Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها- مدیرعامل شرکت زیرساخت خلیج فارس از کلنگ زنی مرحله دوم انتقال پساب تصفیه شده به صنایع غرب بندرعباس و بازسازی، ارتقا، توسعه و بهره‌برداری ظرفیت تصفیه‌خانه این شهر خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، شهروز شجاعی عصر امروز در نشست با خبرنگاران استان هرمزگان در خصوص آخرین وضعیت پروژه مهم ساماندهی فاضلاب بندرعباس از طریق اجرای طرح انتقال پساب تصفیه شده به صنایع غرب اظهار داشت: در سال 99 با خلع ید از شرکت سابق اجرای این طرح، شرکت زیرساخت خلیج فارس تشکیل و مامور اجرای این طرح مهم و اساسی در شهر بندرعباس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه در زمان شروع به کار شرکت زیرساخت خلیج فارس، مشکلات زیست محیطی زیادی گریبانگیر انتقال فاضلاب و پساب به دریا بود گفت: خوشبختانه بعد از اجرای مرحله نخست طرح، در چند شاخص مهم توانسته‌ایم میزان آلایندگی این پساب را به سطح استاندارد و نرمال برسانیم اما همچنان نمی‌توان گفت وضع فعلی مطلوب است. 

مدیرعامل شرکت توسعه زیرساخت خلیج فارس گفت: این پروژه در 7 مرحله طرح ریزی شده که برای اجرای آن صنایع و بنگاه‌های مهم اقتصادی استان از جمله شرکت ایمیدرو، شرکت فولاد هرمزگان، پالایشگاه بندرعباس، صبا فولاد خلیج فارس، صنایع ملی مس ایران، شرکت فولاد ستاره سیمین هرمز، گروه سرمایه گذاری مادکوش پای کار آمده‌اند تا علاوه بر حل معضل فاضلاب شهر بندرعباس، این صنایع نیز در تامین آب مورد نیاز خود از روشی مقرون به صرفه نسبت به احداث آب شیرین کن و استحصال آب از دریا دست یابند. 

240 میلیارد تومان برای اجرا طرح‌های حوزه آب و فاضلاب استان بوشهر اختصاص یافتفرمانده سپاه خوزستان: روند پروژه فاضلاب شهر اهواز و کارون راضی‌کننده استنایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس: جایگزینی پساب فاضلاب برای آبیاری فضاهای سبز تصویب شد

وی تصریح کرد: تاکنون بالغ بر 400 میلیارد تومان از سوی صنایع برای اجرای این پروژه بزرگ هزینه شده و پیش بینی می‌شود برای تکمیل مراحل و فازهای 7گانه به 3 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز باشد. 

شجاعی گفت: فاز دوم طرح انتقال پساب تصفیه شده به صنایع غرب هرمزگان روز پنج شنبه کلنگ زنی خواهد شد تا مسیر رفع معضل فعلی مطابق برنامه زمان بندی شده پیش برود. 

وی به مشخصات فنی طرح ساماندهی فاضلاب بندرعباس اشاره کرد و اظهار داشت: فاز اول طرح ساماندهی فاضلاب شهر بندرعباس شامل عملیات تکمیل مخزن 10 هزار متر مکعبی و احداث ایستگاه پمپاژ آب با کیفیت، فاز دوم بازسازی و ارتقاء ظرفیت تصفیه خانه موجود و ایستگاه‌های پمپاژه اصلی از 64 هزار متر مکعب در شبانه روز به 100 هزار متر مکعب افزایش یافت. 

شجاعی ادامه داد‌: فاز سوم احداث خط انتقال پساب به طول 22 کیلومتر اوله فولادی به قطر 900 میلیمتر، فاز چهارم احداث تاسیسات تصفیه تکمیلی و شیرین سازی پساب ، فاز پنجم احداث مخزن ذخیره 30 هزار متر مکعبی در منطقه ویژه اقتصادی، فاز ششم ساماندهی پساب برگشتی از تصفیه آب شیرین کن، در آخر فاز هفتم توسعه و بازسازی خطوط جمع آوری فاضلاب است.

وی تاکید کرد: برای اجرای فاز دوم که قرار است طی آن واحدهای فرایندی مطابق با الزامات کیفی و کمی مورد نیاز، بازسازی و نوسازی سازه‌ها و ساختمان‌های فرآیندی جانبی، بازسازی و نوسازی کلیه تجهیزات برقی، مکانیکی و ابزار دقیق و تبدیل گاز متان به انرژی برق اجرایی شود، اعتباری بالغ بر 900 میلیارد تومان در نظر گرفته شده و انتظار می‌رود ظرف مدت 18 ماه به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/864/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: زیرساخت خلیج فارس میلیارد تومان هزار متر فاز دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۱۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد

جلال علمدار مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد گفت: از ابتدای امسال با اتمام بهره برداری آزمایشی از این تصفیه خانه آب ، بهره برداری عملیاتی از آن شروع شده است. 
 
او افزود: ظرفیت کلی این تصفیه خانه ۲۱ هزار متر مکعب در شبانه روز است که در حال حاضر امکان تصفیه ۱۴ هزار متر مکعب فاضلاب در شبانه روز فراهم شده است. 
 
مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد با بیان اینکه توسعه شبکه و ساخت تصفیه خانه شهر میبد و بهره برداری از آن بر عهده شرکت پترو فرایند کرخه به عنوان سرمایه گذار خصوصی است، ادامه داد: با بازچرخانی پساب تصفیه شده و استفاده آن در بخش‌هایی از قبیل صنعت می‌توان میزان برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی را کاهش داد. 
 
شایان ذکر است در شهر میبد بیش از ۲۵۰ کیلومتر شبکه جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب اجرا و بیش از هشت هزار انشعاب فاضلاب نصب شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین