Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم معمولا در خصوص مواد غذایی خود دقت‌های خاصی را به خرج می‌دهند؛ تا جایی که حتی گاه به دنبال مصرف مواد غذایی ارگانیک می‌روند. اما شاید کمتر افراد حواسشان به هوایی باشد که آن را استشمام می‌کنند.

از زمان آغاز همه گیری کرونا در جهان، مسئله وجود فیلتر هوا در اماکن عمومی و بیمارستان‌ها مورد توجه افراد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اغلب فیلتر‌هایی که در ساختمان‌ها و خانه‌ها استفاده می‌شود، تنها آلودگی‌های هوایی به مانند گرد و غبار و یا ویروس‌ها را به خوبی جذب می‌کنند؛ اما ممکن است این ذرات به قدری کوچک باشد که حتی از فیلتر‌های هوا با راندمان بالا نیز در رفته و این دستگاه‌ها نتوانند آن‌ها را فیلتر کنند.

 شرکت فناوری «Atmofizer» می‌گوید راه حل این مسئله در استفاده از امواج صوتی است.

«اُلیور سنتنر» مدیرعامل این شرکت فناوری می‌گوید:کاری که ما در حال انجام آن هستیم، ساخت گلوله‌های برفی از ذرات بسیار ریزی است که عمدتا فیلتر‌های معمولی قادر به حذف آن‌ها نیستند.

او در ادامه می‌گوید: راه حل ما این است که این ذرات را بزرگتر کنیم و همین امر به فیلتر هوا کمک می‌کند تا ذرات بیشتری را بگیرد.

در همین ارتباط، شرکت «Atmofizer» دستگاه‌هایی را ساخته است که در جلوی فیلتر‌های هوا نصب شده و به مانند امواج صوتی جوری عمل می‌کند که بتواند ذرات کوچک را در کنار هم جمع کند.

«فیلتر هپا» یا همان فیلتر هوا که در خانه‌ها و مکان‌های تجاری موجود است، معمولا چنین معرفی و تبلیغ می‌شوند که قادر به فیلتر کردن ۹۹.۷ درصد آلاینده‌های هوا هستند. اما این ۰.۳ درصد زمانی که بحث تنفس ما مطرح می‌شود، همین مقدار اندک نیز بسته به میزان مضر بودن و خطرناک بودن آن ذرات، تفاوت ایجاد می‌کند.

«اُلیور سنتنر» می‌گوید: مردم همانطوری که به آنچه می‌خورند و آنچه می‌نوشند، توجه می‌کنند، باید به همان میزان به آنچه تنفس می‌کنند نیز توجه داشته باشند.

به گفته او مردم از اهمیت مواد غذایی آگاهی دارند و بر روی مصرف مواد غذایی ارگانیک تمرکز کرده اند؛ اما اکنون زمان آن است که ما تأکید و زمان مان را روی هوا بگذاریم. در حدود ۱۲ میلیون نفر سالانه بخاطر آلودگی هوا می‌میرند که از این تعداد، ۵ میلیون آن بخاطر کیفیت هوای داخل فضا‌های سربسته و هفت میلیون بخاطر کیفیت هوای بیرون است.

منبع: پایگاه روزنامه نشنال پست کانادا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فیلتر هوا ذرات معلق در هوا مواد غذایی مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۹۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم تنفس هوای مطلوب در تهران

آفتاب‌‌نیوز :

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۷  بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۵ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول(سالم) یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریای خلیج فارس
  • «اگزمای بهاره» چیست و برای مقابله با آن چه باید کرد؟
  • وزیر ارتباطات: رفع فیلتر صرفا با امضای رئیس جمهور؟ توصیه می‌کنم دوباره قانون را بخوانید
  • لوازم یدکی رنو
  • هوای ۸ شهر اصفهان سالم است
  • تولید نخ‌های آنتی باکتریال با استفاده از نانو ذرات روی در یزد
  • چرا به سمت قبله نماز می‌خوانیم؟ + دلائل علمی
  • کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند
  • تداوم تنفس هوای مطلوب در تهران
  • کیفیت هوای اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس