Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@03:29:58 GMT

کاهش موارد بستری بیماران مبتلا به کرونا در فارس

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۸۲۶۲

کاهش موارد بستری بیماران مبتلا به کرونا در فارس

ایسنا/فارس براساس آخرین گزارش از وضعیت شیوع کرونا در استان فارس، شاهد تداوم روند کاهشی آمار بیماران مبتلا به کرونای نیازمند خدمات بستری در استان فارس هستیم.

برپایه آخرین آمار اعلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از ابتدای شیوع کرونا تا صبح سه‌شنبه ۱۷ اسفند تعداد ۲ میلیون و ۷۷ هزار و ۹۸۹ تست تشخیصی شامل ملکولی و سریع در فارس انجام و منجر به شناسایی ۶۱۳ هزار و ۴۰۴ مورد مثبت ابتلا به کرونا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین آمار وضعیت شیوع کرونا در فارس حاکیست که از کل موارد مثبت شناسایی شده از ابتدا تاکنون، ۵۵۹ هزار و ۹۱۶ بیمار بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص یا از قرنطینه خانگی خارج شده‌اند.

برابر این آمار، با اضافه شدن تعداد ۹ مورد فوتی ثبت شده طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان براثر عوارض ابتلا به کرونا ویروس در فارس، به ۷۸۸۷ نفر رسیده است.

همچنین آخرین آمار از وضعیت شیوع کرونا در فارس حاکیست که طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۹ بیمار جدید در مراکز درمانی اختصاص یافته به این بیماری، بستری شده‌اند.

براساس این آمار، هم اکنون ۷۲۶ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۱۴۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

آمار وضعیت شیوع کرونا در فارس نشان‌دهنده افزایش تعداد دزهای تزریق شده واکسن کرونا به هفت میلیون و ۸۷۷ هزار و ۲۱ دُز است که از این تعداد، سه میلیون و ۳۷۸ هزار و ۹۷۷ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۶۰ هزار و ۸۱۷ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۴۳۷ هزار و ۲۲۷ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی فارس کروناویروس کرونا در ایران وضعیت شیوع کرونا در فارس وضعیت شیوع کرونا کرونا در فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۸۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مظهری، رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، گفت: نسخه پیچی و فروش دارو همچنان تحت کنترل مسئول فنی داروخانه هاست و فقط حمل دارو با ابلاغ این آیین نامه با استفاده از سکوهای اینترنتی انجام میشود.
وی افزود: این آیین نامه با رعایت اصول حفظ سلامت بیماران، موجب سهولت دسترسی بیماران به داروهای مورد نیاز میشود.
مظهری ادامه داد: توزیع دارو بر بستر اینترنت بزودی به صورت آزمایشی در چند شهر با دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز می شود و بعد از ۶ ماه در سراسر کشور پوشش داده می شود.
رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در پایان گفت: بیماران با استفاده از سکوهای اینترنتی برای انتخاب نزدیکترین داروخانه به محل سکونت میتوانند داروی خود را سریع تر دریافت کنند .

دیگر خبرها

  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • اعلام آمار مرگ و میر‌های سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود