Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@12:16:40 GMT

بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ در مجلس به پایان رسید

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۰۲۰۷

بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ در مجلس به پایان رسید

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در جلسه علنی بعد از ظهر روز سه شنبه  مجلس شورای اسلامی و بیست و هشتمین جلسه آن، بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه بودجه ۱۴۰۱ به پایان رسید.

بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ از اول اسفندماه در صحن علنی مجلس آغاز شد و سرانجام پس از ۱۳ روز و ۲۸ جلسه که در برخی از روزها به صورت سه شیفت تا ساعت ۲۲ ادامه داشت، امروز به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در  ۲۸ جلسه گذشته، بررسی بخش های درآمدی و هزینه ای بودجه در ۲۰ تبصره مورد بحث و بررسی نمایندگان قرار گرفت و برخی از پیشنهادهای آنها با موافقت دیگر نماینده های مردم در مجلس به تصویب رسید و در لایحه بودجه ۱۴۰۱ لحاظ شد.

نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در بیست و هشت جلسه بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱، تبصره(۱) لایحه که درباره نفت و روابط مالی آن با دولت و صندوق توسعه ملی است،  تبصره (۲) در خصوص ساز و کار شرکت های دولتی و واگذاری آن ها،  تبصره (۳) با موضوع تأمین مالی خارجی (فاینانس) و تبصره (۴) که به موضوع مشارکت با بخش غیردولتی برای اجرای طرح ها پرداخته است، بررسی و تصویب کرده اند.

علاوه بر این نمایندگان مجلس در جلسات گذشته تبصره (۵) لایحه بودجه را که به موضوع تأمین مالی داخلی از محل اوراق مالی اسلامی اختصاص دارد، تبصره (۶ )درباره عوارض و مالیات،  تبصره (۷) در خصوص صنعت، معدن و ارتباطات، تبصره (۸) درباره آب و کشاورزی، تبصره (۹) با موضوع آموزش، پژوهش و فرهنگ و  تبصره (۱۰) درباره موضوعات قضایی، دفاعی و انتظامی را به تصویب رساندند.

همچنین نمایندگان در ۱۳ روز بررسی لایحه بودجه، تبصره (۱۱) را درباره مسکن و حمل و نقل،  تبصره (۱۲) در خصوص حقوق و دستمزد، تبصره (۱۴) با سازو کار هدفمندی یارانه ها، تبصره (۱۵) با محوریت برق و انرژی هسته ای، تبصره (۱۷) با موضوعات رفاه و سلامت، تبصره (۱۸) درباره تولید و بهره وری، تبصره (۱۹) در خصوص بودجه و تبصره (۲۰) با محوریت منابع انسانی دولت مورد بحث، بررسی و تصویب قرار گرفت.

با تصویب تبصره های لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی، این لایحه برای تصویب نهایی به شورای نگهبان ارسال می شود در صورتی که نظر شورای نگهبان در برخی از بندها تامین نشود، برای تامین نظر این شورا، لایحه بودجه بار دیگر به مجلس ارجاع می شود.  

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه 1401 پروندهٔ خبری بودجه ۱۴۰۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه 1401 بررسی لایحه بودجه مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه ۱۴۰۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۰۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد

جدول شماره ۵ لایحه بودجه ۱۴۰۳ که به درآمدهای دولت در بخش‌هایی نظیر درآمدهای نفتی، مالیاتی، حقوق گمرکات، حقوق مالکانه دولت در معادن و ارتباطات اختصاص دارد، در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در جلسه علنی امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ که مربوط به بخش دوم آن و جداول بودجه است در دستور کار قرار گرفت و جدول شماره (۵) که به درآمدهای دولت از جمله درآمدهای نفتی، مالیاتی، حقوقی و گمرکات، حقوق مالکانه دولت در معادن و حقوق مالکانه دولت در ارتباطات اختصاص داد، به تصویب نمایندگان رسید.

کد خبر 749018

دیگر خبرها

  • جلسه علنی نوبت عصر مجلس پایان یافت
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه
  • جلسه علنی نوبت صبح مجلس پایان یافت/ عصر امروز؛ ادامه بررسی بودجه
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد
  • نام‌گذاری معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌نام «استاد فروغی»
  • مجلس از فردا وارد بررسی جداول بودجه می‌شود
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت