Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@04:35:56 GMT

تاکید بن سلمان و السیسی بر امنیت دریای سرخ

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۲۵۴۰

تاکید بن سلمان و السیسی بر امنیت دریای سرخ

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان امروز طی دیداری با یکدیگر در ریاض بر اهمیت تضمین امنیت دریای سرخ تاکید کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بیانیه رسمی ریاست جمهوری مصر، دو طرف در این دیدار بر اهمیت تضمین امنیت دریای سرخ به عنوان پایه اساسی جریان تجارت منطقه‌ای و بین‌المللی که نیازمند تلاش جمعی کشور‌های ساحلی برای تضمین آزادی و امنیت دریانوردی در آن است، تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نقل از میدل ایست نیوز، رئیس جمهوری مصر و ولیعهد عربستان همچنین درباره راه‌های تقویت روابط دوجانبه و تداوم شراکت بین دو کشور به ویژه در سطح اقتصادی و سرمایه گذاری در راستای تحقق منافع مشترک و متقابل در سایه تحولات توسعه‌ای ملموس مصر از طریق پروژه‌های عظیم ملی و زیرساختی پیشرفته علاوه بر شرایط مناسب سرمایه گذاری رایزنی کردند.

بررسی شماری از پرونده‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دارای اهمیت مشترک از دیگر محور‌های گفت‌وگوی طرفین بود.

در این دیدار همچنین بر اهمیت تقویت همکاری مشترک کشور‌های عربی برای مقابله با چالش‌های مختلف منطقه و تشدید رایزنی و هماهنگی مواضع مصر و عربستان به صورت پیوسته به ویژه در سایه تعدد و خطر بحران‌های برخی کشور‌های دوست در منطقه تاکید شد.

رئیس جمهوری مصر در دیدار با بن سلمان تاکید کرد که امنیت ملی کشور‌های عضو شورای همکاری، بخش جدایی ناپذیر امنیت ملی مصر است.

از سوی دیگر ولیعهد عربستان نیز نقش محوری مصر در حمایت از امنیت و ثبات کشور‌های عربی و تلاش‌ها در جهت تقویت همکاری همه جانبه کشور‌های عربی را تحسین و بر تداوم پیشبرد روابط دوجانبه متمایز دو کشور در زمینه‌های مختلف به ویژه در زمینه اقتصادی و سرمایه گذاری و توسعه‌ای تاکید کرد.

رئیس جمهوری مصر نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر به عربستان، بر افتخار کشورش به پیوند‌های تاریخی بین دو کشور و ملت برادر و تقدیر رسمی و مردمی مصر از مواضع حامیانه عربستان از اراده ملت مصر و تلاش‌هایش در جهت توسعه، تاکید کرد.

سیسی امروز طی سفری رسمی وارد ریاض شد و مورد استقبال محمد بن سلمان قرار گرفت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین اوکراین حمله نظامی روسیه به اوکراین مناجات شعبانیه ولیعهد عربستان دریای سرخ عبدالفتاح سیسی مذاکرات وین اوکراین حمله نظامی روسیه به اوکراین مناجات شعبانیه رئیس جمهوری مصر بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۲۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت کادرسازی و تربیت نیروهای متخصص در آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار با دانشجویان و اساتید دانشگاه فرهنگیان سمنان به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم بر اهمیت کادرسازی و تربیت نیروهای متخصص و متعهد در آموزش و پرورش تاکید کرد.

وی با بیان اینکه نگاه تربیتی و معنوی باید زیرساخت اصلی نظام آموزش و پرورش است، افزود: گاهی بیان یک کلمه توسط یک معلم می‌تواند سرنوشت دانش‌آموز را تغییر دهد و لذا لازم است که نیروهای متخصص به مجموعه آموزش و پرورش جذب شوند.

امام جمعه سمنان «دشمن شناسی» را ویژگی بارز شهید مطهری دانست و تاکید کرد: مطهری منشأ تحولات بزرگ فکری در جامعه اسلامی بود

مطیعی خواستار تداوم راه شهید مطهری توسط معلمان به خصوص معلمان آینده استان سمنان شد و افزود: زمان‌شناسی و نیازسنجی از دیگر ویژگی‌های بارزی بود که در وجود شهید مطهری می‌توانستیم آن را ببینیم.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به اهمیت شعار سال ۱۴۰۳ گفت: از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان انتظار می‌رود دیدگاه و تحلیل خود را نسبت به موضوع شعار سال ارائه کنند.

کد خبر 6094577

دیگر خبرها

  • اعراب می‌توانند از جنگ تهران و تل آویو جلوگیری کنند؟
  • تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی در خصوص فضای مجازی
  • عملیات وعده صادق قدرت فرماندهی ایران را نشان داد
  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران
  • ظرفیت‌های اقتصادی افغانستان برای ایران حائز اهمیت است
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • اهمیت کادرسازی و تربیت نیروهای متخصص در آموزش و پرورش
  • تاکید کشورهای عربی و اروپایی بر پایان جنگ غزه و راه‌حل ۲دولتی در نشست ریاض
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم