Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@21:45:14 GMT

معادن در استان قزوین به حال خود رها شده‌اند

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۱۳۵۰

معادن در استان قزوین به حال خود رها شده‌اند

به گزارش خبرنگار مهر علی فولیان در سومین جلسه کمیسیون جرایم خاص استان قزوین که بعد از ظهر سه شنبه در دادسرای قزوین برگزار شد با اشاره به لزوم مدیریت خرید و فروش ضایعات در استان خصوصاً در ایام نوروز اظهار کرد: لازم است در ایام پیش از نوروز و تعطیلات نوروز به صورت ویژه واحدهای صنفی که خریدار موارد سرقتی هستند یا به اصطلاح مال‌خری می‌کنند مورد نظارت ویژه در این ایام قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دادستان قزوین بیان کرد: مجموعاً ۱۰۰ واحد صنفی در استان قزوین اجازه خرید و فروش لوازم دست دوم دارند و خارج از این تعداد همه اقدامات بدون پروانه کسب اتفاق می‌افتد، از سوی دیگر بیش از ۵ صنف در استان قزوین مجوز جمع‌آوری ضایعات را صادر می‌کنند که این مسئله هم برای کنترل عملکرد این صنف محدودیت و مشکل ایجاد می‌کند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین به موضوع چهارشنبه آخر سال نیز اشاره کرد و گفت: باید برنامه‌های ایجابی نظیر جشن‌هایی در محل‌های باز مانند پارک‌ها و یا زمین‌های ورزشی که مسقف نیستند با نظارت پلیس برگزار شود تا خطری برای اموال عمومی، خصوصی و جان مردم اتفاق نیفتد.

وی ادامه داد: برخی از صنوف به راحتی اقدام به خرید و فروش ابزار آتش‌بازی و وسایل محترقه می‌کنند که لازم است نظارت به این موضوع نیز تا حد ممکن افزایش یابد.

فولیان با اشاره به برخی مشکلات در استان قزوین در حوزه معادن اذعان کرد: از موضوعات ترک فعل و تضییع حقوق عامه در استان قزوین موضوع معادن است که متأسفانه تنفس را از مردم گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه برخی از این معادن پس از دریافت پروانه به حال خود رها شده‌اند تصریح کرد: برداشت‌های غیر اصولی، برداشت مازاد بر پروانه، تخریب بستر رودخانه، چالش زیست محیطی و تخریب جاده روستایی تنها بخشی از مشکلاتی است که توسط معادن برای استان ایجاد شده است.

این مسئول تاکید کرد: قانونی وجود دارد که معادن باید یک درصد از سود خود را به بهسازی جاده‌ها و یا به دهیاری‌ها برای ترمیم تحویل دهند ولی در ۳ سال گذشته تنها یک سوم از معادن استان قزوین به تعهدات خود عمل کرده‌اند.

فولیان یادآور شد: یکی از موضوعاتی که به شدت محل نارضایتی عمومی است مسئله امداد خودروها است، این صنف تعریف مشخصی در دریافت حق الزحمه ندارند و باید تا حد ممکن این مسئله ذیل صنف تعریف شود.

کد خبر 5442462

منبع: مهر

کلیدواژه: معدن قزوین بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه درختکاری سفر استانی گرد و غبار عکس استانها شیوع کرونا ایلام جهاد تبیین مشهد استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۱۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدوده شهری مرزن آباد اندک است/ شهر اکسیژه در محاصره معادن

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ردایی عصر شنبه در گفت وگو با خبرنگاران میزان بودجه شهری را ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۵۲ درصد بودجه عمرانی و مابقی جاری است.

وی با اظهار این که در سال جاری شش واحد مغاز ه برای تعریض خیابان مرکز شهر تملک می‌شود، افزود: همچنین بعد از سه دهه توانستیم کل خیابان‌های سطح شهر را آسفالت کنید.

وی از مرزن آباد به عنوان دروازه ورودی استان یاد کرد و معدن مرزن کوه را چالش اصلی در شهر ذکر کرد و گفت: مسؤولان برای آن که جلوی فعالیت کارخانه معدن را بگیرند، وعده داده اند زیرا این مکان برای فعالیت معدنکاری مناسب نیست.

ردایی با اظهار این که معدن از دوره سوم شورای شهر ثبت شده است و همکاران شوراهای قبلی جلوی فعالیت آن را گرفته بودند، گفت: متأسفانه مردم مرزن آباد مظلوم واقع شدند.

رئیس شورای شهر مرزن آباد با بیان این شهر به شهر اکسیژ معروف بود، گفت: به دلیل فعالیت‌های معدنکاری این شهر به شهر گرد وخاک تبدیل شده است.

وی شمار معادن فعال در حاشیه وحریم شهری را ۱۲ واحد ذکر کرد و گفت: هیچ عایدی از معدن به شهر نمی‌رسد.

ردایی به فعالیت ۱۰ باشگاه ورزشی در شهر مرزن آباد اشاره و اضافه کرد: به توجه به شمار بالای ورزشکاران، راه اندازی اداره ورزش مستقل در شهر و بخش مرزن آباد الزامی به نظر می‌رسد.

رئیس شورای شهر مرزن آباد پایین و اندک بودن محدوده شهری را از مشکلات شهر مرزن آباد بیان کرد و گفت: افزایش محدوده شهری الزامی بوده زیرا ۶۰ درصد محدوده شهری خارج از بافت است.

ردایی ترافیک را مهمترین معضل شهر مرزن آباد عنوان کرد وگفت: ترافیک سنگین سبب می‌شود تا بومی‌های منطقه در ایام پایان هفته و تعطیلات گرفتار شوند و برای خروج از شهر با مشکل روبرو شوند.

وی اعتبار موردنیاز برای تملک چهار واحد مغازه را ۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

کد خبر 6090223

دیگر خبرها

  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • سرمایه‌گذاری چین در معادن افغانستان
  • افزایش نقش چین برای استخراج معادن افغانستان
  • زیرساخت های بردسکن نیازمند رسیدگی فوری از سوی مسوولان استان است
  • محدوده شهری مرزن آباد اندک است/ شهر اکسیژن در محاصره معادن
  • محدوده شهری مرزن آباد اندک است/ شهر اکسیژه در محاصره معادن
  • اعلام همکاری قزاقستان در بخش معادن با افغانستان
  • فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز
  • وزیر صمت: پایش همه کشور در بخش معدن تا پایان سال
  • افزایش ۱۰۰ درصدی اکتشاف سنگ آهن در معادن سنگان خواف