Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@00:16:53 GMT

صدای العطش در دامنه‌های سبلان زیبنده مردم نیست

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۶۳۲۱

صدای العطش در دامنه‌های سبلان زیبنده مردم نیست

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی ظهر پنجشنبه در دیدار مردمی در مسجد جامع مشگین‌شهر به ظرفیت‌های غنی معدنی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: باید این ظرفیت‌ها تبدیل به ثروت شده و مردم منطقه از ثمرات و نتایج این معادن و صنایع فرآوری آن استفاده کنند.

وی با ابراز خرسندی از شکل‌گیری واحدهای فرآوری مواد معدنی در مشگین‌شهر و حرکت ارزشمند در این زمینه اظهار کرد: ما باید به فکر صادرات این محصولات با ارزش باشیم تا اشتغال و تولید ثروت برای منطقه به عنوان یک اصل اساسی مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اردبیل تصریح کرد: خداوند متعال نعمات زیادی را نصیب مردم مشگین‌شهر کرده که ما وظیفه داریم با ایجاد زیرساخت‌ها در این منطقه این نعمات و مواهب خدادادی را تبدیل به ثروت کرده و مردم این منطقه را از فقر و نداری نجات دهیم.

عاملی افزود: سال آینده تلاشمان بر این است تا با ایجاد زیرساخت‌های اساسی در حوزه راه و همچنین آب، برق و گاز سرمایه‌گذاران را مورد حمایت قرار داده و صنایع متنوعی را در این شهرستان راه‌اندازی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در کنار ظرفیت عظیم معدنی، این شهرستان در توسعه صنایع تبدیلی به ویژه در بخش باغبانی و همچنین صنایع خودرویی ظرفیت خوبی دارد که به تناسب شرایط منطقه باید ایجاد زیرساخت‌ها در کنار توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی انجام شود.

عاملی اضافه کرد: ما قطعاً در سال‌های آینده گشایش بیشتری را در مسیر توسعه مشگین‌شهر شاهد خواهیم بود و سعی ما بر این است تا مردم از راه مناسب، آب، برق و گاز مطمئن و پایدار استفاده کرده و زمینه ماندگاری روستاییان نیز در این مناطق فراهم آید.

وی بیان کرد: زیبنده مردم این منطقه نیست که با وجود منابع غنی آب در دامنه سبلان، صدای العطش آنها بلند شود و شایسته است هر چه سریع‌تر زیرساخت‌های مورد نظر در این منطقه برای روستاییان و ساکنان مناطق شهری فراهم آید.

عاملی به تکمیل بزرگراه اردبیل – مشگین‌شهر در سال آینده خبر داد و اظهار کرد: این زیرساخت اساسی نیاز مهم منطقه است که در چند ماه اخیر این پروژه که به دلیل کمبود منابع اعتباری متوقف شده بود، فعال شده و با تزریق اعتبار از محل سفر رئیس جمهور قرار است بزرگراه اردبیل – مشگین‌شهر در سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرد: ۱۴ کیلومتر این مسیر در مرحله خط‌کشی، گاردریل و نصب علائم قرار دارد و تا عید نوروز شاهد بهره‌برداری از این مسیر خواهیم بود و احداث ۳ زیرگذر مهم در این مسیر نیز در سال آینده به انجام رسیده و ما به شکل کامل این محور مواصلاتی مهم را افتتاح خواهیم کرد.

عاملی احداث پست ۶۳ کیلوولت را در تأمین برق پایدار و اجرای خط دوم انتقال گاز را از اولویت‌ها بیان کرد و گفت: ما به شدت نیازمند توسعه و تقویت زیرساخت‌ها در این شهرستان هستیم تا سرمایه‌گذاران با میل و رغبت بیشتر در این حوزه حاضر شوند.

وی در ادامه سخنان خود افزود: افزایش سرانه درآمد مردم دیگر رویکردی است که توجه جدی به آن داریم و قطعاً با همراهی، وحدت و همگرایی بیشتر مردم شاهد تحقق این برنامه‌ها خواهیم بود.

عاملی خاطر نشان کرد: مسئولان باید در خدمت به مردم سبقت بگیرند و جلوی هرگونه کارشکنی و یا تنگ نظری در این زمینه گرفته شده و انتظار می‌رود در دولت سیزدهم مردم به راحتی درد دل خود را با مسئولان مطرح کنند.

وی با قدردانی از امام جمعه منطقه در پیگیری موضوعات و مسائل و فرماندار پرتلاش در گره‌گشایی از مشکلات مردم اضافه کرد: ما توسعه مشگین‌شهر در ابعاد مختلف هدف‌گذاری کردیم و در یک برنامه ۲، ۳ ساله سعی خواهیم کرد تا مشگین‌شهر را به نقطه تحولی اقتصادی تبدیل کنیم.

استاندار اردبیل بیان کرد: خود مردم منطقه نیز با فکر اقتصادی گره‌گشای مشکلات خواهند بود و ما بیش از هر زمان دیگر همراه و هم قدم با مردم سعی خواهیم کرد تا تحول را در مشگین‌شهر در ابعاد مختلف شاهد باشیم.

عاملی با حضور در مسجد جامع مشگین‌شهر پای صحبت‌ها و درد دل‌های مردم نشست و نسبت به حل برخی از این مشکلات و درخواست‌ها دستور لازم را صادر کرد.

کد خبر 5443728

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندار اردبیل سید حامد عاملی کوه سبلان مشگین شهر معادن مواد معدنی اشتغال صادرات غیرنفتی صنایع تبدیلی منابع آبی بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا درختکاری مشهد ایلام عکس استانها گردشگری جهاد تبیین خراسان رضوی شیوع کرونا گرگان لیگ برتر فوتبال ایران مشگین شهر زیرساخت ها سال آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۶۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرده‌فروشی مواد مخدر معضلی جدی در کنارک

 عبدالغفور حوت گفت: در جلسه شورای مواد مخدر شهرستان دستورات ویژه دراین‌خصوص داده شده است و در جلسات متعدد معتمدین خواستار معرفی محرمانه فروشندگان مواد مخدرشیم.

  فرماندار کنارک همکاری مردم را در شناسایی افراد فروشنده مهم و مؤثر دانست وگفت: از مردم بومی شهرستان می‌خواهیم اگر موردی از خریدوفروش مواد مخدر و مشروبات الکی را مشاهده کردند به‌صورت کاملاً محرمانه به فرمانداری اعلام کنند. تا زمانی که مردم با ما و نیروهای انتظامی همکاری نکنند نمی‌توان این موضوعات را به‌راحتی حل کرد.
 
 وی با اشاره به اینکه ۱۳ ضایعاتی در کنارک پلمب شدند، خاطرنشان کرد: اگر کارهای فرهنگی در این مناطق به‌درستی انجام شود کمتر شاهد این‌گونه رفتارها در جامعه خواهیم بود.
 
 حوت عنوان کرد: همچنین چندین بار با شوراها و ائمه جمعه نیز در این زمینه با ما همکاری می‌کنند و در خطبه‌های نمازهای جماعت به این موضوع اشاره و تأکید می‌شود ما نیز درحال تلاش هستیم تا تدابیر لازم صورت گیرد.

 وی در پایان گفت: ما به‌صورت شبانه‌روزی در خدمت مردم هستیم و در تلاشیم تا تدابیر لازم صورت گیرد؛ اما همچنان به همکاری مردم نیازمندیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سرانه درآمد مردم اردبیل افزایش یافته است
  • رادیو انعکاس‌دهنده صدای مردم است
  • ضعف شدید پیشاهنگی کرج در زیرساخت‌های شهری
  • ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور
  • خرده‌فروشی مواد مخدر معضلی جدی در کنارک
  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • رفع تنش آبی مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه از دولت
  • تولید متانول سبلان ۶۹درصد افزایش یافت
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه
  • سپهرزاد: کنار گذاشتن من بدون اطلاع قبلی زیبنده دوومیدانی نیست/ حسین رسولی از بی توجهی‌ها دلخور است