Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم اختتامیه طرح قرآنی برهان صبح امروز با حضور سیدمحمدبطحائی، معاون دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس سازمان سما و نمایندگانی از پژوهشکده اعجاز قرآن دانشگاه شهید بهشتی و مدرسان و متولیان اجرایی این دوره برگزار شد. 

در این مراسم رئیس سازمان سما  با تقدیر از برگزاری خوب و موفق این دوره، اجرای چنین دوره‌هایی را به عنوان موضوعات اصلی در آموزش‌های عمومی ضروری دانست و گفت: آنچه که نسل و جامعه ما را نجات می‌دهد تمسک به همین آموزه‌های قرآنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با انتقاد از تاکید بر آموزش‌های کوتاه مدت حافظه محور برای دانش آموزان، گفت: تعلیم و تربیت دینی ما آموزه‌های دیگری را به ما تکلیف کرده است که ما از آنها غافلیم.

بطحایی مهجوریت قرآن را عاملی اصلی  دست و پا زدن بشر امروز دانست و افزود: ما به لحاظ محتوای  غنی هستیم، اما باید با روش درست این مفاهیم را به نسل جوان و نوجوان منتقل نماییم.

وی با قدردانی از عواملِ متخصص و صاحب نظر اجرایی این طرح، از ضرورت تبدیل این آموزش ها به یک نظام منسجم آموزشی  و بسط و توسعه آن در میان دانش آموزان و حتی دانشجویان سخن گفت.

پیش بینی اجرای دوره تربیت مربی طرح برهان به صورت حضوری در تابستان از دیگر موضوعاتی بود که رئیس سازمان سما به آن اشاره کرد و گفت: طی فراخوانی می توان از علاقمندان که سوابق کاری و پژوهشی مرتبط دارند دعوت به همکاری کرد و پس از برگزاری یک دوره ی آموزشی ، از این افراد به عنوان مربیان طرح در استان ها استفاده کرد.

گفتنی است در این جلسه دکتر فرزانه روحانی مشهدی رئیس پژوهشکده اعجاز قران دانشگاه شهید بهشتی، حجت السلام و المسلمین محمد حسن روحانی و دکتر مصطفی مرادی و دکتر محمدرضا بشارتی از مدرسان این دوره حضور داشتند.

ارائه گزارشی از فعالیت های پژوهشکده اعجاز قران دانشگاه شهید بهشتی و گزارشی از اجرای طرح برهان در مدارس سما توسط مجریان این حوزه از دیگر برنامه های جلسه امروز بود.

حجت السلام و المسلمین محمد حسن روحانی مدیر اجرایی طرح برهان، اجرای این دوره را در مدارس سما بسیار موفقیت آمیز دانست و گفت: طبق نظرسنجی های پیش و پس از برگزاری این دوره از شرکت کنندگان، رشد بسیار چشمگیری در پذیرش اعجاز قران  را در میان دانش آموزان شرکت کننده شاهد بودیم.

وی تاکید کرد: این طرح در سال اول در ۵ استان به صورت آزمایشی  و در مرحله ی بعدی در ۱۵ استان برگزار شد.

طرح قرآنی برهانی، با هدف ساده سازی مفاهیم قرانی و انطباق آموزه های علمی آن با دانش روز با همکاری پژوهشکده اعجاز قران دانشگاه شهید بهشتی و معاونت فرهنگی، هنری و تربیت بدنی سازمان سما برگزار که در خاتمه نیز برای شرکت کنندگان گواهی نیز صادر شد.

موضوعاتی همچون کرویت زمین، میخ بودن کوه، پرورش و رشد دانه، زنبور عسل، انتقال درد از پوست، آهن، تگرگ و اثر انگشت در قران،  پیدایش جهان از گاز و ... از جمله موضوعات این سلسه نشست های آموزشی بوده است که با استقبال چشمگیر دانش آموزان سمایی روبرو شد. 

در خاتمه این نشست ریاست سازمان سما با اهدای لوح تقدیر و هدیه از عوامل اجرایی این طرح تقدیر کرد. 

انتهای پیام/

زهرا سلیمانی کد خبر: 1132731 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی مدارس سما

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی مدارس سما دانشگاه شهید بهشتی پژوهشکده اعجاز دانش آموزان سازمان سما اعجاز قران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۳۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور اسکواش باز البرزی در اردوی تیم ملی دختران جوان و نوجوان

به گزارش خبرنگار مهر، اردوی تیم ملی دختران جوان و نوجوان اسکواش ایران به همت هیأت اسکواش آذربایجان شرقی، به میزبانی تبریز با حضور ۲۲ ورزشکار دختر از ششم اردیبهشت ماه در خانه اسکواش تبریز آغاز شده و تا ۱۰ اردیبهشت ادامه دارد.

یسنا ولیزاده بازیکن کمتر از ۱۳ سال البرز تنها نماینده دعوت شده به اردوی تمرینی تیم‌های ملی است که برای دومین بار متوالی در تمرینات حاضر شده است.

مستانه کرم پور و سوسن طوفانی به عنوان مربیان تیم ملی نوجوان و جوانان و حنانه حقیقی و نیره هاشمی از آذربایجان شرقی به عنوان دستیاران مربی منصوب شدند.

کد خبر 6090923

دیگر خبرها

  • بیان ساده مفاهیم قرآن از نوآوری‌های برنامه «محفل» بود
  • مسابقات رباتیک با شرکت بیش از یک هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود
  • حضور اسکواش باز البرزی در اردوی تیم ملی دختران جوان و نوجوان
  • رئیس شورای شهر: سال آینده نمایشگاه کتاب به «شهر آفتاب» منتقل می‌شود
  • برگزاری اردوی تیم ملی اسکواش دختران جوان و نوجوان در تبریز
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • کلاس آموزش بازیگری کودک بارانا
  • قرائت قرآن و حمایت از فلسطین در برنامه تلویزیونی تونس+فیلم
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد