Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، وحید یامین پور در هشتادمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان که با حضور سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، با استقبال از پیشنهادات اعضای ستاد مبنی بر استفاده از ظرفیت کانون ها و مساجد برای برنامه های حوزه جوانان، گفت: آماده ایم در کانون های فرهنگی سراسر کشور از فعالیت های اجتماعی - فرهنگی و خصوصا جهاد تبیین حمایت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تبیین جایگاه جوانان در احکام برنامه هفتم توسعه اشاره کرد و افزود: در این خصوص از دستگاه ها می خواهیم تا پیشنهادات خود را برای تدوین برش جوانان در برنامه هفتم توسعه به ما ارائه کنند.

معاون امور جوانان با بیان اینکه جشنواره جوان برتر ایرانی از سال ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در جشن های هفته جوان در کل کشور به طور معمول تقدیر از اقشار و اصناف مختلف انجام می شود اما آن چیزی که ما به عنوان جشنواره جوان برتر ایرانی می شناسیم با رویکرد جدیدی از سال ١۴٠١ پیگیری می شود. این جشنواره با نگاهی متفاوت و به شکل رویدادی یکساله برگزار می شود که اختتامیه آن در هفته جوان سال آینده خواهد بود.

یامین پور در این خصوص توضیح داد: تجربیات گروه های مختلف محلی و استانی را اخذ کرده و طی ٩ ماه بررسی ها انجام می شود و از بین آن ها جوانان برتر ایرانی را انتخاب می کنیم.

وی گفت: طرح جامع اشتغال پذیری نیز کامل شده و با تصویب در جلسه امروز، هفته آینده در شورای عالی اشتغال خدمت رییس جمهور ارائه می شود.

یامین پور با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب نیز اظهار داشت: محور این بیانیه حول جوانان است و در حال حاضر دستگاه متناسب در رابطه با این بیانیه در کشور وجود ندارد؛ در شورای عالی جوانان به دنبال ساختاری هستیم که نقش جوانان بهتر و برجسته تر دیده شود. همچنین عده ای معتقدند شورای مشورتی جوانان زیر نظر شخص رییس‌جمهور شکل گیرد تا ساختار اصلی شکل گیرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان نیز در ادامه این نشست عنوان کرد: برای تدوین برنامه هفتم توسعه فرصت مناسبی با بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری پدید آمده و مسیر مشخص شده است. امیدواریم با همکاری و هماهنگی همه دستگاه های متولی امور جوانان، احکام جامع تری در برنامه هفتم توسعه برای امور جوانان تدوین شود.

روح الله اسدی افزود: مروری بر برنامه های سوم تا ششم توسعه نشان می دهد که این برنامه ها در عملیاتی شدن بندهای مرتبط با جوانان چندان موفق عمل نکرده اند، اعمال مدیریت های سلیقه ای، ضعف رویکرد برنامه ای در رسیدگی به امور جوانان، عدم تقسیم کار ملی به موقع و تغییرات ساختاری بوجود آمده در نهاد متولی امور جوانان مهمترین این عوامل بوده اند.

وی ادامه داد: با عنایت به نگاه ویژه مقام معظم رهبری به جوانان در بیانیه گام دوم و سیاست های دولت و همچنین تحولات جامعه که منجر به تغییر در شرایط زندگی جوانان و نیازهای آن ها شده است، مشارکت و هماهنگی تمامی دستگاهای اجرایی برای طرح ریزی جامع امور جوانان در برنامه هفتم توسعه ضروری است.

مدیرکل دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان تصریح کرد: در برنامه سوم ماده ۱۵۷ مربوط به جوانان بوده و موجب تشکیل سازمان ملی جوانان شد، در برنامه چهارم ماده ۱۱۲ مربوط به جوانان بوده و منجر به تدوین و تصویب سند ملی ساماندهی امور جوانان شد و ۱۳ برنامه ذیل آن تعریف شده که مبنای کار ستادهای ساماندهی امور جوانان است.

اسدی ادامه داد: همچنین در برنامه پنجم توسعه ماده ۴۱ و ۴۳ ویژه جوانان بوده که در عمل موفق نبوده و در برنامه ششم توسعه ماده ۹۴ و بند ج ماده ۱۰۲ به امور جوانان پرداخته بود که بر اساس آن دولت مکلف شده بود یک پنجم از منابع درآمدی ماده ۹۴ را برای ازدواج و اشتغال جوانان هزینه کند و نتیجه آن پرداخت ۳۰۰۰ فقره تسهیلات بود و مطابق بند ج ماده ۱۰۲ به آموزش های حین، قبل و بعد از ازدواج پرداخته شده که ماحصل آن برگزاری بیش از ۳۱ هزار کارگاه آموزشی در طی اجرای این برنامه بوده است.
اسدی با بیان این که تمامی این احکام نگاهی رشد محور بجای توسعه محور به امور جوانان داشته اند، تصریح کرد: لذا برای برنامه هفتم باید از فرصت پیش آمده بهره بیشتری برد تا احکام جامع تری برای جوانان دیده شود.

وی افزود: برای تدوین برنامه هفتم توسعه با بیانیه مقام معظم رهبری فرصت مناسبی پدید امده و مسیر مشخص شده است از طرفی جوانان هم در اتفاقات اخیر با دنیای واقعی استکبار آشنا شده اند، نگاه سیاسی سازمان های بین المللی و کشورهای استعمارگر به ورزش و سیاست های دوگانه آنها بیش از پیش آشکار شده و با توجه به در پیش بودن قرن جدید که با عنوان قرن امید نامگذاری شده لازم است. امیدواریم با همکاری و هماهنگی بیشتر سازمان های متولی امور جوانان احکام جامع تری در برنامه هفتم توسعه برای امور جوانان تدوین شود.

مدیر کل دفتر طرح های ملی و فراگیر جوانان و دبیر ستاد ملی گرامی داشت هفته جوان نیز با اعلام برنامه های هفته جوان گفت: حدود ۵ هزار اجرای برنامه در سطح کشور در هفته جوان از برنامه ها و کارگاه های کوچک تا جشن های چندین هزار نفره توسط ادارات کل ورزش و جوانان استان ها انجام خواهد شد.

امیر حسین آل اسحاق با اشاره به اینکه ١٠ دستگاه برنامه های خود را به ما اعلام کردند، افزود: حدود پنج هزار اجرای برنامه در سطح کشور در هفته جوان انجام می شود که از کارگاه های ٢٠ نفره تا جشن های چندین هزار نفره بوده و توسط ادارات کل ورزش و جوانان استان ها انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: هفته جوان آخرین هفته کاری سال ١۴٠٠ و فرصت خوبی است که دستگاه های مربوطه گزارشی از برنامه های خود که امید و نشاط ایجاد می کند داشته و هم برنامه های سال آینده خود را پوشش دهند.

آل اسحاق با اشاره به اینکه در هفته پایانی سال معمولا اتفاقات خاصی در دستگاه ها وجود ندارد گفت: ما درخواست داریم همه دستگاه ها برای بالا بردن میزان سرمایه اجتماعی و شور و نشاط این فرصت را مغتنم بشمارند، درخواست ما از صدا و سیما هم این است که این هفته را با همین محور جوانان تولید محتوا و برنامه کنند تا پایان شیرینی برای سال ١۴٠٠ با همه فراز و نشیب ها باشد.

تقویت جایگاه جوانان در افکار عمومی، توجه ویژه مسئولین و تصمیم گیران در سطوح ملی و استانی به موضوعات مربوط به جوانان و اهتمام برای رفع مسائل آنها، توانمندسازی جوانان و ارتقای نشاط، امید به آینده، خودباوری و هویت در بین جوانان، ایجاد ارتباط سازنده میان جوانان با یکدیگر و جوانان با مسئولین و  اطلاع رسانی برنامه های حوزه جوانان و ارائه گزارشات انجام شده در این حوزه از اهداف هفته جوان بود که آل اسحاق به آنها اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه هفته جوان از ٢١ اسفند ماه آغاز می شود و هر روز نامگذاری خاصی دارد، تصریح کرد: روز شنبه ۲۱ اسفند با عنوان: جوان ایرانی، ایران آینده و راهبران گام دوم انقلاب، روز یکشنبه ۲۲ اسفند با عنوان: جوان ایرانی، جهاد تبیین و دستاوردهای انقلاب، روز دوشنبه ۲۳ اسفند مصادف با سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان با عنوان: جوان ایرانی، امید به آینده و نسل ما می توانیم، روز سه شنبه ۲۴ اسفند با عنوان: جوان ایرانی، حکمرانی نوین و مشارکت اجتماعی، روز چهارشنبه ۲۵ اسفند با عنوان: جوان ایرانی، خانواده پایدار و زندگی سالم، روز پنجشنبه ۲۶ اسفند با عنوان: جوان ایرانی، مطالبه گری و مسئولیت اجتماعی و روز جمعه ۲۷ اسفند مصادف با سالروز ولادت حضرت قائم (عج) با عنوان: جوان ایرانی، هویت، مهدویت نام گذاری شده است.

مدیر کل دفتر طرح های ملی فراگیر جوانان تصریح کرد: برنامه های عمومی حداقلی را پیشنهاد دادیم اما مصر هستیم دستگاه ها از ظرفیت خاص خود استفاده کنند همچنین توجه به جوان‌گرایی و تقدیر از مدیران جوان باید در دستور کار قرار گیرد.

فعالیت های تبلیغاتی هفته جوان به منظور ابلاغ اهمیت موضوع جوان و چالش های حوزه جوانی، برگزاری نشست های گفتگوی جوانان و پاتوق های فرهنگی با موضوعات فرهنگی و اجتماعی مرتبط با جوانان، برگزاری نشست های هم اندیشی جوانان با مسئولین اجرایی استان، برگزاری برنامه های پاکسازی طبیعت و حفظ محیط زیست، برگزاری کارگاههای آموزشی و جلسات مشاوره رایگان یا نیم بها ویژه جوانان و خانواده ها، برگزاری مسابقات کتابخوانی، خاطره نویسی، وبلاگ نویسی، مشاعره، شعرسرایی و ... ، تولید برنامه های رادیویی و تلویزیونی ویژه هفته جوان، برگزاری همایش با موضوعات مرتبط با اشتغال و کارآفرینی، دیدار جوانان با خانواده معظم شهدا به خصوص شهدای مدافع حرم، استفاده جوانان به صورت رایگان یا نیم بها از سالن های ورزشی، استخرها، سینماها و موزه های استان، برگزاری جشن بزرگ روز جوان و... نیز از برنامه های ابلاغی هفته جوان بود که آل اسحاق به آنها اشاره کرد.

آل اسحاق گفت: شهرداری تهران الگوی کلانشهر های کشور بوده و ما تقاضا داریم امسال هفته جوان را متفاوت در حوزه فضاسازی در نظر بگیرند.

وی افزود: در هر استان حداقل پنج جشن هفته جوان برگزار می شود که یک جشن در مرکز استان و چهار جشن در شهرستان ها خواهد بود؛ برنامه ای را از هفته جوان در ٢٠٠ شهرستان کشور آغاز می کنیم که ٢٠٠ برنامه راهی نو است؛ این برنامه ها در استیج هایی در سطح شهرستان برگزار می شود که جوانان برای ارائه تجربه ها فرصتی داشته باشند چرا که این الگوی جهانی است.

به گفته آل اسحاق، جشنواره جوان برتر با شکلی متفاوت و زمان یکساله برگزار می شود و تمرکز آن به جای افراد روی گروه هاست مانند گروه های جهادی و سمن ها. این جشنواره در سطح ملی برگزار خواهد شد که جزییات آن متعاقبا اعلام می شود. 

برچسب‌ها جلسه شورای اداری سازمان های مردم نهاد وزارت ورزش و جوانان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جلسه شورای اداری سازمان های مردم نهاد وزارت ورزش و جوانان جلسه شورای اداری سازمان های مردم نهاد وزارت ورزش و جوانان برنامه هفتم توسعه جشنواره جوان برتر اسفند با عنوان ورزش و جوانان برگزار می شود جوان ایرانی برتر ایرانی امور جوانان برنامه ها هفته جوان دستگاه ها خواهد شد آل اسحاق کل دفتر گام دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۲۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل صدا و سیمای لرستان، با بیان اینکه در دور دوم نیز به هر نامزد یک فرصت ۲۰ دقیقه‌ای برای ارائه برنامه و دیدگاه‌ها داده خواهد شد، گفت: سه مناظره ۶۰ دقیقه‌ای نیز بین نامزدهای این دوره برگزار که اوایل هفته آینده ضبط آنها آغاز می‌شود.

علیرضا شیروی،  ششم اردیبهشت در مراسم قرعه کشی ضبط مناظره‌های انتخاباتی نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی که با حضور دکتر شفقت استاندار لرستان و اعضای هیئت بررسی تبلیغات انتخابات  استان در صدا وسیمای استان لرستان برگزار شد، از آغاز ضبط مناظرات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اوایل هفته آینده در استان خبر داد و افزود: در دور اول انتخابات از ۲۰۰ کانال انتخاباتی کشور، هفت کانال سهم لرستان بود.

وی بیان کرد: در دور اول انتخابات در هفت حوزه انتخابیه در مجموع ۴۷ مناظره به مدت سه هزار و ۳۰۰ دقیقه پخش شد.

مدیرکل صداوسیمای لرستان، با بیان اینکه در دور دوم نیز به هر نامزد یک فرصت ۲۰ دقیقه‌ای برای ارائه برنامه و دیدگاه‌ها داده خواهد شد، تصریح کرد: سه مناظره ۶۰ دقیقه‌ای نیز بین نامزدهای این دوره برگزار که اوایل هفته آینده ضبط آنها آغاز می‌شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • محصولات تولیدی عشایر مغان برندسازی شود
  • آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان
  • افتتاحیه برنامه های هفته سنه / سردیس استاد عباس کمندی رونمایی شد + فیلم
  • برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • برگزاری مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج
  • آغاز ضبط مناظرات دور دوم انتخابات؛ اوایل هفته آینده در لرستان
  • ۳۰۰۰ جوان کهگیلویه و بویراحمد در انتظار وام ازدواج
  • برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد
  • اختتامیه جشنواره «پوپک» در هفته فرهنگی اصفهان
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس