به تنهایی واردات نفت از روسیه را ممنوع کند.

به‌ گزارش خبرگزاری رویترز، دو منبع روز دوشنبه (۱۶ اسفندماه) درباره پیامدهای تهاجم روسیه به اوکراین اعلام کردند که آمریکا آماده است واردات نفت خام روسیه را بدون مشارکت متحدان اروپایی خود تحریم کند.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه در تلاش برای جلب حمایت اروپا در ممنوعیت واردات نفت روسیه، کنفرانسی ویدیویی با سران فرانسه، آلمان و انگلیس برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک منبع در این باره گفت: کاخ سفید همچنین در حال مذاکره با رهبران کنگره آمریکاست که در حال کار در زمینه تسریع در تصویب قانون ممنوعیت واردات نفت روسیه هستند؛ اقدامی که دولت را مجبور به تسریع در ایجاد جدول زمانی برای این اقدام می‌کند، اما اگر این تصمیم گرفته شود، احتمال دارد آمریکا در اجرای آن تنها بماند.

آلمان بزرگ‌ترین خریدار نفت خام روسیه طرح ممنوعیت واردات انرژی از این کشور را رد کرده‌ است. اولاف شولتس، صدراعظم آلمان اعلام کرد کشورش تلاش برای استفاده از دیگر منابع انرژی را تسریع کرده است، اما نمی‌تواند یک ‌شبه واردات انرژی از روسیه را قطع کند.

اروپا برای تأمین نفت خام و گاز طبیعی مورد نیاز خود وابسته به روسیه است. وابستگی آمریکا به نفت خام روسیه کمتر است، اما ممنوعیت واردات نفت این کشور از روسیه سبب بالا رفتن بیشتر قیمت بنزین و نارضایتی مصرف‌کنندگان خواهد شد.

نانسی پلوسی، سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا گفت این مجلس به‌دنبال تصویب ممنوعیت واردات نفت از روسیه است و کنگره قصد دارد این هفته ۱۰ میلیارد دلار برای کمک به اوکراین در پاسخ به حمله نظامی روسیه اختصاص دهد.

پس از حمله روسیه به اوکراین، کاخ سفید تحریم‌هایی را بر صادرات فناوری به پالایشگاه‌های روسیه و خط لوله انتقال گاز نورد استریم -۲ (که هنوز راه‌اندازی نشده است) اعمال کرد.

در حالی که دولت بایدن تأثیر تهاجم مسکو را بر بازارهای جهانی نفت و قیمت انرژی ایالات متحده ارزیابی می‌کند، تاکنون صادرات نفت و گاز روسیه را تحریم نکرده است.

منبع: شانا

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا روسیه تحریم واردات نفت اوکراین ممنوعیت واردات نفت نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۹۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی در حال بررسی اعمال تحریم علیه ترکیه

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از الجزیره، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی افزود که تل آویو در اقدامی تلافی‌جویانه، تصمیم به کاستن از سطح روابط اقتصادی میان ترکیه و تشکیلات خودگردان فلسطین و نوار غزه گرفته است.

وزارت تجارت ترکیه‌ پنجشنبه شب در بیانیه‌ای توقف روند صادرات و واردات به مقصد فلسطین اشغالی یا از مبدأ آن را تائید کرد.

بلومبرگ پیشتر در گزارشی نوشته بود: آنکارا از روز پنجشنبه، تمامی واردات از (رژیم) اسرائیل و صادرات به آن را متوقف کرد.

رئیس جمهور ترکیه، پیشتر از در دستور کار بودن قطع کلیه روابط تجاری با رژیم اشغالگر خبر داده بود.

به گزارش ایرنا، جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه موجب تظاهرات گسترده مردمی در سراسر جهان از جمله کشورهای اسلامی و ترکیه شده است.

ملت ترکیه نیز مثل سایر مردم آزاده در سراسر جهان در این تظاهرات‌ها خواستار قطع کامل روابط دولت خود با تل‌آویو شده‌اند.

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • ماشه افزایش قیمت گاز در اروپا چکانده می‌شود
  • اوکراین : حملات سنگین روسیه به نیروگاه‌های ما یک میلیارد دلار خسارت وارد کرده است
  • اوکراین مدعی خسارت یک میلیارد دلاری شد
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • مصوبه شورای عالی انرژی درباره ممنوعیت تبلیغ کولرهای پرمصرف
  • رژیم صهیونیستی در حال بررسی اعمال تحریم علیه ترکیه
  • آمریکا شرکت‌های آذربایجانی را به دلیل کمک به روسیه تحریم کرد