Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حسن درویشیان رییس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور، صبح امروز پنجشنبه در همایش مقابله با فساد موسسه دیده بان شفافیت و عدالت، اظهار داشت: یکی از نظارت های مهم نظارت های مردمی و همگانی است که این مورد هم در نصایح بزرگان و ائمه دیده می شود یعنی مردم باید بر حاکمان خودشان نظارت داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اصول ۱۲ گانه ای ابلاغیه رییس‌جمهور، ادامه داد: یکی از مهمترین اصول، شفافیت است هر کجا شفافیت باشد فسادی رخ نخواهد داد، حتی برای مبارزه با فساد هم نیازمند رعایت شفافیت است.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور گفت: در چند ماه اخیر مکاتباتی با دستگاه های اجرایی انجام شده است که یکی از این اقدامات درخواست شفاف شدن حقوق و مزایای کارکنان دولت است. در این راستا یا به تمام وزارتخانه ها ابلاغ شده که تمام داده‌های غیرمحرمانه خود را در دسترس عموم بگذارند و برای هر دستگاهی سرباز زد تعقیب قضایی دیده شده است.

درویشان با بیان اینکه یکی از مهمترین چالش ها در کشور بانک ها هستند، تصریح کرد: زمانی که فساد دنبال می شود در نهایت یک سر آن به یک بانکی می رسد زیرا ساختار بانک ها طوری شده که راه های دور زدن قانون وجود دارد که این مورد در بانک های خصوصی بدتر از بانک های دولتی است.

وی افزود: هر چقدر اقدامات دستگاه ها شفاف شود کارایی و بازدهی آن دستگاه بالا می رود پس یکی از اصول مهم دولت که در حال پیگیری آن است مسئله شفافیت است و همچنین در این دولت اقداماتی انجام خواهد شد تا جلوی تعارض منافع گرفته شود.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت سیزدهم در بحث شایسته گزینی تاکید دارد، گفت: بازرسی ویژه رئیس‌جمهور درحال پیگیری انتصابات در دولت است و به زودی گزارش آن تقدیم رییس جمهور خواهد شد و اگر تخلفی صورت گیرد با آن برخورد خواهد شد.

درویشان تصریح کرد: دیگر اقدامات صیانت از اقدامات خوب و مدیران درست کار و سالم است بعضی مواقع افرادی که منافعشان در خطر است علیه مدیران سالم در فضای مجازی و رسانه ای جوسازی می کنند را مورد حمایت دولت قرار می دهیم.

وی با اشاره به سند دولت سیزدهم، گفت: در این سند بر دولت الکترونیک تاکید شده است زیرا تا زمانی اقدامات دولت هوشمند و شفاف نشود نمی توان اعلام کرد که فساد نیست پس باید این امر محقق شود که رییس‌جمهور هم بر این موضوع تاکید دارد و تا اوایل سال آینده این موضوع تکمیل خواهد شد.

رییس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور افزود: متاسفانه در کشور تعداد فرار مالیاتی بیشتر از آنچه که اعلام می شود است و باید اقداماتی در جهت مانع شدن این امر شویم که اقداماتی خوبی از سوی وزارت اقتصاد انجام شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دولت درویشیان انتصابات در دولت دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور خواهد شد بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۴۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی غروب شنبه در دیدار با رئیس و اعضای خانه کارگر استان سمنان به میزبانی این دفتر ضمن بیان اینکه اعتبارات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان افزایش داشته است، ابراز داشته است، ابراز داشت: این اعتبارات در حوزه‌های زیرساختی، تکمیل طرح‌های نیمه تمام و انجام پروژه‌های اولویت دار هزینه خواهد شد.

وی از رشد ۳۳۰ درصد اعتبارات عمرانی در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان خبر داد و افزود: این اعتبارات به واحدهای تولیدی استان جان تازه خواهد بخشید و بهبود وضعیت معیشت کارگران را به همراه دارد.

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه در سفر دوم رئیس جمهور به استان مطالبات جامعه کارگری نیز مطرح شدند، ابراز داشت: موضوع درمان، معیشت و ایمنی در کار از جمله مباحث مهمی که پیگیری آن در دست اقدام است.

هاشمی بابیان اینکه نگاه دولت سیزدهم نیز همواره بر تکریم و رفع دغدغه‌های جامعه کارگری بوده است، تصریح کرد: علاوه بر آن مطالبات و درخواست‌های جامعه کارگری نیز در تهران پیگیری می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه قدردان زحمات جامعه کارگری هستیم، افزود: مردم استان به ویژه جامعه کارگری در همه عرصه‌ها حضور فعال داشته و این باید به نحو مطلوب پاسخ داده شود.

کد خبر 6090309

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • رضایت رئیس جمهور از گزارش مسئولان درباره کاهش تورم | رسوایی برای مدعیان آزادی بیان | گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • استمرار روند کاهشی تورم و قیمت ارز نیازمند مراقبت جدی است
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • وعده‌های عملی نشده شهرداری و دولت درباره خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی/ برقی شدن ناوگان به این زودی شدنی است؟ (فیلم)
  • چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟
  • قبرس ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را از سر گرفت
  • دیدار رئیس جمهور با شهروندان مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران
  • نماینده ویژه رئیس‌ جمهور : نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم