Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک گفت: برگزاری انتخابات کمیته در کوران اردو و آمادگی مسابقات بازی‌های آسیایی مناسب نبود. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، غلامعلی محمد علیپور پس از پایان چهل و نهمین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از سال 1378 در مجامع کمیته ملی المپیک بودم و سابقه طولانی حضور در مجامع را دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همه این مجامع سوالات قانونی وجود دارد. کارکرد یک سال مالی، اداری و اجرایی  کمیته ملی المپیک در این مجامع به بحث گذاشته می‌شود و می‌تواند سوال وجود داشته باشد و ما باید پاسخ بدهیم. ما نمی‌توانیم اساسنامه را کنار بگذاریم و انتخابات را برگزار کنیم. بندی در اساسنامه وجود دارد که باید آیین‌نامه تایید شود و ما نمی‌توانیم از قانون بگذاریم و قانون از برگزاری برای ما مهمتر است. در گذشته آیین‌نامه کمیته ملی المپیک تصویب کردیم و در مجمع عمومی تصویب شد. به نظر من مبنا مجمع امروز نیست و مبنا زمان پاسخگویی IOC  است. زمانی که تاییده IOC   را دریافت کنیم بعد در زمانی که مجمع تصمیم گرفت، بعد از بازی‌های آسیایی انتخابات را برگزار کنیم. اگر به کارشناسی و نقد نیز بگذاریم برگزاری انتخابات در کوران اردو و آمادگی مسابقات بازی‌های آسیایی مناسب نیست و اگر در برج 3، 4 جابه‌جایی داشته باشیم، طبیعی است نقص‌های به وجود بیاید و ما دوست داریم کاروان‌مان نتیجه بگیرد. این بحث‌ها بود و در نهایت تصمیم به برگزاری انتخابات بعد از بازی‌های آسیایی گرفته شد.

داوری: از نتیجه مجمع کمیته ملی المپیک کاملاً راضی هستم/ هیچ فدراسیونی از بودجه راضی نیست

 

وی در مورد اختلافش با رئیس فدراسیون کشتی بیان کرد: دبیر یکی از نوابغ کشتی ایران و مدیری بسیار زحمتکش است. کشتی ورزش اول ماست و مطابق بودجه‌ای که از طریق کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان دریافت می‌کند، از لحاظ عددی هم در اولویت است. از لحاظ توان پولی که در اختیار کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان است، شرایط همین است و می‌توان بهترین اختصاص را به کشتی داد.

عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک در خصوص اشاره‌ای که به دوران حضور رئیس فدراسیون کشتی در این کمیته کرد، گفت: منظورم این بود دبیر زمانی نایب رئیس کمیته ملی المپیک بوده، همین چالش‌ها را داشته و در تصمیم‌گیری‌ها دخالت داشته است. خادم هم درباره بودجه درخواست داشت که ما بررسی کردیم و دیدیم برآورده کردن چنین درخواستی میسر نیست.

علیپور در مورد اینکه دبیر اعلام کرد کشتی با تیم سوم خود در بازی‌های آسیایی هانگژو شرکت می‌کند، خاطرنشان کرد: از این موضوع اطلاع ندارم و باید از خودش سوال کنید.

وی درباره کنایه رئیس فدراسیون کشتی با گفتن این موضوع که نمی‌خواهد با وزیر ببندد، عنوان کرد: متوجه این موضوع نشدم و برای اولین بار این را می‌شنوم. 30 سال است که شعار می‌دهیم یک ورزشی به‌عنوان وزیر ورزش انتخاب شود و این اتفاق خوب حالا افتاده است. حمید سجادی قهرمان ملی است که دو بار در المپیک دویده و مدال طلای قاره آسیا را دارد. در تاریخ نداشتیم که یک وزیر با این کارنامه، به این جایگاه برسد و از او دفاع می‌کنیم.

عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک در خصوص اینکه آیا ناراحتی از مباحث مطرح شده باعث شد وزیر ورزش و جوانان، خیلی زود مجمع عمومی این کمیته را ترک کند یا خیر، بیان کرد: خیر. به نظرم او برنامه‌های دیگری دارد و روی زمان جلسه حساب کرده بود.

وی در مورد بحث خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس تصریح کرد: همه باشگاه‌ها در ایران محترم هستند. استقلال و پرسپولیس محبوب هستند، مخصوصا پرسپولیس که 40،50 میلیون هوادار دارد و قابل تحسین است. تمام مشکلات پرسپولیس اما، 10روز پیش یا یک ماه پیش بوجود نیامده است و سال‌های سال تلنبار شده است. نباید انتظار داشته باشیم در 6 ماه آینده و حتی یکسال آینده حل شود. برخی‌ها قول می‌دهند ولی فکر نکنم تا یکسال آینده همه مشکلات حل شود. مشکلی که در 30 سال گذشته جمع شده، بگوییم در 6 ماه آینده حل می‌شود، کار سختی است. از طرف دیگر، باید به دولت گفت شما به تولید کننده تسهیلات می‌دهید، ما هم می‌توانیم ادعا کنیم تولید نشاط می‌کنیم که یک نوع مسئله فرهنگی است. ما تولید لبخند می‌کنیم و نشاط به خانواده‌ها می‌دهیم! چطور می‌توانید 30،40 میلیون را از خانه‌های‌شان بیرون بکشانید و لبخند را به آنها بدهید تا یک شب را به شادی بگذرانند. اگر دولت به همه بگوید رایگان خانه می‌دهیم فکر نکنم آنقدر آدم بیرون بیاید و خوشحالی کنند. این دو باشگاه (پرسپولیس و استقلال) حداکثر 150 میلیارد تومان بدهی دارند، وام 20 ساله دهید و بدانید کار سختی نیست. بازپرداخت طولانی برای همه است و می‌توانند برای این دو باشگاه هم در نظر بگیرند.

علیپور خاطرنشان کرد: اگر وام 20 ساله بدهند باشگاه می‌تواند سالی 4،5 میلیارد تومان از این وام را پس بدهد. این مقدار برای باشگاه سخت نیست. چرا باید قرارداد 30 میلیاردی برانکو روی سرمان بیاید یا بازیکن و مربی خارجی دیگری؟ بحث وام را کنار بگذاریم، بحث بورس مطرح می‌شود. امیدوارم در بورس اتفاق خوبی بیفتد و سهام فروخته شده مبلغی را به باشگاه بازگرداند. این مسئله به مدیران آرامش می‌دهد تا زمان طولانی‌تر بمانند. اگر این اتفاق بیفتد صد در صد می‌توانند امکانات بهتری برای باشگاه بیاورند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیته ملی المپیک کمیته ملی المپیک کمیته ملی المپیک برگزاری انتخابات بازی های آسیایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۱۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ورزش: دخالتی در امور اجرایی سرخابی ها نداریم

وزیر ورزش و جوانان گفت: نظارت جزو وظایف ذاتی ماست که در چهارچوب کلان آن صورت می‌گیرد و دخالتی در امور اجرایی سرخابی‌ها نداریم.

به گزارش ایرنا، کیومرث هاشمی پس از نشست مشترک با روسای کمیسیون‌ ورزشکاران فدراسیون‌های ورزشی اظهار کرد: در دنیای ورزش، ورزشکاران قلب جامعه قهرمانی آن کشور هستند و اگر آن قلب از کار بیفتد، مدیریت معنایی ندارد. ما سلسله نشست‌هایی در بخش‌های مختلف ورزش کشور برگزار می‌کنیم و این دومین جلسه با نمایندگان قهرمانان و روسای کمیسیون فدراسیون‌های ورزشی بود. هدف اصلی این بود که دغدغه‌ها و نگرانی‌ها مطرح شود.

وی ادامه داد: ورزشکاران در نشست‌هایی که با مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری داشتند، مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند و ما هم در این راستا و باتوجه به تاکید رئیس جمهوری، جلسات خود را بیشتر کردیم تا دغدغه‌ها مطرح شود. این‌ افراد نمایندگان قهرمانان هستند و مشکلات خود را مطرح کردند و خود ما هم نسبت به برخی از آن‌ها آگاه هستیم و تلاش می‌کنیم که شرایطی را فراهم کنیم که قهرمانان در بهترین فضا، در رقابت‌های بین‌المللی مقام کسب کنند و این نشست‌ها به ارتباط نزدیک‌ مدیران با قهرمانان کمک کند.

هاشمی افزود: اقدامات خوبی برای ارائه تسهیلات به ورزشکاران انجام شده است و در جلسه مطرح شد اما کافی نیست و باید توجه بیشتری داشته باشیم. قرار شد این نشست‌ها فصلی برگزار شود و مسئولیت جمع‌بندی آن نیز بر عهده کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک است تا چهارچوبی مشخص شود و فدراسیون‌ها هم توجه لازم را به ورزشکاران داشته باشند. در هر فدراسیون 6 ورزشکار نماینده ورزشکاران هستند و این ارتباطات نزدیک می‌تواند به توسعه ورزش قهرمانی کمک کند.

وزیر ورزش و جوانان درباره نقش نظارتی این وزارتخانه در امور باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: طبق قانون اهداف و وظایف وزارت ورزش و جوانان که مصوب مجلس است، ما باید نقش سیاست‌گذاری و نظارت را پیش ببریم. الان 34 هزار باشگاه در سراسر کشور داریم و مدیریت ورزش کشور باید امور لازم را پیش ببرد. نظارت جزو وظایف ذاتی ما است و منظور ما از نظارت، در چهارچوب کلان آن است و دخالتی در امور اجرایی نداریم و این وظیفه سهام‌داران و صاحبان باشگاه است. در راستای خصوصی‌سازی، سرخابی‌ها باید بدهی‌های خود را پرداخت کنند و برای بهتر اجرا کردن آن، باید نظارت‌های لازم صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: یکی از کارهای نظارتی ما در این زمینه بحث قانون فیرپلی مالی است. این قانون در مجلس تصویب شده است و آئین‌نامه‌اش را فدراسیون فوتبال باید در مجمع تصویب کند و نظارت روی اجرای این قانون برعهده مجموعه ورزش کشور است و نماینده آن، فدراسیون مربوطه خواهد بود. این نظارت‌ها در مورد همه باشگاه‌های کشور صورت می‌گیرد و سرخابی‌ها طرفداران بیشتری دارند و امیدوارم این واگذاری و خرید سهام این باشگاه‌ها، مبارک سهام‌داران باشد و دقت کافی و دغدغه لازم را داشته باشند. این دو باشگاه، مردمی هستند و ما هم کنار مردم هستیم و می‌توانیم زبان مردم برای همه باشگاه‌ها باشیم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • یونانی‌ها مشعل المپیک را به پاریس تحویل دادند
  • چرا اتحادیه جهانی کشتی مصلایی پور را از المپیک‌ کنار گذاشت؟
  • ابهام در اعزام «الناز رکابی» به مسابقات سنگنوردی گزینشی المپیک
  • تحویل مشعل المپیک به فرانسه
  • دلیل محرومیت چی‌چی اوغلو از المپیک؛ آنتونیو کوتاه می‌آید؟
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک پاریس
  • پیشرفت کشتی خوزستان با برگزاری رقابت‌های جام تختی
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • وزیر ورزش: دخالتی در امور اجرایی سرخابی ها نداریم