Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل سیاسی گفت: منافقین با خط آمریکایی یک موج خبری ایجاد می کنند و در داخل کشور هم برخی گروه های سیاسی و رسانه ای آن را بازنشر می دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با گسترش شبکه‌های اجتماعی در بین کاربران ایرانی و بالا رفتن ضریب نفوذ اینترنت در بین خانواده‌های ایرانی، پدیده‌ای جدید گریبان‌گیر فضای عمومی کشور شد که آن‌هم «نشر اکاذیب و شایعه‌سازی مجازی با استناد به صفحات جعلی» است که در سایه بی‌قانون بودن فضای مجازی در کشور شکل‌گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هرچند که مجلس و شورای عالی فضای مجازی تلاش کرده است تا این فضا را قانونمند و ساماندهی کند اما تاکنون توفیقی دراین‌باره کسب نکرده است. «فضای مجازی رهاشده» در جدیدترین فضاسازی‌های خود روی فردی به نام «کاترین شکدم» تمرکز کرده است. شایعه‌سازی‌ها پیرامون این فرد با عناوین مختلف چون «جاسوس»، «نفوذی»، «ارتباط جنسی»، «دسترسی به اسناد» و... مطرح شد و جریان اصلاح‌طلب نیز همراه با خط ایجاد شده توسط معاندین، شروع به تولید محتوا کرد.

اگرچه که شکدم در گفتگویی با بی‌بی‌سی همه فضاسازی‌هایی -که پیش‌ازاین از سوی مسئولان و نهادهای جمهوری اسلامی ایران رد شده بود- را تکذیب کرد، اما یک ابهام اساسی همچنان باقی ماند، «اصلاح طلبان و ضدانقلاب چرا یک خط مشترک را پیگیری می‌کنند؟»

مرور چند ماه اخیر فعالیت ضدانقلاب در شایعه‌سازی چون کاترین شکدم، ماجرای گوهر عشقی مادر ستار بهشتی، حوادث اوکراین، حمایت کاذب از احمد مسعود، دروغ‌پردازی‌ها پیرامون سفر آیت‌الله رئیسی به روسیه و... نشان می‌دهد که مرز بین اصلاح‌طلب بودن و ضدانقلاب بودن تقریباً از بین رفته است، و رد چند سؤال در اذهان باقی ماند: اینکه «چه کسی به جریان اصلاح‌طلب را برای نشر اکاذیب و شایعه‌ها خط می‌دهد؟»، «آیا اتاق فکری بیرون از مرزها وجود دارد که جریان اصلاح‌طلب را علیه نظام ساماندهی می‌کند؟»، «چرا ضدانقلاب شروع‌کننده شایعه‌ها و اصلاح‌طلبان ادامه‌دهنده این خط هستند؟»، «نقش اپوزیسیون داخلی در بازتولید ادبیات اتاق عملیات روانی کاخ سفید چیست؟»، و در نهایت اینکه «آیا این جریان شایه ساز و لجن پراکن در داخل کشور از مصونیت قضایی برخوردار هستند؟»

اما «کاظم انبارلویی»، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با «دانا» با اشاره به خبرسازی‌های کذب در خصوص جاسوسی کردن «کاترین شکدم» از برخی فرماندهان نظامی و مسئولان کشور گفت: خبرسازی درباره خانم کاترین شکدم و اینکه وی جاسوس و نفوذی است اولین بار در یک روزنامه اسرائیلی اتفاق افتاد که بعد از بررسی‌ها مشخص شد که چنین روزنامه اصلاً فعالیت رسانه‌ای ندارد.

وی با اشاره به اینکه شکدم ادعاهایی که در فضای مجازی به وی نسبت داده شده را اصلاً مطرح نکرده است بلکه دروغ‌هایی به وی نسبت دادند تصریح کرد: فضای مجازی متاسفانه سرشار از این دروغ‌پردازی‌هاست چرا که برخی به دنبال منافع شخصی در پی سرگرمی‌های خبری در شبکه‌های اجتماعی هستند.

انبارلویی با اشاره به اینکه عمدتاً این دست از خبرها از آلبانی و اتاق فکر منافقین بیرون می‌آید تاکید کرد: منافقین با خط آمریکایی یک موج خبری ایجاد می‌کنند و در داخل کشور هم برخی گروه‌های سیاسی و رسانه‌ای آن را بازنشر می‌دهند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه بعد از موج سواری منافقین و برخی گروه‌های سیاسی در داخل در نهایت خانم شکدم با بی‌بی‌سی مصاحبه می‌کند که اصلاً چنین ادعایی نداشته است تاکید کرد: این سرگرمی‌ها روش کار منافقین و آمریکاست.

وی با اشاره به اینکه روشن است طرح چنین ادعایی تنها یک بازی رسانه‌ای بوده ادامه داد: خوب است در شرایطی که فضای مجازی حرف اول را در دنیا می‌زند، سواد رسانه‌ای خود را بالا ببریم و هر خبری را بدون توجه به بنگاه خبری معتبر نپذیریم.

انتهای پیام/ک

منبع: دانا

کلیدواژه: فضای مجازی اصلاح طلب رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۴۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ جهت عضویت در کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان در پیام رسان بله کافیست عدد ۱۷۱ را به شماره ۱۰۰۰۵۸۸۲ پیامک کنید.

نشانی کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان در سایر پیام رسان‌های داخلی به شرح زیر است:

splus.ir/Tv_Golestan
eitaa.com/Tv_Golestan
https://rubika.ir/Tv_Golestan
https://ble.ir/Tv_Golestan
http://Golestan.irib.ir
@Tv_Golestan

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • آغاز عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح در فضای مجازی
  • آغاز طرح عملیات پلیس فتا برعلیه تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم
  • حماس: حمله به رفح به یک نزاع سیاسی داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است