Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-30@23:00:09 GMT

عذر خواهی مهرجویی از مردم + فیلم

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۵۷۴۶

عذر خواهی مهرجویی از مردم + فیلم

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، پس از حاشیه‌های فراوان پیرامون فیلم سینمایی «لامینور» به کارگردانی داریوش مهرجویی، روز گذشته پروانه نمایش این فیلم که پس از ۲ سال منقضی شده بود، تمدید شد و مهرجویی امروز با انتشار ویدئویی بابت آن قدردانی کرد.

او در این ویدئو گفته است: «من داریوش مهرجویی هستم، می‌خواهم از تمام دست‌اندرکاران سینما، تهیه‌کننده‌ها، بازیگران، منتقدان و تمام کسانی که در این رشته فعالیت می‌کنند، واقعا تشکر می‌کنم، برای اینکه حسابی پشتیبان من بودند و من اصلاً چنین انتظاری نداشتم، ولی خیلی متشکرم و امیدوارم که حالا که پروانه نمایش ما صادر شده، به امید خدا در عید فطر شاهد نمایش این فیلم باشیم و از شما تشکر می‌کنم و امیدوارم که از فیلم خوشتان بیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بالاخره این یک سوءتفاهی بود که خوشبختانه برطرف شد و به من اشتباهی اطلاعات نادرست دادند و کمی غصه‌دار شدم. خدا را شکر که همه چیز رفع شد و خیلی خوشحالم، خیلی ممنونم، همه شما را می‌بوسم و عاشقتان هستم.»

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی روز گذشته پیرامون نقش رضا درمیشیان، تهیه‌کننده فیلم «لامینور»‌ در ارائه اطلاعات خلاف واقع به داریوش مهرجویی گفته بود: سازمان سینمایی امکان برخورد قانونی با این تهیه‌کننده را برای خود محفوظ می‌داند.

 «لامینور» داستان دختر نوازنده‌ای با بازی پردیس احمدیه است که پدری حاجی‌بازاری و سختگیر دارد. «لا مینور» به معنای اولین گام و آکوردی است که هنرجویان گیتار فرا می‌گیرند.

بر اساس این گزارش؛  بعد از اینکه ناگهان فیلم جدید داریوش مهرجویی، «لامینور»، از اکران نوروزی حذف شد، این کارگردان در ویدئویی اعتراض شدیدش را به وزارت ارشاد و سازمان سینمایی اعلام کرده است. به نظر می‌رسد «لامینور» هم به نوعی به همان سرنوشتی دچار شده که دیگر فیلم توقیفی مهرجویی، «سنتوری»، سال‌ها پیش گرفتارش شد، اما این‌بار آقای کارگردان چنین معترض تصمیمات عجیب و بی‌اساس نهادهای سانسورچی و توقیف‌گر شده است:

        من معترضم. این پروانه نمایش فیلم لامینور من است. این شیر نیست، گوشت نیست، که بگویید تاریخش گذشته است.

        شما به من پروانه نمایش دادید؛ چرا زیر قول خودتان می‌زنید؟ مرد نیستید. مردانه رفتار کنید.

        فیلم هایم را توقیف کردید. یکی را اصلا مفقود کردید.

        دو سال، سه سال روی یک فیلم کار کنیم و بعد بیرون بیاندازیم؟ کی هستید شما؟ پشت پرده مثل اشباح حکم صادر می‌کنید.

        دیگر نمی‌توانم تحمل کنم. من می‌آیم و به همراه دستیارانم در وزارت ارشاد تحصن می‌کنم. تا حقم را نگیرم ول نمی‌کنم.

        وزارت ارشاد؛ وزیر محترم! به حرف من گوش بده. من دیگر نمی‌توانم. می‌خواهم بجنگم. بیایید بزنید من را بکشید. این سینه من. من را بکشید، ولی من حقم را می‌گیرم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1132987 برچسب‌ها اخبار سینما

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اخبار سینما داریوش مهرجویی پروانه نمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۵۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، برگزیدگان مردمی دومین دوره جشنواره عروسک‌خونه، با ثبت نزدیک به بیست میلیون رأی در شبکه شاد مشخص شدند و نمایش «هاجر عروسی داره» با ثبت بیش از ۱ میلیون و ۱۲۵ هزار رأی، به عنوان برگزیده اصلی جشنواره اعلام شد.

آئین اختتامیه دومین جشنواره عروسک‌خونه شب گذشته به صورت اختصاصی از شبکه شاد به صورت زنده پخش شد که بیش از ۴۵۲ هزار کاربر شاهد این برنامه بودند.

۲۲ گروه نمایش عروسکی از سراسر کشور در این دوره از جشنواره به رقابت پرداختند. بر اساس آرا مردمی، نمایش «هاجر عروسی داره» با ثبت بیش از ۱ میلیون و ۱۲۵ هزار رأی، به عنوان برگزیده اصلی اعلام شد.

همچنین، نمایش‌های «کی بود؟ کی بود؟ من نبودم» و «کفشدوزک بداخلاق» به ترتیب با ثبت بیش از ۱ میلیون و ۹۶ هزار و ۱ میلیون و ۸۷ هزار رأی به عنوان آثار دوم و سوم انتخاب شدند.

بیش از یک میلیون کاربر عضو کانال ویژه عروسک‌خونه در شبکه شاد هستند و در زمان رأی‌گیری بیش از ۱۹ میلیون و ۸۲۳ هزار رأی برای انتخاب آثار برگزیده ثبت شده است.

در کنار مراسم اختتامیه، مسابقه ویژه‌ای برای بینندگان پخش زنده طراحی شدکه کاربران می‌توانستند با پاسخ به سوال در قرعه‌کشی پنج دستگاه تبلت شرکت کنند.

شبکه شاد بخش ویژه عروسک‌خونه را همانند سال گذشته در اختیار کاربران قرار داد تا علاوه بر تماشای نمایش‌های مختلف بتوانند، بهترین آثار مردمی را انتخاب کنند.

کد خبر 6091347 علی قدمی

دیگر خبرها

  • ببینید | نمایش تسلیحات غنیمتی روس‌ها در «پارک پیروزی»
  • نمایش کولبران برای نخستین بار در تلویزیون
  • همایش نمایش اسب‌های اصیل ایرانی در دستگرد برخوار
  • (ویدئو) روسیه خودرو‌های زرهی غنیمت گرفته از ۱۲ کشور را به نمایش گذاشت
  • تئاتر ۲ روز تعطیل می‌شود
  • سالن های نمایشی در ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه اجرا نخواهند داشت 
  • سالن‌های نمایشی ۲ روز تعطیل می‌شود
  • سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند
  • نمایش موزیکال شازده کوچولو
  • برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند