Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:33:09 GMT

۶۰۰ هکتار مدیریت روان‌آب امسال در رفسنجان اجرا شد

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۶۱۳۸

۶۰۰ هکتار مدیریت روان‌آب امسال در رفسنجان اجرا شد

به گزارش ایرنا جلال حسن‌شاهی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: پروژه مدیریت روان‌آب با احداث گوراب امسال با اعتبار ۳ میلیارد ریال در بالادست شهر بهرمان از توابع نوق رفسنجان اجرا شد.

وی ادامه داد: این پروژه با هدف مدیریت روان آب به منظور کاهش خطر سیلاب به مناطق پایین دست، نفوذ آب های سطحی، تغذیه سفره های  آب زیرزمینی و کاهش فرسایش خاک از محل اعتبارات ملی اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن شاهی تصریح کرد: قرار است در آینده نیز حدود هزار و ۵۰۰ هکتار دیگر در صورت تخصیص اعتبار در محدوده دشت سیلابی از منطقه شمس آباد تا جوادیه الهیه نوق که مستعد سیلاب های فصلی  است اجرا شود.

وی میزان کل تحت پوشش طرح های مدیریت روان آب و ایجاد گوراب در شهرستان را ۲۲ هزار هکتار خواند.

حسن شاهی همچنین در ادامه به اجرای طرح جنگل کاری ۳۰۰ هکتاری از دامنه بدبخت کوه سرچشمه اشاره کرد و افزود: در اجرای این طرح بذر گونه جنگلی  بادام کوهی کاشته شد.

وی محدوده مذکور را از شمال به قله بدبخت کوه، از جنوب به جاده سرچشمه، از شرق به جاده خاکی سد رسوبگیر و از غرب به گود احمر و مزرعه ده آخوند عنوان کرد.

حسن شاهی گفت: برای اینکه این بذرها به منظور حفظ خاک و تثبیت شن رشد کنند نیاز به مساعدت  و همکاری مرتعداران داریم تا با جلوگیری از ورود دام ها به این مناطق جنگل کاری تخریب نشود و عرصه منابع طبیعی هم حفظ شود.

وی خاطرنشان کرد: ضمن ابلاغ کتبی به مرتعداران همجوار، حضور دام در منطقه مذکور تخلف محسوب می شود لذا در صورت مشاهده با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

این مسئول به میزان دقیق اعتبار مربوط به اجرای این طرح جنگل کاری اشاره ای نکرد و گفت که اعتبار این طرح با حمایت های مالی انجام شده صورت گرفته است. 

شهرستان رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

برچسب‌ها منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان رفسنجان جنگل کاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان رفسنجان منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان رفسنجان جنگل کاری مدیریت روان آب جنگل کاری حسن شاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۶۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم

ایسنا/بوشهر  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از اختصاص ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه خط انتقال مجتمع آبرسانی دیلم و افزایش دوبرابری ظرفیت انتقال آب به این شهرستان خبرداد.

 ابوالحسن عالی گفت: خط انتقال مجتمع آبرسانی دیلم به طول ۹.۷ کیلومتر و با هفتصد میلیارد ریال اعتبار در دست احداث است.

وی بیان کرد: از مجموع عملیات پروژه یاد شده ۷.۷ کیلومتر آن با لوله ۴۰۰ میلیمتر چدن داکتیل و ۲ کیلومتر آن با لوله ۴۰۰ فولادی اجرا خواهد شد.

عالی ادامه داد: پروژه خط انتقال مجتمع آبرسانی دیلم با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و در قالب پروژه جهاد آبرسانی در دست احداث است و براساس برنامه باید تا تیرماه امسال به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر یادآور شد: در اجرا پروژه یاد شده تاکنون 400 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و روند اجرا آن با سرعت قابل قبولی در حال اجراست.

وی اظهار کرد: اتمام این پروژه در ارتقاء سطح کمی و کیفی آب شرب روستاهای شهر دیلم نقشی قابل توجه ایفا می‌کند و قادر است ظرفیت انتقال آب به این شهرستان را به دو برابر مقدار کنونی افزایش دهد لذا بر همین اساس تلاش می‌شود در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

عالی افزود: امید است با نقش‌آفرینی و مسئولیت‌پذیری بیشتر مشترکان دیلمی شاهد تقویت پایداری آب شرب در این مناطق باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشت ۳۵۰ هکتار گیاه دارویی در شهرستان نهاوند
  • آبرسانی به دهدشت غربی نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • عملیات مبارزه با آفات در ۷۰ هکتار از جنگل‌های کامیاران
  • اجرای ۲۷ سازه آبخیزداری در استان اردبیل
  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • ایجاد ۱۰۴ بوستان در پایتخت/ اکوپارک فرحزاد خرداد افتتاح می‌شود