Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه لهستان اعلام کرد که ورشو آماده در اختیار قرار دادن جنگنده های میگ ۲۹ خود برای استفاده آمریکا است.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، وزارت خارجه لهستان گفت که آماده استقرار تمامی این جنگنده ها در پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان است تا آنها را به صورت آزاد در اختیار آمریکا قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام داشت که این تصمیم پس از رایزنی بین رییس جمهوری لهستان با اعضای دولت انجام گرفته است.

در ادامه بیانیه آمده است: در عین حال، لهستان از ایالات متحده درخواست می کند که هواپیماهای مستعمل با قابلیت های عملیاتی مربوطه را در اختیار ما قرار دهد. لهستان آماده است تا فوراً شرایط خرید هواپیماها را تعیین کند.

بر اساس اعلام وزارت خارجه لهستان، دولت همچنین از دیگر متحدان ناتو - دارندگان جنگنده های میگ ۲۹ - می‌خواهد که در همین راستا عمل کنند.

از کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک (ناتو) تنها اعضای قدیمی پیمان ورشو به شکل رسمی هواپیماهای روسی در اختیار دارند. به شکل ویژه نیز جنگنده های میگ ۲۹ به نیاز اوکراین پاسخ می‌دهد. این جنگنده به نیروهای اوکراین اجازه می دهد که در زمینه تسلط بر آسمان با روس ها رقابت کنند.

اسلواکی ۱۴، بلغارستان ۱۱ و لهستان ۲۸ فروند میگ ۲۹ در اختیار دارند. اما رضایت این کشورها به تحویل این جنگنده ها یعنی پذیرفتن خطر چرا که تحویل جنگنده ها به اوکراین می تواند «مشارکت فعال در جنگ» قلمداد شود. مساله بعدی نیز شیوه انتقال جنگنده هاست؛ از سویی، انتقال جنگنده ها از راه زمینی چالش برانگیز است و دیگر سو سوال جدی در مورد احتمال انتقال هوایی آنها وجود دارد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: روسیه لهستان اوکراین جنگ جنگنده ها میگ ۲۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۲۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟

به گزارش همشهری آنلاین، تحلیلگران نظامی بر این باورند که پدافند هوایی و جت‌های «سوخو-۳۵» روسیه در مقایسه با جنگنده‌های «اف-۱۶» پیشرفته‌تر و به روزتر است. وبگاه «بالگرین میلیتری» روز دوشنبه نوشت، هواپیماهای روسی به‌ویژه جنگنده سوخو-۳۵ به‌خاطر توانایی‌شان در شناسایی جنگنده‌های آمریکایی، از صدها کیلومتر مورد تحسین خلبان‌های آمریکایی قرار گرفته‌اند.

این جنگنده‌های مجهز به موشک‌های پیشرفته «آر-۳۷» می‌توانند جت‌های اف-۱۶ را مغلوب کنند. در این شرایط، هواپیماهای نیروی هوایی اوکراین در صورتی که مجبور به مقابله با این جت‌های روسی شوند، با چالش‌های مهمی مواجه می‌شوند. این درحالی است که بر اساس برخی گزارش‌ها سه فرودگاه در غرب اوکراین توسط کیف برای استقرار جنگنده‌های اف-۱۶ آماده می‌شوند.

روسیه موضع خود را به صراحت اعلام کرده که هر فرودگاهی، صرف نظر از موقعیت جغرافیایی آن، به عنوان مکان حملات علیه روسیه استفاده شود، یک هدف قانونی برای موشک‌های روسیه در نظر گرفته می‌شود. سوخو-۳۵ یکی از پیشرفته‌ترین جنگنده‌های روسیه است. تجهیزات اویونیک آن شامل رادار آرایه اسکن شده می‌تواند چند هدف را در بردهای طولانی ردیابی کند.

کد خبر 848174 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه جنگنده دفاع - جنگنده

دیگر خبرها

  • تشکل یافتگی دانشجویان یک ویژگی خاص در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا است
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • دوئل جنگنده‌ها؛ افعی آمریکایی بهتر است یا مهاجم روسی؟
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • کاخ سفید : پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!