Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حمید طریفی حسینی در سیزدهمین همایش بین‌المللی علوم ورزشی که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، اظهار کرد: ساحت تربیت زیستی و بدنی علاوه بر این که به‌عنوان یک ساحت مهم تعلیم و تربیت آموزش و پرورش استثنایی مطرح است؛ در تحقق اهداف و برنامه‌های همه ساحت‌های پنج‌گانه دیگر نیز نقش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از اهداف سازمان آموزش و پرورش استثنایی، طراحی سیستم «آموزشی، پرورشی و توان‌بخشی» است که دانش‌آموزان بتوانند پس از گذراندن مراحل تحصیلی خود موقعیت اجتماعی و اقتصادی مناسب شرایط خویش را به دست آورند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تصریح کرد: تربیت‌بدنی و ورزش یکی از مؤثرترین و کارآمدترین موقعیت‌های بی‌بدیل یاددهی-یادگیری هستند که از آن‌ها می‌توان در جهت آماده کردن دانش آموزان با نیازهای ویژه برای یادگیری مهارت‌های زندگی استفاده کرد.

طریفی حسینی در ادامه با اشاره به این که «رویکرد شناختی» در آموزش و یادگیری دانش آموزان با نیازهای ویژه مطرح است، گفت: فعالیت‌های حرکتی پایه‌ای، برای کسب مهارت‌های شناختی است و بازپروری و رشد مهارت‌های حرکتی با رویکرد توان‌بخشی در توسعه مهارت‌های شناختی و یادگیری دانش آموزان با نیازهای ویژه نقش مؤثری دارد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به تدوین محتوای درس تربیت‌بدنی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه اشاره کرد و گفت: محتوای آموزشی استاندارد درس تربیت‌بدنی و راهنمای معلم، برای گروه‌های مختلف دانش آموزان با نیازهای ویژه با همکاری پژوهشگاه تربیت‌بدنی و ورزش، در حال تدوین است.

وی یکی از برنامه‌های سازمان را توسعه ورزش قهرمانی دانست و گفت: با توجه به دستاوردهای دانش آموزان با نیازهای ویژه در مسابقات مختلف ورزشی به دنبال فراهم کردن شرایط برای توسعه ورزش قهرمانی هستیم که در این زمینه به مشارکت معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون‌های ورزشی نیاز است.

طریفی حسینی با بیان اینکه رویکرد سازمان آموزش و پرورش استثنایی «مشارکت محور» است، گفت: بر اساس این رویکرد، سازمان سعی دارد با مشارکت درون و بیرون بخشی و مراکز علمی و دانشگاهی برنامه‌های خود را پیش ببرد.

وی در پایان به برنامه‌های تحولی سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای درس تربیت‌بدنی با رویکرد مشارکت محور اشاره کرد و گفت: تنوع‌بخشی برنامه‌های درون و برون مدرسه‌ای درس تربیت‌بدنی، تقویت مهارت‌های درس تربیت‌بدنی، شناسایی استعدادهای دانش آموزان با نیازهای ویژه، توسعه ورزش‌های قهرمانی و تأسیس رشته تربیت‌بدنی از جمله این برنامه‌ها است.

کد خبر 5443648

منبع: مهر

کلیدواژه: تربیت بدنی آموزش و پرورش آموزش و پرورش استثنایی شهرداری تهران شورای شهر تهران ترافیک مهدی چمران پلیس راهور درختکاری روز درختکاری گردشگری علیرضا زاکانی اورژانس تهران شهر تهران اورژانس پلیس فتا یحیی صالح طبری سازمان آموزش و پرورش استثنایی دانش آموزان با نیازهای ویژه درس تربیت بدنی تربیت بدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۴۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان

 رضامراد صحرایی در جمع قهرمانان جهانی والیبال دانش آموزی که در سالن وزارت آموزش و پرورش حضور داشتند، با بیان اینکه سیاست قطعی وزارت آموزش و پرورش توسعه تربیت‌بدنی است گفت: مفتخرم در این دولت ۲۲۰۰ فضای ورزشی ساخته شده است، ۵ دهکده جامع ورزشی احداث خواهد شد چراکه سیاست قطعی وزارت آموزش و پرورش تقویت تربیت بدنی است.

وی با بیان اینکه لذت خلق افتخار در دوره نوجوانی گوارای وجودتان افزود: این پیروزی تقدیم به همه معلمان شما باشد که در شکل‌گیری شخصیت شما تاثیرگذار بوده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رسیدگی ویژه به سلامت جسمی دانش‌آموزان یکی از دغدغه‌های پیوسته ما در آموزش و پرورش، است، ادامه داد: سلامت جسم و بدن برای یادگیری عمیق و برای نقش آفرینی دقیق مهم است. در نتیجه از وظایف ما این است که در ساحت زیستی و بدنی کمک کنیم.

صحرایی با بیان اینکه یکی از آرزوهای من این است که هر روز حداقل یک ساعت دانش‌آموزان در مدرسه ورزش کنند گفت: این مهم را حتما دنبال می‌کنیم. 

وزیر آموزش و پرورش داشتن اعتماد به نفس تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران را یک فاکتور خیلی مهم برشمرد و افزود: شما در مقابل تیم‌های اروپایی بازی کردید، این‌قدر اعتماد به نفس داشتید و کار خودتان را کردید، ارزشش از کاپ و مدال بیشتر است. 

وی خطاب به مسئولان ورزش کشور تاکید کرد: اگر می‌خواهید تیم قوی درست کنید به مدرسه‌ها بیایید. بهترین‌ها در مدرسه هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • احداث ۵ دهکده جامع ورزشی/ جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • جذب اعضای تیم والیبال دانش‌آموزان به عنوان معلم
  • بعضی معلمان استان نذر خدمت انجام می‌دهند
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج