Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اصفهان گفت: شناسایی آسیب‌های بسیج هنرمندان و تلاش به برطرف کردن آن از برنامه محوری "چفیه" است. - اخبار استانها -

علیرضا عسگری‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در اصفهان اظهار داشت: براساس آسیب‌شناسایی که از برنامه‌های بسیج به‌صورت میدانی و تحقیقاتی داشتیم، برنامه‌های سال‌های گذشته مشکلاتی داشت که تلاش کردیم با یک برنامه محوری به نام "چفیه" این آسیب‌ها را به جبران کنیم و این برنامه چرخه فرآیند محور یاوران هنری انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هنری‌های تجسمی، ادبیات داستانی، خوشنویسی، شعر، تئاتر، هنرهای سنتی و صنایع‌دستی، فیلم، هنرهای رقومی و بازی‌های رایانه‌ای، شبیه‌خوانی و هنرهای آئینی، عکس، موسیقی و سرود عرصه‌های کار بسیج هنرمندان است که در چرخه فرآیند محور یاوران هنری انقلاب اسلامی برای هرکدام از این عرصه‌ها به‌صورت جداگانه یک چرخه پنج بعدی ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اصفهان گفت: مرحله اول این چرخه، بعد مهارتی است که در ابتدا استعدادیابی انجام می‌شود،بُعد اندیشه‌ای به مرحله دوم این چرخه است؛ روش اصلی اندیشه‌ای در حوزه هنری، تربیت در میدان است که در فضای آموزشی انجام می‌شود و موضوع اصلی آن هنر حقیقت است، یکی از زمینه‌های پیدایش بسیج هنرمندان، دنبال کردن ترویج هنر حقیقت در بعد اندیشه‌ای است.

وی با توضیح اینکه مرحله سوم، بعد رسانه‌ای است که در این مرحله دیده شدن هنرمندان در برنامه‌ها انجام می‌شود، بیان کرد: مرحله چهارم بعد نقش‌آفرینی است، حیات یک هنرمند نقش‌آفرینی است و آخرین بعد تشکیلاتی است که در آن سرنوشت معیشتی هنرمندان برای ما مهم است. در این بعد فعالیت‌هایی مانند بسته‌های غذایی، وام‌های معیشتی، سفرهای زیارتی و اردوی، کمک در زمینه ازدواج و فرزند آوری انجام می‌شود وچنانچه همچنین د2 هزار و 75 بسته غذایی بین هنرمندان استان از دهه فجر تا پایان سال استان توزیع می‌شود.

عسگری‌زاده با بیان آن که بسیج هنرمندان را در شهرستان‌ها به‌گونه‌ای تعریف کردیم که قطب اصلی فعالیت‌های هنری شهرستان باشد افزود: برای مردم پایه در حوزه هنری و ادبی در مساجد و پایگاه بسیجی و در مجموعه‌های فرهنگی و مردمی حلقه‌های میانی تشکیل و اتصال انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از جمله کارهایی که در بسیج هنرمندان انجام می‌شود، برپایی موکب‌های آموزشی و شهید آوینی که در سطح استان و در 11 عرصه بسیج هنرمندان در مناطق محروم است، همچنین در قالب هیئت‌های هنری حضرت زینب (س)، نمایشگاه‌های مختلف در عرصه‌های هنرهای سنتی و صنایع‌دستی در سطح استان برگزار شده است.

معاون سازمان بسیج دانشجویی: جهاد دانشگاهی به اصلاحات ساختاری و محتوایی نیاز فوری داردمحرومیت‌زدایی در اولویت نخست بسیج سازندگی استان سمنان قرار داردبسیج اساتید حوزه علمیه علمداری جهاد تبیین را برعهده می‌گیرد

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اصفهان تصریح کرد: در برنامه‌ای با عنوان «جمال جانان داریم» که از هنرمندان در شهرستان‌های مختلف تجلیل کردیم و یکی از ابتکاراتی که ما در اصفهان و در سال 1399 انجام دادیم، راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی است که امسال به‌صورت آزمایشی در برنامه‌های مختلف شروع به فعالیت کرد.

وی با اشاره به آغاز به کار تلویزیون اینترنتی به صورت رسمی در سال آینده خاطرنشان کرد: کانون نخبگان بسیجی در بسیج هنرمندان از دیگر اتفاقات مثبت است که ایجاد شد که براساس آن نخبگان هنری سازماندهی می‌شوند و مورد استقبال قرار گرفته است.

عسگری‌زاده بیان کرد: با توجه به اینکه یکی از آسیب‌هایی که هنرمندان دچار آن می‌شود، عدم پرداخت به ورزش است، راه‌اندازی تیم فوتبال هنرمندان با همکاری بسیج ورزشکاران را در دستور فعالیت‌های خود قرار دادیم.

انتهای پیام/ 163/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بسیج هنرمندان هنرمندان استان انجام می شود سازمان بسیج برنامه ها آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۷۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب‌ها و مشکلات لرستان باید به‌تدریج رفع شوند

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز یکشنبه در دیدار با فرماندهان سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، اظهار داشت: برای برطرف‌کردن مشکلات لرستان عزم همگانی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود یک ضرورت است.

وی افزود: در بیش از چهل سال عمر انقلاب در برخی مواقع غفلت کرده‌ایم و به‌خوبی از ظرفیت مردم استفاده نشده چرا که هر زمان از این ظرفیت بهره برده‌ایم پیروز میدان شده‌ایم و نمونه بارز آن هشت سال دفاع مقدس است.

استاندار لرستان، ادامه داد: در بسیاری از صحنه‌های مهم انقلاب، مردم از مسئولان جلوتر هستند و در این راستا سپاه پاسداران به وظایف خود به‌خوبی عمل کرده است؛ بنابراین باید نقاط قوت و ضعف را شناسایی کرده تا توسعه محقق شود.

شفقت، گفت: اداره کشور با حضور مردم در عرصه‌های مختلف امکان‌پذیر است و خدمت‌رسانی به مردم باید پیوست دینی و انقلابی بودن داشته باشد.

وی افزود: اقدامات و خدمت به مردم باید برای رضایت خداوند باشد و سپاه پاسداران در این راستا تلاش می‌کند و الگویی مناسب برای اقشار مختلف است.

استاندار لرستان، تصریح کرد: نهادهای حمایتی در نظام اسلامی برای محرومیت‌زدایی مأموریت دارند و توانمندسازی محرومان توسط بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام ضروری است.

شفقت، بیان کرد: توجه به مجموعه آموزش‌وپرورش در اولویت قرار دارد و دانش‌آموزان باید فرهنگ دینی را فراگیرند و معلمان نخبگان را به جامعه معرفی می‌کنند.

وی اظهار کرد: آسیب‌های این استان باید شناسایی شود و با عزم واحد بتوانیم مشکلات را به‌تدریج برطرف کنیم تا اعتماد مردم بیشتر از قبل شود.

کد خبر 6090438

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • آسیب‌ها و مشکلات لرستان باید به‌تدریج رفع شوند
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • تاثیر هنر در حفاظت از محیط زیست
  • برگزاری نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» + تصویر
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • فیلم/ تلاش برای بازسازی جاده‌های آسیب‌دیده از سیل
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر