Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید میرهاشم موسوی روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای شش ماهه در جمع خبرنگاران گفت: در واقع این تصمیم اشتباه نه تنها نتوانست کمک‌کننده سازمان باشد بلکه مسبب ایجاد مشکلاتی نیز برای تامین اجتماعی شد.  

موسوی تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی با بیش از ۴۵ میلیون نفر بیمه‌شده در جامعه در ارتباط بوده و براساس منابع درآمدی خود که شامل حق بیمه‌ بخش‌های مختلف، حوزه سرمایه‌گذاری و سهم قانونی دولت است باید بتواند به منظور انجام تعهدات و وظایف خود، این منابع را تنظیم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل تامین اجتماعی با تقدیر از دولت و رئیس جمهوری گفت: در جلسه اخیر هیات دولت نیز تصمیمات ارزشمندی گرفته شد و این اتفاق در حقیقت فرصتی را برای سازمان جهت جبران کسری نقدینگی فراهم خواهد کرد؛ اما این تصمیمات کافی نیست و سازمان تامین اجتماعی باید حمایت شود. 

مدیرعامل تامین اجتماعی با گلایه از برخی مشکلات در فرایند واگذاری گفت: سازمان خصوصی‌سازی نباید بدعتی که در گذشته به غلط پایه‌گذاری و سبب واگذاری شرکت‌های زیان‌ده به سازمان شده را ادامه داده یا بدعت جدیدی ایجاد کند. یکی از بدعت‌های نگران کننده این است؛ فارغ از فرایند کارشناسی قیمت‌ها، براساس اطلاعات بدست آمده برخی از این شرکت‌ها ۸ هزار میلیارد تومان نیز بیش از قیمت کارشناسی، اعلام شده است. 

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از خدمات مهم سازمان تامین اجتماعی خدمات درمانی است که امسال بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان در حوزه درمان برای بازنشستگان و بیمه‌شدگان هزینه و ارائه خدمات درمانی شده است. تنها در دوران شیوع کرونا بالغ بر ۸ هزار میلیارد تومان بدون دریافت منابع دولتی و عمومی کرونا، برای مقابله با این بیماری هزینه شده و بیش از ۲۷۰ هزار بستری در ۳۸۰ مرکز درمانی اعم از درمانگاه و بیمارستان انجام شده است. 

موسوی گفت: خط قرمز ما صیانت از حقوق مردم است و همکاران خصوصی‌سازی باتوجه به زمان اندک باقی مانده به پایان سال، باید تصمیمات در این زمینه را تسریع کرده و حق این صندوق که حق ۴۵ میلیون نفر از جامعه است را پرداخته تا سازمان بتواند تعهدات خود نسبت به بیمه‌شدگان را به شکل مطلوب انجام دهد. 

موسوی اظهارکرد: مصوبه قانون هم ۸۹ هزار میلیارد تومان را تعیین کرده است که امیدواریم با همکاری نهادها این مبلغ که امسال مصوب و در قانون بودجه نیز لحاظ شده است، براساس تبصره بند "و" به تامین اجتماعی بازپرداخت شود تا با اصلاح این روند، سرعت در کار و تصمیمات صحیح این ظرفیت برای سازمان فراهم شده و تعهدات بلندمدت و کوتاه‌مدت انجام شود.

برچسب‌ها سازمان تامین اجتماعی نمایشگاه اختراع و نوآوری میرهاشم موسوی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی میرهاشم موسوی سازمان تامین اجتماعی میرهاشم موسوی سازمان تامین اجتماعی هزار میلیارد تومان تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۱۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه

به گزارش خبرنگار مهر، عباس روشن ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این نهاد در راستای توانمند سازی خانوارهای مددجویی، نگاه ویژه ای به تأمین آسایش، شرایط آتی و نیز پایداری درآمد آنها دارد، اظهار داشت: در این راستا با پرداخت حق بیمه مددجویان واجد شرایط به سازمان تأمین اجتماعی، بیمه شدگان می‌توانند از تمامی مزایای بیمه‌های اجتماعی نظیر بازنشستگی، فوت و یا از کار افتادگی بهره مند شوند.

وی افزود: پرداخت حق بیمه بازنشستگی جهت دو گروه از مددجویان شامل گروه زنان سرپرست خانوار شهری بین ۴۵ تا ۵۰ سال و مجریان طرح‌های اشتغال فعال که سرپرست خانواده و مستمری بگیر این نهاد باشند صورت می‌پذیرد.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر خاطر نشان کرد: پرداخت حق بیمه از ناحیه کمیته امداد به سازمان تأمین اجتماعی تا زمان مددجو بودن و نیز فرارسیدن سن بازنشستگی فرد مشمول (زنان ۵۵ سال و مردان ۶۰ سال) به مدت حداکثر ۱۰ سال ادامه می‌یابد و پس از آن از تحت پوشش خارج می‌شوند چرا که دیگر خودشان حقوق بگیر تأمین اجتماعی هستند.

روشن بیان داشت: بر همین اساس در سال ۱۴۰۲ تعداد ۵۲۲ نفر پس از ۱۰ سال سابقه بیمه با رعایت شرایط سنی، بازنشسته و از مستمری بازنشستگی بهره‌مند شدند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: بابت حق بیمه‌های اجتماعی مددجویان در سال ۱۴۰۲ مبلغی بیش از هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اختصاص و به شعب تابعه سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده است.

کد خبر 6093084

دیگر خبرها

  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • برات الکترونیک چیست؟ | روش جدید برای تامین مالی فعالان اقتصادی