Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره و نمایندگان استانی دفاتر خدمات الکترونیک قضائی برگزار شد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در ابتدای این جلسه با بیان اینکه اهمیت دفاتر خدمات الکترونیک قضائی به حدی است که در شش ماه اخیر ۵ جلسه با نمایندگان استانی و اعضای هیئت مدیره این دفاتر برگزار شده است، بیان کرد: تمام تلاشمان را به کار گرفته‌ایم که اصلاح آئین‌نامه دفاتر خدمات الکترونیک قضائی با سرعت انجام شود و آن را به نقطه تصویب برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به جرأت می‌توان گفت که زمان زیادی را برای اصلاح این آئین‌نامه صرف کرده‌ایم، زیرا معتقدیم استفاده از ظرفیت‌های دفاتر خدمات الکترونیک قضائی یک فرصت است که با خدمات مطلوب به مراجعه‌کنندگان، رضایت مردم را به همراه خواهد داشت.

محمدکاظمی‌فرد با اشاره به اینکه ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک قضائی یکی از خدمات نوینی است که در قوه قضائیه انجام شده است و این امکان را فراهم کرده است تا بخش خصوصی قسمتی از کارهای قوه قضائیه را انجام دهد تأکید کرد: باید با استفاده از ظرفیت ۶ هزار کارمند در این دفاتر در جهت ارائه خدمات بیشتر به مردم گام برداریم.

وی در ادامه با بیان اینکه دفاتر خدمات قضائی یک نقطه درخشان در عملکرد قوه قضائیه محسوب می‌شود، گفت: حفظ و توجه به این دفاتر از اولویت‌های مرکز آمار و فناوری قوه قضائیه است و برای حل مشکلات موجود در دفاتر باید ایده‌های نو را مورد توجه قرار داد و پافشاری و حرکت در مسیر گذشته نتیجه‌ای نخواهد داشت. شنیدن نظرات، انتقادات و دیدگاه‌های اعضای هیئت مدیره و نمایندگان استانی دفاتر خدمات الکترونیک قضائی نقش مهمی در ارتقا، رشد و همچنین رفع مشکلات آنان دارد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه بهره گیری از مدل‌های جدید فناوری هم فرصت و هم تهدید هستند گفت: اگر از مدل‌های جدید فناوری در زمان درست استفاده بجا وصحیح کنیم نتایج مثبتی به همراه خواهد داشت، اما اگر در زمان اشتباه گام برداریم دچار مشکلات عدیده‌ای خواهیم شد.

رئیس مرکز فناوری و اطلاعات قوه قضائیه با بیان اینکه کاهش هزینه‌ها مشکلات دفاتر خدمات الکترونیک قضائی را کاهش می‌دهد گفت: اقداماتی در راستای کاهش هزینه‌های دفاتر خدمات قضائی انجام داده‌ایم که با اجرایی شدن آن بخشی از هزینه‌های دفاتر کاهش می‌یابد.

کاظمی فرد با تاکید بر اینکه دفاتر خدمات الکترونیک قضائی باید به صورت شبانه روزی به ارائه خدمت به مردم بپردازند گفت: استفاده از فناوری‌های نوین و هوشمند این فرصت را در اختیار دفاتر قرار می‌دهد تا بتوانند به صورت شبانه روزی به ارائه خدمت بپردازند. این خدمات به افزایش درآمد دفاتر هم کمک فراوانی خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به ارائه خدمات الکترونیک قضائی به ایرانیان خارج از کشور گفت: این آمادگی وجود دارد که تمام خدماتی که به ایرانیان داخل کشور ارائه می‌دهیم در دسترس ایرانیان خارج از کشور نیز قرار گیرد.

در ابتدای این نشست مدیرعامل و برخی از نمایندگان استانی دفاتر خدمات الکترونیک قضائی به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

کد خبر 5442594 مهدیه محمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: دفاتر خدمات الکترونیک قضائی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه شهرداری تهران شورای شهر تهران ترافیک مهدی چمران درختکاری روز درختکاری پلیس راهور اورژانس علیرضا زاکانی یحیی صالح طبری یوسف نوری شهرداری منطقه 19 تهران آلودگی هوا دیوان عدالت اداری دفاتر خدمات الکترونیک قضائی نمایندگان استانی قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۳۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند

آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالمجید یزدی رئیس دفتر ویژه قوه قضائیه، ارتباط بین دستگاه قضائی با مردم را مهم دانستند و اظهار کردند: حضور مسئولان و رئیس قوه در میان مردم بسیار مؤثر است و البته مردم باید نتیجه این ملاقات‌ها را هم ببینند.

معظم له افزودند: آبروی نظام با سلامت حوزه قضایی است و اگر حوزه قضایی سالم باشد آبروی نظام محفوظ است.

وی پرداختن به بعضی از مسائل مانند تورم و اجاره بهای مسکن که به صورت مستقیم با قوه قضائیه ارتباط ندارد را مهم دانستند و تصریح کردند: مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند باید کاری کرد که این گرانی مهار شود ولو دستگاه قضایی ارتباط مستقیم با این گرانی ندارد ولی می‌تواند ارتباط غیر مستقیم داشته باشد.

منبع:خبر حوزه

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مقدمات برگزاری دادگاه‌های صلح در لرستان فراهم شود
  • صدور حکم انسداد کد ملی افراد در موارد خاص می‌تواند صورت گیرد
  • قاضی باید اهل مشورت باشد/ دستور ویژه به مراجع قضایی
  • مقدمات برگزاری «دادگاه‌های صلح» در لرستان فراهم شود
  • مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • تأمین امنیت روانی جامعه در اولویت دستگاه عدلیه است
  • مبارزه با فساد در اولویت برنامه‌های عدلیه است
  • ۷ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود
  • پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود | تا شایعات هست نباید اصرار بر حضور در نماز جمعه داشت