Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مجمع کمیته ملی المپیک با حضور وزیر ورزش و جوانان، صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک و روسای فدراسیون‌های ورزشی در سالن آکادمی ملی المپیک از ساعت ۱۵ آغاز شد.

علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی که در این مجمع حواشی زیادی هم ایجاد کرده بود، در پایان مجمع اظهار داشت: من به گونه‌ای تربیت شده‌ام که آخرت خودم را بخاطر دنیای کسی خراب نکنم و امیدوارم کسی هم آخرت خودش را بخاطر دنیای من خراب نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حرف‌هایی که زدم به این دلیل بود که فکر می‌کردم خدا خوشش بیاید. بازی‌های آسیایی با مسابقات جهانی ما کمتر از 10 روز فاصله دارد.

وی ادامه داد: من در 25 سالگی پیشکسوت شدم. در سال 2002 مسابقات جهانی به میزبانی تهران برگزار شد و 12 روز بعد از آن هم ما را با زور یا هرچیز دیگری به بازی‌های آسیایی بوسان بردند و در آنجا کتفم دچار مشکل شد. از این بلاها زیاد سر ما آمده است. من نمی‌توانم کشتی‌گیرم را خراب کنم. فرق من با یک رئیس فدراسیون دیگر این است که خودم وسط میدان بودم. امروز با مربیان و کشتی‌گیران هم صحبت کردم و 99 درصد می‌خواهند به مسابقات جهانی بروند، نه بازی‌های آسیایی. 

رئیس فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد: اگر امروز حرفی زدم برای این بود که دوست داشتم واقعاً اعضای هیأت اجرایی تغییر کنند. خودم هم نمی‌خواستم کاندید شوم و حرفم این بود که افراد بخاطر فدراسیون‌های خود رای آوردند و حالا باید خارج شوند و افرادی که جایگزین آنها در فدراسیون شده‌اند وارد هیأت اجرایی شوند. 

دبیر درمورد انتخابات کمیته ملی المپیک، عنوان کرد: آدم باید خدایی صحبت کند. همه چیز خیلی ساده است. با بودجه 35 میلیاردی سال 96، بودجه کشتی 5 میلیارد بود؛ یعنی یک هفتم کل بودجه. امروز خودشان اعلام کردند بودجه کمیته ملی المپیک 216 میلیارد است، اما تنها 8 میلیارد با من توافق کرده‌‌اند. این چند درصد می‌شود؟ چیزی حدود یک‌سی‌ام. حالا تصور کنید یک هفتم کجا و یک سی‌ام کجا؟ بالای 65 درصد مدال‌های المپیک و جهانی را کشتی‌گیران کسب می‌کنند. آیا واقعاً حق کشتی یک سی‌ام بودجه است؟

وی افزود: سال 96 دوره ما تمام شد و من دیگر کاندید هم نشدم. در آن سال بودجه کشتی 5 میلیارد بود، اما سال 97 که من نبودم دوستان هیأت اجرایی جدید بودجه را به 2 میلیارد رساندند. در آن مقطع حرف‌های غیرواقعی زدند و اسنادش هم موجود است. من و خادم حضور داشتیم و بودجه کشتی یک هفتم بود، اما سوالم این است که چطور حالا بودجه ما به یک سی‌ام تقلیل پیدا کرده است؟ 

رئیس فدراسیون کشتی با بیان اینکه برخی‌ها به من گفتند «بی‌سواد»، تصریح کرد: مطرح کردن برخی صحبت‌ها اصلاً مهم نیست. مهم این است که برای رضای خدا صحبت کنیم. صالحی امیری به یاد دارد که وقتی مسابقات کشتی در المپیک تمام شد ما همدیگر رو در آغوش گرفتیم و او به من گفت که واقعاً کشتی هرچه بگیرد حقش است و من دیر متوجه این موضوع شدم. حالا شانس ما قرار است عوض شود. مدیران ما می‌آیند و در 4 سال می‌بینند که حق کشتی چقدر است و سپس عوض می‌شوند. 

دبیر گفت: ای کاش صالحی امیری بماند. ای کاش مدیران 20 سال بمانند تا ببینند حق کشتی هست یا نه. من مثل خیلی از آدم‌ها نیستم که هرکسی وزیر می‌شود با او ببندیم. هرکسی بیاید با او رفیق هستیم. امام صادق (ع) می‌فرماید که آدم باید گله و حرفش را جلوی مخاطبش بگوید. در نهایت هم مجمع هر تصمیمی بگیرد سرم پایین است.

وی درمورد گلایه‌های تیشه‌گران و ناراحتی وی، اظهار داشت: همه بحث‌ها کارشناسی بود و دعوایی در کار نبود. وقتی تیشه‌گران اعتراض کرد به وی گفتم که فدراسیون شما اصلاً عضو مجمع نیست. من با اساسنامه صحبت می‌کنم و 11 سال سابقه قانون‌گذاری دارم. به چیزی که رای بیاورد احترام می‌گذارم.

رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به حواشی کمیسیون ورزشکاران، عنوان کرد: ورزشکاران عزیز من هستند. در آنجا هم بحث داشتم.

دبیر در پاسخ به این سوال که با این شرایط تیم دوم کشتی به مسابقات بازی‌های آسیایی اعزام خواهد شد یا خیر، اظهار داشت: در حال حاضر با این بودجه تیم سوم ما به بازی‌های آسیایی خواهد رفت. نه یزدانی، نه گرایی و نه زارع به بازی‌های آسیایی نخواهند رفت و به مسابقات جهانی اعزام می‌شوند، چون اولویت برای ما پیکارهای جهانی است. بازی‌های آسیایی برای ما اولویت نیست، چون پول نداریم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی مجمع کمیته ملی المپیک رئیس فدراسیون کشتی بازی های آسیایی کمیته ملی المپیک مسابقات جهانی یک سی ام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۰۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا را به دلیل میزبانی غیرعادلانه ازبکستان تحریم کرد

 با تصمیم کمیته فنی مچ‌اندازی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، تیم ملی کشورمان در مسابقات آسیایی ۲۰۲۴ ازبکستان شرکت نمی‌کند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، پس از اینکه کنفدراسیون مچ‌اندازی آسیا در تصمیمی یکطرفه و مطرح کردن بهانه‌های عجیب میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا 2024 را از جزیره کیش در ایران به تاشکند در ازبکستان منتقل کرد، امروز (سه‌شنبه) جلسه کمیته فنی مچ‌اندازی با حضور رئیس و نایب رئیس فدراسیون تشکیل شد.

بعد از بحث و بررسی درباره تصمیم ناعادلانه کنفدراسیون آسیا و سلب میزبانی از ایران، رأی‌گیری برای اعزام یا عدم اعزام تیم ملی ایران به مسابقات آسیایی ازبکستان به‌صورت مخفی صورت گرفت که در نهایت با رأی اکثریت اعضای کمیته فنی، مقرر شد تیم ملی ایران (نایب قهرمان سال 2023 آسیا) به نشانه اعتراض در مسابقات آسیایی ازبکستان شرکت نکند.

تمامی اعضای کمیته فنی تأکید کردند فدراسیون ایران مسابقات آسیایی ازبکستان را تحریم و در نامه‌ای به فدراسیون جهانی اعتراض خود را بابت این اتفاق و دلسردی حدود 300 ورزشکار ایرانی که قرار بود در این رویداد شرکت کنند، اعلام کند. مقرر شد فدراسیون و کمیته مچ‌اندازی تمرکز خودشان را روی برگزاری باشکوه مسابقات بین‌المللی مستریونیورس 2024 ایران و حضور حداکثری ورزشکاران داخلی و خارجی و همچنین اعزام تیم پرقدرت به مسابقات جهانی 2024 مولداوی بگذارند.

از سوی دیگر فدراسیون بدنسازی جهت دلجویی از ورزشکاران منتخب کمیته فنی جهت شرکت در مسابقات آسیایی، شرایط را برای حضور ورزشکاران در قالب تیم ملی در مسابقات بین‌المللی جام زنده یاد یزدان راد (مستریونیورس ایران) در خرداد ماه سال جاری مهیا خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: میزبانی مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از ایران گرفته شد مسابقات مچ اندازی قهرمانی بانوان کشور (عکس)

دیگر خبرها

  • هیات های اندیشه ورز در استان ها تشکیل شود
  • دیدار اعضای هیئت کشتی استان همدان با علیرضا دبیر
  • تعداد حقوق المپین‌ها تغییر می‌کند؟
  • ایران : تحریم مسابقات مچ اندازی
  • ایران مسابقات مچ اندازی آسیایی ازبکستان را تحریم کرد
  • ایران مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا را به دلیل میزبانی غیرعادلانه ازبکستان تحریم کرد
  • مناف هاشمی: مجلس ردیف بودجه رویداد‌های بین المللی را حذف کرد/ بالای ۳۵ سهیمه المپیک خواهیم داشت
  • تغییر زمان و مکان کشتی آزاد جام تختی
  • هاشمی: از حرف‌هایم سوء برداشت شد/ با یک فرد مشکل داشتیم
  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست