Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@22:07:03 GMT

عوارض جانبی داروی رایج درمان کووید را بدانید

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۵۶۰۵

عوارض جانبی داروی رایج درمان کووید را بدانید

ایسنا/خراسان رضوی با گسترش همه‌گیری کووید-۱۹ تحقیقات بیشتر و بیشتری برای ایجاد واکسن‌ها و درمان‌های موثر برای این بیماری انجام شده است.

به نقل از هلث نیوز، روشی درمانی به نام رمدسیویر برای کمک به بیماران مبتلا به بیماری شدید کووید که در بیمارستان بستری شدند مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر مبتلا به بیماری شدید هستید، ممکن است پزشک مصرف رمدسیویر را توصیه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این داروی ضد ویروسی فقط توسط پزشک قابل تجویز است.

مانند هر دارویی، رمدسیویر دارای عوارض جانبی بالقوه است. این موارد شامل سفتی قفسه سینه، کمردرد، لرز و سرفه همچنین  ادرار تیره رنگ، مشکل در بلع، ضربان قلب سریع، تب و سردرد است. پف کردگی یا تورم در ناحیه صورت و درد معده نیز شایع است.

عوارض جانبی کمتر شایع شامل بثورات پوستی و تشنج است که نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارند. برخی از عوارض جانبی که نیاز به مراقبت فوری پزشکی ندارند شامل سوزش، سردی، کهیر، التهاب و درد است. این اثرات معمولا با تطبیق بدن با دارو به خودی خود از بین می‌روند.

رمدسیویر فقط برای افرادی که از یک مورد جدی کووید رنج می‌برند ضروری است. بهترین راه برای جلوگیری از بستری شدن در بیمارستان، تزریق واکسن است.

نتایج بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که دریافت واکسن کووید-۱۹ و واکسن تقویت‌کننده به‌طور قابل‌توجهی احتمال بستری شدن در بیمارستان را کاهش می‌دهد. واکسینه‌شدن کامل از جمله تزریق واکسن تقویت‌کننده، خطر ابتلا به کووید-۱۹ را در وهله اول، سرایت آن به دیگران و مرگ در اثر ویروس را نیز کاهش می‌دهد.

اطلاعات نادرست زیادی در مورد واکسن‌ها از ابتدای همه‌گیری منتشر شده است اما اکثریت قریب به اتفاق متخصصان پزشکی موافقند که اگر استثنائات نادر را در نظر نگیریم دریافت واکسن امن‌ترین و موثرترین راه برای پیشگیری از کووید است.

اگر واکسینه شده‌اید اما هنوز واکسن تقویت‌کننده خود را دریافت نکرده‌اید اکنون زمان آن فرا رسیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی پیک ششم کرونا رمدسیویر واکسن کرونا عوارض جانبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۵۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

6 اشتباه رایج بعد از غذا خوردن

به گزارش خبرآنلاین از بهداشت نیوز، با انجام اشتباهات رایج پس از خوردن غذا لذت غذا خوردن را به طور کامل از بین می‌بریم. به همین دلیل کارشناسان همواره بر این امر تاکید می‌کنند که شناخت این اشتباهات و عدم انجام آنها نقش موثری در ارتقا سلامتی دارد. آیا شما با این اشتباهات آشنایی دارید؟!

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901430

دیگر خبرها

  • ۶ اشتباه رایج بعد از غذا خوردن
  • 6 اشتباه رایج بعد از غذا خوردن
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
  • اعتراف «آسترازنکا» برای اولین‌بار درباره عوارض جانبی خطرناک واکسن خود
  • فواید و خواص آب سیب زمینی
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان