Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، عبدالرحیم بهره‌مند روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از آغاز اجرا طرح استانداردسازیT ۲۶۷ آسانسور بخش‎های اداری و عمومی استان بوشهر موردارزیابی قرار گرفتند که به مالکان ۲۳ آسانسور غیر استاندارد هشدارهای لازم داده شده است.

وی یادآور شد: در این طرح چنانچه مالکان تعهد کتبی برای رفع نقص آسانسور را ظرف ۱۰ روز آینده اجرایی نکنند، علاوه بر معرفی نام آنها به رسانه‌ها، با هماهنگی دادستانی نسبت به مهر و موم آنها اقدام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل استاندارد استان بوشهر ادامه داد: در طرح استانداردسازی، چهار آسانسور نیز حادثه‌‎ساز بودند که نسبت به جلوگیری از فعالیت آنها تا زمان استانداردسازی اقدام شده است.

وی اضافه کرد: همچنین ۸۳۷ نازل سوخت نیز در سراسر استان مورد ارزیابی قرار گرفت که در ارتباط با نازل‌های دارای موارد انحرافی نسبت به مهر و موم آنها اقدام شد.

بهره‎‌مند خاطرنشان کرد: تاکنون هیچکدام از شهرداران استان بوشهر در طرح استانداردسازی وسایل بازی بوستان‌ها همکاری نکردند که این همکاری نکردن آنان بدون شک آثاری زیان‌باری برای جامعه دارد.

وی یادآور شد: در استان بوشهر ۲۳۸ وسیله بازی تحت نظارت اداره کل استاندارد استان بوشهر است که از این شمار استانداردسازی ۱۵۹ وسیله اجرایی شده است.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر ادامه داد: از بدو شیوع کرونا به دلیل تعطیلی درازمدت پروانه استاندارد شماری از وسایل بازی منقضی شده است که باید نسبت تمدید آن در نخستین فرصت اقدام شود.

وی در ارتباطی با چرخ و فلک  در حال احداث بوشهر نیز اظهار داشت: در این پروژه یک شرکت بازرسی استاندارد به عنوان یکی از شرکت‎‌های توانمند استان، تمام مراحل نصب را بررسی و در نهایت گزارش آن را به اداره کل استاندارد ارائه می‌کند.

بهره‌مند ادامه داد: در این پروژه همچنین در زمره سازه‌های سنگین است که با ورود استاندارد نسبت به آزمایش وضعیت استحکام، پی، خاک و حتی جهش پروازهای هواپیمایی (به دلیل ارتفاع بلند سازه) اقدام می‌شود.

وی همچنین با اشاره به آغاز طرح ویژه استاندارد برای نظارت بر بازار هم گفت: این طرح از روز یکشنبه هفته جاری با حضور دستگاه‎‌های ذیربط مانند صمت آغاز شده و تا ۱۵ فروردین تداوم دارد.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر گفت: همچنین در قالب طرحی که بتازگی ابلاغ شده، خدمات اقامتی و رستورانی به مردم باید از نظر استاندارد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: سامانه تولید بتن آماده نیز در پوشش نظارت اداره کل استاندارد استان بوشهر قرار گرفته و بزودی تمام آنها مرود پایش قرار می‌گیرند تا از صحت و سقم رعایت استاندارد در این مرکزها اطمینان حاصل شود.

بهره‎مند در ارتباط با موارد جعل استاندارد نیز، اظهار کرد: این تخلف بیشتر در محصولات سلولزی رخ داده و در این زمینه تاکنون محصولاتی مانند دستمال کاغذی‌های "رویال"، "موج"، "ایفل"، "آب‌گل" و سیم و کابل آریان صنعت خراسان جعل استاندارد داشتند.

وی تاکید کرد: در ارتباط با مقوله استاندارد باید همگان مطالبه‌گر باشند تا خدمات و تولیدات در نهایت ایمنی و سلامت به جامعه هدف عرضه شود.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر ادامه داد: اداره کل استاندارد استان بوشهر امسال تاکنون ۱۴۱ استاندارد ملی را بازنگری و ۲۵ استاندارد ملی جدید نیز نوشته است و در این حوزه به عنوان یک قطب مهم در کشور محسوب می‎‌شود.

وی تاکید کرد: مقوله آموزش به عنوان یک حوزه اولویت‎‌دار در اداره کل استاندارد استان بوشهر است که در این زمینه استان در عمده شاخص، سه برابر میزان تکلیفی دوره‌‎های آموزش‌های خود را برگزار کرده است.

برچسب‌ها بوشهر اداره کل استاندارد استان بوشهر سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور بوشهر سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور مدیرکل استاندارد استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۱۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابطال بخشنامه گمرک با رای دیوان عدالت اداری همزمان با سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان

همزمان با سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان، با رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، بخشنامه مدیران میانی گمرک که براساس آن کالاهای مجاز مشروط را مشمول کالاهای ممنوعه قرار داده بود باطل شد.

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، مدیران میانی گمرک جمهوری اسلامی ایران در شهریور ماه سال ۱۴۰۲ بخشنامه‌ای صادر کرده بودند که بر اساس آن کالاهایی که به موجب قانون مجاز مشروط تلقی می‌شدند را در مشمول کالاهای ممنوعه قرار داده بود.

طبق قانون کالاهای ممنوعه باید توسط دولت ضبط شود.

با اعتراض رئیس دیوان عدالت اداری و دعوت از شکات و طرفین پرونده، این بخشنامه مدیران میانی گمرک در هیئت عمومی دیوان عدالت اداری مورد بررسی قرار گرفت.

طبق قانون اساسا صدور بخشنامه توسط مدیران میانی گمرک مستند قانونی ندارد و مدیران میانی گمرک با صدور این بخشنامه در صدد تفسیر قانون بودند که تفسیر قانون از وظایف قانون گذار و قضات است.

با توجه به این موضوع هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، بخشنامه مدیران میانی گمرک جمهوری اسلامی ایران را باطل کرد.

یکی از دلایل ابطال این بخشنامه از سوی دیوان عدالت اداری این موضوع عنوان شده است که قانون گذار در سال ۱۴۰۰، موارد کالاهای ممنوع که توسط دولت می‌تواند شناسایی شود را به عنوان کالاهای مجاز مشروط می‌داند.

طبق قانون کالاهای مجاز مشروط از طریق متروکه شدن قابل فروش توسط سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی قابل عرضه در بازار هستند.

گمرک با صدور این بخشنامه درصدد ضبط این کالاها بود که با حکم هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، بخشنامه مدیران میانی گمرک به دلیل خارج بودن از حدود قانون و اینکه در صدد تفسیر قانون بودند، باطل شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ابطال بخشنامه مدیران میانی گمرک با رای دیوان عدالت اداری
  • ابطال بخشنامه گمرک با رای دیوان عدالت اداری همزمان با سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • اختصاص ۳۵ شعبه دیوان عدالت اداری به حوزه کار
  • اختصاص ۳۵ شعبه دیوان عالت اداری به حوزه کار
  • تعیین ۳۵ شعبه دیوان عدالت اداری برای احقاق حق کارگران
  • تعیین ۳۵ شعبه دیوان عالت اداری به حوزه کار + تصویر
  • رسیدگی به پرونده‌های قضایی باحضور رئیس دیوان عدالت اداری کشور
  • شناسایی ۱۰ ساختمان بسیار پرخطر و ناایمن در اراک
  • طنز امروز باید به استاندارد طنز گل‌آقا برسد/ما در جریان کاستی‌های حوزه طنز هستیم و برای جبران آن تلاش می‌کنیم
  • ۵۷۰ هزار اخطار مالیاتی به مالکان خانه‌های خالی ارسال شده است