Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@21:19:29 GMT

دهمین دلفین در مجموعه پارک دلفین‌های کیش متولد شد

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۳۲۲۸

دهمین دلفین در مجموعه پارک دلفین‌های کیش متولد شد

به گزارش ایرنا، محمد ممبینی روز چهارشنبه با اعلام این خبر به رسانه ها اظهار داشت:  تیم ۲۴ نفری شامل مربی و دام پزشک کنترل دمای آب و تغذیه دلفین مادر را از ۶ ماه گذشته برعهده داشته اند.
وی اضافه کرد: زاد و ولد دلفین در شرایط اسارت نیازمند دانش و تکنو لوژی است که مجموعه پارک دلفین‌های کیش با تحقیقات گسترده و انجام آزمایش‌های مختلفی، چون سونوگرافی و آندوسکوپی توانسته در این زمینه موفق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ممبینی با اشاره به اینکه دمای مناسب آب برای دلفین‌ها ۱۸ تا ۲۲ درجه است، افزود: در مجموعه پارک دلفین‌های کیش با دستگاه‌های خنک کننده دمای آب برای نگهداری دلفین‌ها را مناسب سازی کنند.
مدیر مجموعه پارک دلفین‌ها با اشاره به اهمیت تغذیه مناسب برای دلفین ها، گفت: انواع ماهی‌های مختلف و مولتی ویتامین‌های مورد نیاز بصورت مستمر در اختیار دلفین‌ها قرار می‌گیرد.
میلاد قدمی سرمربی دلفین‌های پارک دلفین‌های کیش نیز گفت: مراقبت و نگهداری از مادر دلفین، ۶ ماه قبل از تولد نوزاد آغاز می‌شود و تا یک سال بعد از تولد ادامه دارد.
وی افزود: در لحظات اولیه تولد، مادر تلاش می‌کند تا با روی آب آوردن نوزاد شیوه شنا و نفس گیری را به بچه دلفین آموزش دهد.
سال گذشته نیز دو دلفین در اتفاقی نادر بطور همزمان در مجموعه پارک دلفین‌های کیش به دنیا آمدند.


برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست کیش جزیره کیش دلفین هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست کیش جزیره کیش سازمان حفاظت محیط زیست کیش جزیره کیش دلفین هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۳۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادمان دهمین سالروز کوچ قلندر موسیقی ایران در گرگان برگزار شد

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان در این مراسم جمع کثیری از اهالی و مشتاقان فرهنگ و هنر خاصه علاقمندان به موسیقی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی گرد هم آمدند.

در ابتدای این برنامه گروه ۲ نوازی علی اکبرزاده (تنبک) و فرزاد محمدنژاد (تار) به اجرای برنامه پرداختند.

پس از این اجرا، کلیپی از مراسم تشییع و تدفین پیکر مرحوم لطفی به نمایش گذاشته شد و سپس ناصر صفایی پیشکسوت موسیقی و هم دوره استاد لطفی به همراه استاد امیر لطیفی به شعرخوانی و نی‌نوازی پرداختند.

در ادامه این برنامه، گروه سپهر با هنرمندی هنرمندان موسیقی استان و اساتید برجسته استانی شامل هدایت اسماعیلی (عود)، داوود خشنودی، حامد کی‌پور و پویا خوشبین (سه تار)، عرفان حسینی و رمضان ساور (کمانچه)، پدرام محمدنژاد (تنبک)، مهدی کریمی (دف) و هنرمند مهمان سجاد مهربانی (آواز) قطعاتی را اجرا کردند.

همچنین «حسین ضمیری» هنرمند، شاعر، نویسنده و پژوهشگر استان، دقایقی در خصوص زندگی و شخصیت استاد لطفی، به سخنرانی پرداخت.

حاضرین در این مراسم پیش از پایان برنامه شاهد اجرای تک نوازی تار با هنرمندی استاد «هادی آذرپیرا» از هنرمندان گلستان بودند.مرحوم استاد محمدرضا لطفی در ۱۲ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۳ دار فانی را وداع گفت و پیکرش در محله سبزه مشهد گرگان به خاک سپرده شد.

دیگر خبرها

  • تولد نوزاد عجول در آمبولانس اورژانس پیرانشهر
  • دستگاه تهویه همراه خصوصی به بازار عرضه می شود
  • افتتاح هتل پارک سیفیه ملایر در دهه فجر
  • پخش فصل جدید «رخ‌ مادر» از امشب
  • معرفی آثار برتر دهمین جشنواره علامه حلی
  • «رخ مادر» امروز از شبکه افق روی آنتن می‌رود
  • «رخ‌ مادر» امروز از شبکه افق روی آنتن می‌رود/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • «رخ‌ مادر» روی آنتن شبکه افق/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • یادمان دهمین سالروز کوچ قلندر موسیقی ایران در گرگان برگزار شد
  • «رخ‌ مادر» از شبکه افق روی آنتن می‌رود/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا