Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنابر اعلام وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی حداقل دستمزد سال ۱۴۰۱ کارگران ۵۷.۴درصد افزایش یافت و حداقل دریافتی یک کارگر با ۲ فرزند به ۶میلیون و ۷۲۵هزار تومان افزایش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت عبدالملکی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به جلسه ۱۴ساعته بین نمایندگان کارگران و کارفرمایان برای تعیین حقوق کارگران، اظهار کرد:‌ در یک گفت‌وگوی مفصل و چالشی بین جامعه کارگری و کارفرمایی حداقل دستمزدها تعیین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: خبرهای خوبی برای جامعه کارگری داریم و اعلام می‌کنیم برای اولین بار بعد از ده‌ها سال ۱۹ اسفندماه بین جامعه کارگری و کارفرمایی توافق شد.

وی افزود: حداقل دستمزد سال آینده کارگران ۵۷.۴ درصد افزایش یافت و حداقل دریافتی یک کارگر با ۲ فرزند به ۶ میلیون و ۷۲۵ هزار تومان افزایش یافته است، این رقم در سال جاری ۴ میلیون و ۳۷۶ هزار تومان بوده است.

وزیر کار اضافه کرد: برای خانوارهای با ۳.۳ نفر یعنی یک آقا، خانم و ۱.۳ فرزند حداقل حقوق ۶ میلیون و ۴۳۳ هزار تومان تعیین شد که در مقایسه با سال جاری که ۴ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان بوده، حدود ۲.۲ میلیون تومان افزایش داشته است.

عبدالملکی ابراز کرد: برای خانواده‌های دارای یک فرزند حداقل حقوق ۶ میلیون و ۳۰۷ هزار تومان تعیین شد که نسبت به حقوق ۴ میلیون و ۱۱۱ هزار تومانی امسال بالغ بر ۲.۲ میلیون تومان اضافه شده است.

وزیر کار همچنین یادآور شد:‌ اقلام حقوقی بازنشستگی و مستمری‌بگیران نیز افزایش بیشتری داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دستمزد کارگران برای سایر سطوح هم ۳۸ درصد به‌علاوه روزانه ۱۷ هزار و ۱۷۲ تومان افزایش یافته است، همچنین حق مسکن از ۴۵۰ هزار تومان به ۶۵۰ هزار تومان و بن کارگری از ۶۰۰ هزار تومان به ۸۵۰ هزار تومان رسیده است. حق اولاد هم برای سال ۱۴۰۱ به ۴.۱۷۹.۷۵۰ ریال برای هر فرزند رسید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تومان افزایش هزار تومان وزیر کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۵۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کار: تعیین دستمزد توسط مجلس گلایه‌ها را کاهش می‌دهد

سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همه تلاش دولت این است که به شیوه‌های گوناگون در حوزه معیشت، بهداشت و درمان و مسکن رضایت کارگران جلب شود.

به گزارش دانشجو، او گفت: همواره برخی از اعضای شورای عالی کار از تصمیمات شورا گلگی می‌کنند، برای برون رفت از این گلایه‌ها بهتر این است که مجلس محترم شورای اسلامی که برآمده از آحاد مختلف جامعه است و کل ملت را نمایندگی می‌کند، حداقل دستمزد را تعیین کند.

او افزود: شورای عالی کار فعالیت خود را انجام می‌دهد؛ این شورا یکی از وظایفی که دارد تعیین حداقل دستمزد کارگران است.

دیگر خبرها

  • افزایش حداقل دستمزد به‌جای حق مسکن/ پیشنهادی بررسی می‌شود که کارگران پس از ۵ سال کار دائمی شوند
  • روزگار به نام کارگر شد و به کام کارگر نشد
  • تورم نقطه به نقطه ایران در فروردین ماه به کانال ۲۹ رسید
  • وابستگی اقتصادی اسارت می‌آورد
  • تورم نقطه به نقطه ایران در فروردین ماه ‌به کانال ۲۹ رسید
  • وزیر کار: تعیین دستمزد توسط مجلس گلایه‌ها را کاهش می‌دهد
  • علم الهدی : برای حل مشکلات معیشتی کارگران نمی‌توانیم تنها به دنبال افزایش دستمزد باشیم
  • فراهم کردن بستر رشد مهارتی و انگیزشی کارگران از اولویت‌های ما است
  • عیدی سال ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • نبود کمیته‌های حفاظت فنی و بازرسان عامل ازدیاد حوادث کار