Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی شکوری افزود: طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی قشر وسیعی از جامعه را دربرگرفته و همه جمعیتی که تاکنون تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار نگرفته‌اند از طریق بیمه‌پردازی می‌توانند تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار گیرند.  

وی خاطرنشان کرد: براساس اصل ۲۹ قانون اساسی کشور نیز بهره‌مندی از مقررات حمایتی تامین اجتماعی یک حق همگانی بوده و استفاده از امکانات بهداشتی، درمانی، مراقبت‌های پزشکی، بیمه بیکاری، بازنشستگی و از کارافتادگی باید برای همه شهروندان قابل دریافت باشد همچنین ماده یک قانون تامین اجتماعی مصوب سال ۱۳۵۴ هم اجرا، تعمیم و گسترش انواع بیمه‌های اجتماعی را برای همه اقشار جامعه یک تکلیف قانونی عنوان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکوری افزود: بنابراین سازمان تأمین اجتماعی با بسط بیمه مشاغل آزاد، همه اقشار فاقد بیمه را نیز در صورت پرداخت حق بیمه تحت پوشش قرار خواهد داد.  

مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تامین توضیح داد: این بیمه در سه نرخ ١٢ درصد، ١۴ درصد و ١٨ درصد به ترتیب با مبلغ ٣١٨ هزار تومان، ٣٧٢ و ۴٧٨ هزار تومان ارائه می‌شود و به منظور برخورداری از خدمات درمانی هم مستلزم پرداخت ٧١ هزار و ۶۰۰ تومان جهت استحقاق درمان خواهد بود.

وی ادامه داد: برای نمونه، همسر خانه‌دار یک بیمه‌شده، فرزندان یک خانوار تحت تکفل والدین و دانشجویان در حال تحصیل (در صورت عدم اشتغال) می‌توانند در قالب بیمه مشاغل آزاد اعم از بیمه‌های زنان خانه‌دار و بیمه دانشجویان ایرانی از تعهدات سازمان تأمین اجتماعی بهره‌مند شوند.

شکوری با اشاره به اهمیت این بیمه برای فرزندان به ویژه با افزایش سن گفت: دختران در مرحله ازدواج و پسران در مرحله تشکیل خانواده نیازمند حمایت‌های مالی و اجتماعی بوده و این نوع بیمه می‌تواند یک فرصت ارزشمند برای این جمعیت باشد.

وی افزود: این گروه‌ها در حقیقت با پرداخت این بیمه گاهی می‌توانند از دو حقوق بازنشستگی برخوردار شوند. به عنوان مثال، یک زن خانه‌دار با برقراری این بیمه می‌تواند از این منبع در کنار حقوق بازنشستگی همسر برخوردار بوده و تحت تکفل نیز باقی بمانند؛ این حمایت امید به آینده را نیز در جوانان تقویت می‌کند.

شکوری خاطرنشان کرد: این جوانان می‌توانند والدین خود را بیمه کرده و با پرداخت ۷۱ هزار و ۶۰۰ تومان (در سال ۱۴۰۰) از خدمات درمانی هم برخوردار شوند.  

به گفته وی، یک میلیون و ۹۴۳ هزار نفر از این بیمه‌شدگان مشاغل آزاد در فروردین ماه به ۲ میلیون و ۳۶۵ هزار نفر رسیده که با اطلاع‌رسانی و تبلیغات صحیح باید افزایش یافته و همه گروه‌ها تحت پوشش قرار بگیرند.  

وی افزود: متقاضیان خدمات این بیمه به صورت غیرحضوری، بدون مراجعه به شعب تامین اجتماعی و با ورود به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به آدرس اینترنتی www.es.tamin.ir می‌توانند نسبت به انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه اقدام کنند همچنین پرداخت‌ها نیز به صورت برخط و مشاهده سوابق در لحظه امکان‌پذیر است.  

کد خبر 662718 برچسب‌ها دانشگاه - دانشجو بیمه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دانشگاه دانشجو بیمه تامین اجتماعی تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۰۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، «عیسی بابائی» در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: حق بیمه تأمین اجتماعی ۲۰۱۰ مددجوی تحت حمایت این نهاد در سال ۱۴۰۲ با تخصیص اعتبار ۱۰ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان برای بهره مندی از مزایای بیمه بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی پرداخت شد.
 
مدیر کل کمیته امداد استان گلستان با اذعان بر گسترش چتر حمایتی کمیته امداد برای مددجویان تصریح کرد: دو گروه از مددجویان شامل زنان سرپرست خانوار و مجریان طرحهای اشتغال و خود کفایی در حال حاضر از این خدمت بهره مند می شوند که براین اساس زنان با شرایط سنی بالای ۵۵ سال و آقایان بالای ۶۰ سال  در صورت داشتن حداقل ۱۰ سال سابقه بیمه، مستمری بگیر تامین اجتماعی و از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج می شوند.
 
وی افزود: ۷۵۱ نفرازابتدای شروع طرح، بازنشسته ومستمری بگیر تامین اجتماعی شده اند که ۲۹۵ نفراز آنها مربوط به خرید سنوات بیمه است.
 
به گفته وی؛ در سال ۱۴۰۲، حق بیمه تامین اجتماعی ۱۷۷۰ زن سرپرست خانوار و ۲۴۰ مجری طرح اشتغال تحت حمایت کمیته امداد واریز شده است.
 
بابائی با اشاره به نگاه بلند مدت این نهاد به منظور توانمند سازی مددجویان اظهار کرد: در سه ماهه پایانی سال ۱۴۰۲ طبق سهمیه مرکز تعداد ۶۲۹ نفر زن سرپرست خانوار ۴۴ لغایت ۴۹ سال جهت بیمه به سازمان تأمین اجتماعی معرفی و حق بیمه آنها پرداخت شده است و ضمنا بابت۴ نفر ازمددجویانی که قبلا خودشان سابقه بیمه پردازی کمتر از  ۱۰سال داشته و در حال حاضر به سن بازنشستگی رسیده اند مبلغ ۴۳ میلیون تومان بصورت بلاعوض به منظور خرید سنوات، جهت دریافت مستمری بازنشستگی پرداخت شد.
 
وی ادامه داد: بیمه های اجتماعی به عنوان یکی از اساسی ترین برنامه های این نهاد برای تامین امنیت اقتصادی مددجویان است که تضمین کننده آسایش و رفاه این افراد در آتیه را فراهم می کند.
 
به گفته وی؛ در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۴۲نفر از بیمه شده گان شامل ۱۱۰نفر از زنان سرپرست خانوار و۳۲ نفر از مجریان طرح اشتغال و خودکفایی  که دارای سوابق بالای ۱۰ سال بیمه پردازی از سوی امداد بوده و به سن بازنشستگی رسیده اند جهت برقراری مستمری به سازمان تأمین اجتماعی معرفی و از چرخه حمایت امداد خارج شده اند.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • ۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد