Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، ولودیمیر زلنسکی طی سخنرانی خود در مجلس عوام انگلیس گفت: هرگز تسلیم تانک ها و خمپاره های نیروهای مهاجم روس نخواهیم شد و تا آخر در زمین و دریا و در جنگل و میدان و خیابان و ساحل خواهیم جنگید.

وی، درخواست های مکرر خود برای برقراری منطقه پرواز ممنوع در اوکراین را تکرار و روسیه را متهم به کشتار غیرنظامیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری اوکراین، نقل قولی از وینستون چرچیل نخست وزیر انگلیس در دوران جنگ جهانی دوم را تکرار کرد که گفته بود: ما هرگز تسلیم نمی شویم.

زلنسکی به نقل قول معروف «بودن یا نبودن» از ویلیام شکسپیر نمایشنامه نویس انگلیسی اشاره کرد و گفت: اوکراین بودن را انتخاب کرده است.

رئیس جمهوری اوکراین پیشتر بارها از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و دیگر کشورها درخواست اعمال منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین و ارسال هواپیماهای جنگنده‌ برای مقابله با حملات هوایی روسیه را کرده بود.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

برچسب‌ها اوکراین انگلیس روسیه سازمان پيمان آتلانتيك شمالی ولودیمیر زلنسکی پروندهٔ خبری جنگ در اوکراین تازه‌ترین تحولات اوکراین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین انگلیس روسیه اوکراین انگلیس روسیه سازمان پيمان آتلانتيك شمالی ولودیمیر زلنسکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۴۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیشب بر فراز کریمه چه گذشت؟

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ولادیمیر روگوف، مقام منصوب روسیه در منطقه زاپروژیا که به‌تازگی به مسکو الحاق شده است، گفت که نیروهای مسلح اوکراین دیشب قصد داشتند تا با موشک «اتکمز» به کریمه حمله کنند.

روگوف در کانال تلگرامی خود نوشت: همزمان با تدارک اوکراین برای حمله موشکی به جمهوری کریمه، مقامات روسیه دیشب سامانه‌های پدافند هوایی را بر فراز شهرهای «ژانکوی» و «سیمفروپول» فعال کردند.

به گفته وی، ارتش اوکراین در تلاش برای حمله به غیر نظامیان در شبه‌جزیره کریمه از چندین موشک بالستیک «اتکمز» استفاده کردند.

پیش‌تر اولگ کریوچکوف، مشاور رییس شبه‌جزیره کریمه از شهروندان این منطقه خواست تا از عکسبرداری از فعال شدن پدافند هوایی یا انتشار تصاویر مرتبط در فضای مجازی خودداری کنند. همچنین دیشب ترددد روی پل کریمه نیز به حالت تعلیق درآمد.

کد خبر 6093109

دیگر خبرها

  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • دیشب بر فراز کریمه چه گذشت؟
  • زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات
  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا