Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@14:30:52 GMT

وزارت نفت خواستار معافیت مالیاتی صادرات گاز به عراق شد

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۰۷۵۹

وزارت نفت خواستار معافیت مالیاتی صادرات گاز به عراق شد

وزارت نفت به‌منظور رفع مشکلات اجرایی و نقدینگی شرکت ملی گاز ایران، خواستار معافیت مالیاتی منابع ناشی از صادرات سوخت صرفه‌جویی شده و صادرات گاز به کشور عراق شد.

به گزارش مشرق، به استناد جزء «۱» بند «ق» تبصره «۲» قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور و ماده (۱۲) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، شورای اقتصاد طی ۷ فقره مصوبه، مقرر کرد بخشی از منابع حاصل از صادرات سوخت صرفه‌جویی شده مرتبط با اجرای طرح‌های گازرسانی به شهرها، روستاها، صنایع و نیروگاه‌ها در اختیار شرکت ملی گاز ایران برای ادامه پروژه‌های گازرسانی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین به موجب مصوبات شورای مذکور، بخشی از منابع حاصل از صادرات گاز به کشور عراق توسط شرکت ملی گاز ایران، برای بازپرداخت سرمایه‌گذاری پروژه احداث خط لوله ششم گاز سراسری و اتصال به خطوط لوله کشور عراق به روش BOT اختصاص یافت.

سازمان امور مالیاتی کشور با توجه به عدم درج عبارت «منابع مذکور معاف از مالیات می‌باشد» در متن مصوبات شورای اقتصاد و ایجاد ابهام برای این سازمان، منابع تخصیص یافته یاد شده را مشمول مالیات دانسته که این امر منجر به بروز مشکلات اجرایی و نقدینگی برای شرکت ملی گاز ایران شده است.

در این راستا، وزارت نفت به منظور رفع مشکلات مذکور پیشنهاد کرد منابع ناشی از صادرات سوخت صرفه‌جویی شده موضوع مصوبات شورای اقتصاد در خصوص طرح‌های گازرسانی به شهرها، روستاها، صنایع و نیروگاه‌های فاقد بهره‌مندی از نعمت گاز و نیز منابع ناشی از صادرات گاز به کشور عراق، به‌عنوان درآمد شرکت ملی گاز ایران محسوب نشده و پس از تکمیل طرح به حساب افزایش سرمایه دولت منظور شود.

این پیشنهاد برای تصمیم‌ گیری به کمیسیون اقتصاد دولت ارجاع شده و در حال گذراندن مراحل بررسی کارشناسی است.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس قیمت شرکت ملی گاز ایران هیات دولت سازمان امور مالیاتی کشور شورای اقتصاد قانون بودجه سال وزارت نفت عراق خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت شرکت ملی گاز ایران صادرات گاز کشور عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۰۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، تفاهم‌نامه توسعه همکاری بانک صادرات ایران و صندوق نوآوری و شکوفائی در نشستی با حضور محسن سیفی مدیرعامل بانک صادرات ایران و مدیران ارشد این بانک و همچنین محمدصادق خیاطیان مدیرعامل و رئیس هیئت‌‌عامل این صندوق به امضا رسید و پیشنهادات و راهکارهای بهینه تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» مورد بررسی قرار گرفت.

محسن سیفی در این نشست ضمن تقدیر از تلاش‌های صندوق نوآوری و شکوفایی در حمایت از دانش‌بنیان‌های کشور گفت: همکاری و تعاملات بسیار خوبی بین دو مجموعه بانک صادرات ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی وجود دارد. هدف از برگزاری این نشست، تدوین نقشه ‌راهی برای توسعه همکاری‌های مشترک در جهت حمایت حداکثری از دانش‌بنیان‌های کشور است. تلاش می‌کنیم با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی، در راستای کمک به تحقق شعار سال، ابزارهای مشترکی را تعریف کنیم که همه از منافع آن بهره‌مند شوند.

او با اشاره به پیشرو بودن بانک صادرات ایران در عملیاتی شدن برات، چک، سفته و سامانه توثیق الکترونیک، عزم جدی این بانک برای تبدیل شدن به بانک اصلی حامی دانش‌بنیان‌ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: بانک صادرات ایران به عنوان تنها و نخستین بانک، بسته کامل اسناد تجاری الکترونیکی در اختیار دارد و می‌توانیم در همکاری مشترک با صندوق نوآوری و شکوفایی با استفاده از این ابزارها، مدل‌هایی ویژه دانش‌بنیان‌ها، طراحی کنیم.

مدیرعامل بانک صادرات ایران با بیان اینکه زیست‌بوم نوآوری کشور رونق مناسبی پیدا کرده است، اظهار کرد: بسیاری از مشکلات کشور جز با اعتماد به دانش‌بنیان‌ها حل نمی‌شوند لذا تلاش می‌کنیم بانک صادرات ایران در کنار دانش‌بنیان‌ها بتواند در حل مشکلات کشور سهیم باشد.

او با اشاره به ظرفیت‌های منحصر به فرد شعب خارجی بانک صادرات ایران،  برای حل نیازهای ارزی این شرکت‌ها نیز اعلام آمادگی کرد و افزود: در حوزه تأمین مالی ارزی دانش‌بنیان‌ها در خارج از کشور نیز بانک صادرات ایران می‌تواند نقش‌آفرینی خوبی داشته باشد.

در این نشست همچنین رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به فروش 70 هزار میلیارد تومانی شرکت‌های دانش‌بنیان در سال گذشته، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان با رقم‌های کوچک، ارزش‌افزوده‌های بسیار بالایی خلق کرده‌اند.

محمدصادق خیاطیان، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در این نشست با بیان اینکه همکاری خوبی با شبکه بانکی کشور برای تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان شکل گرفته است، گفت: نقش‌‎آفرینی شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد کشور بسیار جدی است. سهم دانش‌بنیان‌ها از GDP درحال حاضر ٢.٧ درصد است و هدف‌گذاری تا پایان برنامه هفتم، رساندن این سهم به ٧ درصد است. یکی از ارکان مهم تحقق این هدف، بحث تأمین مالی دانش‌بنیان‌ها است.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ضمن اشاره به حمایت‌های جدی و همیشگی رهبر معظم انقلاب و همچنین دولت سیزدهم از دانش‌بنیان‌ها به بیان انتظارات از نظام بانکی در حمایت از دانش‌بنیان‌ها پرداخت و تصریح کرد: شبکه بانکی کشور هم پای کار دانش‌بنیان‌ها بوده است. شاید یک دهه قبل، بیشتر به رشد تعداد شرکت‌های دانش‌‌بنیان فکر می‌کردیم، اما اکنون این زیست‌بوم از بلوغ بسیار خوبی برخوردار است و نزدیک به یک هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور فعالیت می‌کنند؛ بنابراین اکنون باید فعالیت‌ها به شکل هدفمندتر و با تعیین اولویت دنبال شود.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین گفت: در قالب همکاری مشترک می‌توانیم اتفاقات خوبی را در حوزه دانش‌بنیان کشور رقم بزنیم. امیدواریم بحث تعهدات تبصره ١٨ به زودی تکمیل شود. همچنین در راستای شعار سال و بسته‌ای که در صندوق نوآوری و شکوفایی در این حوزه تدارک دیده شده است، امیدواریم همکاری خوبی با بانک صادرات ایران در زمینه اوراق صکوک شکل بگیرد.

مهدی اقبالی راد، عضو هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران نیز در این نشست با اشاره به سبقه بیش از ٧٢ سال خدمات بانک به فعالان اقتصادی و مردم کشور، استفاده از ابزارهای اعتباری برای کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان را راهکار مناسبی در کنار پرداخت تسهیلات نقدی در سال جاری عنوان کرد و بر تداوم حمایت این بانک از صندوق نوآوری و شکوفائی و شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد.

معاونان امور شعب، طرح و برنامه، اعتبارات و دستیار مدیرعامل در امور بین‌الملل نیز در این جلسه نسبت به ارائه گزارش و نقطه‌نظرات خود اقدام کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • علی جدی در گفت و گو با قدس: معافیت مالیاتی سرمایه گذاری در مناطق محروم باید حداکثری باشد
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: مجلس باید مالیات بر درآمد در مناطق محروم را کاهش دهد
  • داستان حذف معافیت مالیاتی باشگاه‌های ورزشی
  • تمهیدات جدید بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
  • جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • ایران اکسپو سکوی صادرات دانش‌بنیان‌ها
  • رونمایی از برات الکترونیک بانک صادرات ایران در وزارت اقتصاد؛
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند