Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-08@03:32:24 GMT

بهترین فرمول غیردارویی برای درمان آرتروز!

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۴۵۵۱

بهترین فرمول غیردارویی برای درمان آرتروز!

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، در حالی که ممکن است نگران باشید ورزش با استئوآرتریت (OA) می‌تواند به مفاصل شما آسیب برساند و باعث درد بیشتر شود، تحقیقات نشان می دهد که افراد در صورت ابتلا به استئوآرتریت می‌توانند و باید ورزش کنند.

چه ورزش هایی برای آرتروز بهتر است؟

هر یک از انواع تمرینات زیر در حفظ و بهبود توانایی حرکت و عملکرد، نقش دارند، پیاده‌روی و ورزش های آبی به ویژه برای اکثر افراد مبتلا به آرتروز مفید هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش دامنه حرکتی یا تمرینات انعطاف پذیری

بر اساس این مطلب که از سوی محمد مهرتاش، متخصص پزشکی ورزشی تهیه شده و از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته، آمده است: محدوده حرکتی به توانایی حرکت مفاصل شما از طریق حرکت کاملی که برای رسیدن به آن طراحی شده‌اند اشاره دارد. این تمرینات شامل کشش ملایم و حرکاتی است که مفاصل را در تمام طول دامنه حرکتی خود قرار می دهد. انجام منظم این تمرینات می تواند به حفظ و بهبود انعطاف پذیری مفاصل کمک کند.

تمرینات تقویتی

این تمرینات به حفظ و بهبود قدرت عضلانی کمک می‌کنند. عضلات قوی می‌توانند از مفاصلی که تحت تاثیر آرتریت هستند حمایت و محافظت کنند.

ورزش هوازی و استقامتی

این تمرینات باعث تقویت قلب و کارآمدتر شدن ریه‌ها می‌شود. ورزش هوازی همچنین خستگی را کاهش می دهد، در حالی که با افزایش کالری مصرفی بدن به کنترل وزن کمک می کند. نمونه هایی از این نوع ورزش شامل پیاده روی، آهسته دویدن، دوچرخه سواری، شنا یا استفاده از دستگاه کوهپیما است.

پیاده روی

پیاده روی برای مفاصل، فواید زیادی دارد. یک مزیت اصلی این است که گردش خون را بهبود می بخشد و از بیماری‌های قلبی پیشگیری می‌کند، فشار خون را کاهش می‌دهد و به عنوان یک ورزش هوازی، قلب را تقویت می‌کند. همچنین خطر شکستگی را کاهش می دهد (با متوقف کردن یا کاهش سرعت از دست دادن توده استخوانی) و عضلات حمایت کننده از مفاصل را تقویت می کند.

تمرینات در آب

این تمرینات به ویژه برای افرادی که تازه شروع به ورزش کرده اند و همچنین افرادی که اضافه وزن دارند، مفید است. ورزش‌های آبی شامل شنا نمی‌شوند بلکه در حالت ایستاده در آب به اندازه ارتفاع شانه انجام می‌شوند. شناوری آب به کاهش فشار وزن بدن شما روی مفاصل آسیب دیده (به ویژه لگن و زانوها) کمک می‌کند، در حالی که برای قوی تر شدن عضلات شما مقاومت ایجاد می کند. ورزش منظم در آب می‌تواند به تسکین درد و بهبود عملکرد روزانه در افراد مبتلا به آرتروز لگن و زانو کمک کند.

یک برنامه تمرینی تخصصی ایجاد کنید

مطالعات متعدد نشان می دهد که ورزش خفیف تا متوسط برای افراد مبتلا به آرتریت مفید است. با این حال، شرایط هر کس متفاوت و نیاز است در مشورت با پزشک و متخصص علوم ورزشی، برنامه تمرینی خود را تنظیم کنید. همیشه توصیه های پزشک یا فیزیوتراپیست خود را دنبال کنید و به طور کلی تمرینات انعطاف پذیری باید هر روز انجام شود.

توصیه هفتگی برای ورزش هوازی ۱۵۰ دقیقه با شدت متوسط یا ۷۵ دقیقه با شدت بالا یا ترکیبی معادل آن است؛ این به معنای ۳۰ دقیقه پیاده روی سریع یا دوچرخه سواری پنج بار در هفته است.

ورزش خوب است اما هوشمندانه ورزش کنید. تمرین‌های کم شدت مانند پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری یا استفاده از دستگاه‌های کوهپیما انتخاب‌های هوشمندانه‌ای هستند. اگر می‌دوید، بسکتبال بازی می‌کنید یا فعالیت‌های پرتحرک دیگری انجام می‌دهید، از سطوح سخت دوری کنید و این کار را هر روز انجام ندهید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین اوکراین حمله نظامی روسیه به اوکراین مناجات شعبانیه آرتروز درمان آرتروز درمان غیردارویی ورزش پیاده روی زانو مذاکرات وین اوکراین حمله نظامی روسیه به اوکراین مناجات شعبانیه ورزش هوازی پیاده روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۴۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمول جدید تعیین سقف اجاره‌بها

با اجرای قانون ساماندهی بازار مسکن و اجاره، از تابستان امسال میزان سقف اجاره‌بها بر مبنای نرخ تورم عمومی تعیین می‌شود.

به گزارش مشرق، طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره با تایید شورای نگهبان به قانون تبدل شد و به‌زودی ابلاغ می‌شود. این قانون حوزه‌های مختلف بازار مسکن را در برمی‌گیرد و هدف نهایی آن، نظارت بر اجرای قوانین بالادستی برای ساماندهی بازار و جلوگیری از التهاب این بازار تحت تأثیر عوامل داخلی و یا خارجی بازار مسکن است و فعالان بازار مسکن معتقد هستند این قانون بخشی از مشکلاتی را که هم‌اکنون در بازار اجاره، زمین و مسکن وجود دارد، رفع می‌کند.

ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها از سال گذشته در رفت‌وآمد بین مجلس و شورای نگهبان بود که ایرادات و ابهاماتی وجود داشت و با رفع ابهامات این طرح مغایر موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

بر اساس اعلام معاونت مسکن و ساختمان، ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها طرح مجلس بود که توسط کمیسیون عمران و با همکاری وزارت راه و شهرسازی تدوین شد.

این طرح چندین بار در مجلس تصویب شد و به شورای نگهبان رفت که به منظور انجام برخی اصلاحات روند تأیید آن به طول انجامید. هم‌اکنون با اعلام سخنگوی شورای نگهبان این طرح تأیید شده است که بعد از طی مراحل قانونی ابلاغ خواهد شد.

به گفته ابوالفضل نوروزی سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها طرحی است که در صورت تصویب و تبدیل شدن به قانون، بخشی از مشکلاتی را که هم‌اکنون در بازار اجاره، زمین و مسکن وجود دارد، رفع خواهد کرد و به تسهیلگری در بخش، زمین، اجاره و مسکن می‌پردازد.

تقویت بازار اجاره از طریق ارائه مشوق به موجران، استفاده از ظرفیت شهرداری‌ها برای شناسایی خانه‌های خالی و هزینه این بخش از مالیات برای احیای بافت‌های فرسوده شهری و ساخت خانه‌های ارزان‌قیمت برای اشخاص بی‌بضاعت، الزام تمامی دستگاه‌های اجرایی برای ارائه رایگان اطلاعات موردنیاز در سامانه ملی املاک و اسکان و پیش‌بینی ضمانت‌های اجرایی برای عدم درج اطلاعات در سامانه و خوداظهاری در سامانه ملی املاک و اسکان برخی از ویژگی‌های این طرح به شمار می‌رود؛ همچنین، تقویت سامانه ملی املاک و اسکان به منظور شناسایی خانه‌های خالی، تکمیل سامانه ملی املاک و اسکان و درج معاملات در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور و ضمانت اجرایی برای ثبت قراردادها و ارائه راهکارهایی برای الزام‌آور شدن این راهکارها از دیگر مواردی است که در این طرح به آن توجه جدی شده است.

بر اساس بندهایی از این طرح، تمامی قراردادها اعم از اجاره و خریدوفروش باید در سامانه ثبت شوند و با اخذ کد رهگیری امکان ارزیابی آنچه در بازار مسکن می‌گذرد، وجود دارد.

با تأیید مصوبه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها از سوی شورای نگهبان، سقف قانونی مجاز برای افزایش سالانه اجاره‌بهای مسکن در شهرها و استان‌های کشور بر مبنای نرخ تورم عمومی، به گفته کارشناسان اقتصادی از مهم‌ترین مواد این قانون است. بر اساس قانون ساماندهی، «در شهرهایی که تورم عمومی سالانه در آنها از ۳۰‌درصد بیشتر است، وزارت راه وشهرسازی نسبت به تعیین سقف مجاز برای افزایش اجاره‌بها بین ۵۰ تا ۱۰۰‌درصد نرخ تورم عمومی اقدام خواهد کرد.»

تعیین سقف برای اجاره‌بها، موضوع تازه‌ای نیست و از زمان شیوع کرونا با هدف حمایت از مستأجران، ستاد ملی کرونا تعیین محدودیت‌هایی برای سقف اجاره‌بها را تأیید کرد و با فروکش کردن کرونا، باز هم با هدف جلوگیری از جهش نرخ‌گذاری در بازار اجاره، سران قوا مصوب کردند که این قانون همچنان در بازار مسکن باقی بماند.

در خصوص تأثیر تعیین محدودیت‌هایی برای نرخ‌گذاری اجاره‌بها، کارشناسان و فعالان حوزه مسکن نظرات متفاوتی دارند؛ برخی این قانون را در جلوگیری از تحمیل «قیمت پرت» بر مستأجران مؤثر می‌دانند و برخی نیز معتقدند مثلاً تعیین سقف افزایش ۲۵ درصدی باعث شده در برخی شهرها که افزایش اجاره‌بها کمتر از این عدد بوده نیز تا ۲۵ درصد بالا برود و سقف‌های اجاره‌بها در سال‌های اخیر عملاً بالاتر از ۲۰ تا ۲۵ درصد تعیین شده است.

نقدهای مثبت و منفی زیادی در بازار مسکن نسبت به تعیین سقف اجاره‌بها وجود دارد اما برآیند این نقدها نشان می‌دهد تعیین سقف اجاره‌بها از جهش‌های نامتعارف قیمت مسکن جلوگیری کرده است و تقریباً تنها قانون حمایتی از مستأجران است. در چند سال اخیر مستأجران توانسته‌اند با استناد به این قانون قصد دلالان بازار یا برخی مالکان برای تحمیل اجاره‌های «فضایی» را نپذیرند و مجبور به ترک خانه اجاره‌ای نشده‌اند.

اجرای ساماندهی بازار مسکن به گفته فعالان این حوزه به بهبود شرایط این بازار کمک می‌کند به شرط اینکه تمامی بخش‌های قانون اجرایی شود. نظارت بر بازار، شناسایی واحدهای خالی، اخذ مالیات از مالکان واحدهای خالی که حاضر به عرضه واحدها به بازار نیستند و از سوی دیگری مشوق‌های مالیاتی به مالکانی که سقف اجاره را رعایت می‌کنند، قسمت‌های مختلف ساماندهی بازار مسکن و اجاره است که می‌تواند در تابستان امسال به کمک مستأجران بیاید.

کارشناسان علاوه بر قوانینی مانند قانون ساماندهی، تبیین راهکارهای کنترل قیمت‌ها در بازار اجاره‌بها را موجب ثبات متغیرهای کلان اقتصادی، افزایش تولید و عرضه، حمایت از خرید مسکن برای اجاره آن و اجرای قانون معطل مانده نظام اجاره‌داری حرفه‌ای، کاهش سوداگری در بازار مسکن افزایش توان مالی مردم برای خرید مسکن، می‌دانند که همزمان موجب کاهش تقاضای مسکن اجاره‌ای، کاهش دلالی، افزایش عرضه مسکن به بازار و در نتیجه ثبات قیمت در بازار مسکن و اجاره می‌شود.

ضرورت تولید و عرضه مسکن

ابوالفضل نوروزی سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به شرایط بازار مسکن در کشور گفت: اگر بخواهیم به صورت ریشه‌ای مشکل بازار مسکن را حل کنیم باید دو موضوع افزایش عرضه و ساماندهی تقاضا در این بازار را با همدیگر پیش برده و کنترل کنیم. در بحث قیمت مسکن به موضوع عرضه توجه شده اما آنچنان که باید به موضوع ساماندهی تقاضا توجه نشده است. هدف دولت اجرای همزمان برنامه‌های ساماندهی و تولید و عرضه مسکن است.

منبع: جام جم آنلاین

دیگر خبرها

  • فرمول جدید تعیین سقف اجاره‌بها
  • چرا بدن درد می‌گیریم؟
  • تضمین مارکو به فرستاپن برای ترک ردبول
  • آشنایی با روش‌های درمان زخم بستر در منزل
  • دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری
  • آزمایش خون ممکن است آرتروز زانو را پیش‌بینی کند
  • زیدان در فرمول یک هم رئال را فراموش نمی‌کند!
  • دردسر عجيب هركول كشتى ايران (عکس)
  • کراسفیت در پی دستیابی صدر جدول ورزش‌های روز دنیا
  • ۵ روش از مؤثرترین درمان‌های مکمل در بهبود سرطان