Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: رویکرد سید «جمال‌الدین اسدآبادی» اصلاح اجتماعی بود و این اقدام را با اصلاح نخبگان و حاکمان آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی در کنگره بزرگداشت سیدجمال‌الدین اسدآبادی «مصلح شرق» که با حضور وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و علوم، تحقیقات و فناوری در حال برگزاری است، اظهار داشت: فلسفه بعثت انبیا یکی از مسائل مهم در قرآن کریم است که هدف و مسیر اصلی پیامبران را اصلاح جامعه، مبارزه با فساد و تحقق عدالت می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تاکید بر اینکه آرمان علمای قرن‌های اخیر آرمان انبیای الهی است، اضافه کرد: در جامعه اسلامی تا قرن هفتم تمدنی بزرگ شکل گرفت که در آن زمان اروپا مبتلا به قرون وسطی بود، اما با حمله مغول، جوامع اسلامی دچار انحطاط شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان با بیان اینکه جریان اصلاحات در اسلام از نیمه دوم قرن سیزدهم آغاز شد، خاطرنشان کرد: سید جمال‌الدین اسدآبادی یکی از افرادی بود که حرکت اصلاح‌گری را آغاز کرد.

آیت الله شعبانی موثقی تصریح کرد: اصلاح دینی اولین حرکت اصلاح‌گران آن دوران بود و در این راستا سید جمال‌الدین اسدآبادی و همراهان او در گام نخست افراد دین‌مدار را اصلاح کردند.

وی تاکید کرد: از نظر و دیدگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی، بازگشت به اسلام واقعی، قرآن، سنت و سیره پیامبران از روش‌های اصلاح دینی بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان با بیان اینکه سید جمال‌الدین اسدآبادی با نظر و دیدگاه‌های غرب به خوبی آشنا بود گفت: بر اساس دیدگاه این عالم، مصلحان اجتماعی برای اصلاح جامعه باید درد مردم را به صورت محسوس درک کنند.

آیت‌الله شعبانی موثقی اظهار داشت: سیدجمال‌الدین معتقد بود که تقسیم جوامع اسلامی تنها تقسیم اعتباری بوده و واقعی نیست و یکی از کلیدواژه‌های این عالم، ایجاد وحدت اسلامی بود.

وی مبارزه با استکبار را مانع اصلی انحطاط جوامع اسلامی عنوان کرد و افزود: رشد هر جامعه‌ ای در سایه پیشرفت عقلانی نخبگان جامعه حاصل می‌شود و بر اساس این دیدگاه، سید جمال‌الدین به دنبال مبارزه با جهل رفت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان خاطر نشان کرد: اصلاح جامعه بر اساس اصلاح مردم صورت می‌گیرد که پایه و زمینه آن اصلاح نخبگان و حاکمان است و برای به حرکت در آوردن و اصلاح حاکمان باید از مردم بهره گرفت.

آیت‌الله شعبانی موثقی با بیان اینکه نقش سید جمال‌الدین، تربیت مصلحین دینی و اجتماعی از میان نخبگان بود گفت: امام خمینی (ره) مصلح بزرگ اجتماعی و دینی است که نقطه حرکت را به درستی تشخیص داد و هم اینک اصلاح‌گری و نگاه مصلحانه در همه بخش‌ها کشورمان دیده می‌شود.

وی تاکید کرد: انتظار از سرزمین‌های دارای مفاخر بزرگ زیاد است بنابراین شهرستان اسدآباد باید مصلحین متعددی در بخش‌های مختلف داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: همدان امام جمعه همدان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان سید جمال الدین اسدآبادی الله شعبانی موثقی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۵۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از معلمان امین شهر، قدردانی شد

به مناسبت فرارسیدن هفته معلم مراسم قدردانی از معلمان با حضور امام جمعه امین شهر، شهردار امین شهر و مسئولان محلی در محل دبستان امام صادق (ع) برگزارشد. 

 در این جلسه حجت الاسلام ذوالفقاری، امام جمعه امین شهر  ضمن تبریک هفته معلم به دبیران حاضر در جلسه گفت: تکلیف و وظیفه معلم در راه پیش برد علم و دانش بسیار حیاتی و کاری طاقت فرسا می باشد.

در پایان از معلمان این آموزشگاه قدردانی شد. 

آئین زنگ سپاس از معلمان در بخش نگین کویر
صبح امروز به مناسبت شهادت استاد مطهری و گرامیداشت روز معلم، بخشدار نگین کویر، روحانیت، امام جمعه اهل سنت به همراه دیگر مسئولان همراه با حضور در تعداد زیادی از مدارس سطح بخش نگین کویر از معلمان شاغل در این مدارس به پاس زحمات و تلاش های آن ها تجلیل کردند. باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • از معلمان امین شهر، قدردانی شد
  • تقدیر از کارگران یک مجموعه تولیدی در خوشاب توسط امام جمعه شهرستان
  • همدان تا اوایل هفته آینده خنک است 
  • دیدار امام جمعه اردبیل با سه معلم پیشکسوت اردبیلی
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • عقیده سالم در افراد، جامعه سالم به دنبال دارد
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • جدایی برگزاری بخش ملی و بین الملل جشنواره فیلم رضوان