Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان جنوبی در بازدید از کارخانه غیرفعال قند قهستان در شهرستان مرزی درمیان به مسئولان متولی دستور داد با برگزاری نشست مشترکی مشکلات کارخانه را بررسی و در راستای رفع موانع این واحد تولیدی تلاش کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، جواد قناعت که امروز به عنوان پنجمین مقصد سفرهای شهرستانی به درمیان رفته است ضمن بازدید از مجتمع گلخانه‌ای این شهرستان، یک واحد گلخانه را هم با حضور نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی افتتاح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید محسن نصیرایی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان در این آیین گفت: این واحد گلخانه‌ای تولید سبزی و صیفی‌جات، زمینه اشتغال پایدار ۲ نفر را به‌صورت مستقیم ایجاد کرده است.

وی افزود: بخش خصوصی برای راه‌اندازی این واحد با زیربنای ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع تاکنون یک میلیارد و ۹۳۰ میلیون تومان هزینه کرده است.

در ادامه استاندار خراسان جنوبی از مجتمع گلخانه‌ای شهرستان درمیان با هدف اطلاع از وضعیت واحدهای فعال و بررسی واحدهای در دست ساخت نیز بازدید کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان در این بازدید گفت: مجتمع گلخانه‌ای شهرستان با ایجاد ۴۱ واحد سه هزار و ۱۰۰ متر مربعی در قالب ۲۰ هکتار مساحت، شرایط را برای اشتغال دانش‌آموختگان بخش کشاورزی و علاقه‌مندان به این حوزه فراهم آورده است.

وی بیان کرد: از مجموع قطعات این مجتمع ۱۰ واحد فعال است و ۱۰ واحد گلخانه‌ای هم در حال ساخت است که تقویت ۶ ترانس برق، نصب ۲ ترانس جدید و نیز افزایش تخصیص آب چاه مجتمع از جمله نیازها است.

نصیرایی با اشاره به اینکه تاکنون زمین ۲۹ واحد گلخانه به متقاضیان واگذار شده استف افزود: مساحت کل مجتمع گلخانه‌ای ۲۰ هکتار است که ۱۳ هکتار آن به کشت گلخانه اختصاص یافته و کشت‌های مورد نظر در گلخانه‌ها شامل سبزیجات، صیفی‌جات، گیاهان جالیزی و دارویی است.

قناعت همچنین در بازدید از کارخانه غیرفعال قند قهستان در شهرستان مرزی درمیان به مسئولان متولی دستور داد با برگزاری نشست مشترکی مشکلات کارخانه را بررسی و در راستای رفع موانع این واحد تولیدی تلاش کنند.

برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت شرکت‌های سهامی زراعی خراسان جنوبی در کشت فراسرزمینی چغندر قند از پیشنهادات ارائه شده در این بازدید بود.

کارخانه قند قهستان سال ۱۳۴۰ با هدف ایجاد اشتغال و تثبیت جمعیت در شهرستان درمیان راه‌اندازی شد و فرسودگی تجهیزات، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش، بدهی به بانک، حقوق معوق کارگران و سوءمدیریت در سال ۹۲ این واحد تولیدی را به تعطیلی کشاند.

جمعی از سرمایه‌گذاران سال ۹۴ برای احیای مجدد کارخانه قند وارد میدان شدند اما تاکنون در راستای راه‌اندازی مجدد این واحد تولیدی اقدامی صورت نگرفته است.

کارخانه قند قهستان ظرفیت تبدیل ۱۵۰ هزار تن شکر خام را دارد و با راه‌اندازی مجدد این کارخانه ۳۷۰ نفر به‌صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد و زمینه اشتغال غیرمستقیم افراد دیگری هم فراهم می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی امروز با حضور در روستای فورگ، از قلعه تاریخی و بافت تاریخی این روستا نیز بازدید و با اهالی فورگ نیز دیدار و گفت و گو کرد. قلعه فورگ با ۹ هزار متر مربع مساحت، از بناهای دوره افشاریه است که اسفند سال ۷۹ در فهرست آثار ملی ثبت شد.

قناعت در ادامه از کشتارگاه دام و طیور شهرستان درمیان نیز بازدید کرد. این کشتارگاه دام و طیور در پاسخ به نیاز شهرستان در سال ۱۳۹۰ به بهره‌برداری رسید اما در حال حاضر غیرفعال است.

شهرستان درمیان با ۶ میلیون قطعه جوجه گوشتی، دومین تولید کننده گوشت سفید در خراسان جنوبی است و در ۱۹۸ واحد مرغداری گوشتی این شهرستان، سالانه ۱۳ هزار و ۸۰۰ تن گوشت سفید تولید می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی در آغاز سفر یک روزه به شهرستان مرزی درمیان و بدو ورود در محل گلزار شهدای روستای منصورآباد مورد استقبال امام جمعه، سرپرست فرمانداری و مسوولان شهرستان قرار گرفت و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

نشست شورای اداری شهرستان درمیان نیز با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهر قهستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استاندار خراسان جنوبی واحد تولیدی خراسان جنوبی مجتمع گلخانه ای شهرستان درمیان واحد گلخانه کارخانه قند راه اندازی قند قهستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۶۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : این میزان از سطح یک و نیم هکتار از گلخانه های استان در سال گذشته برداشت شده است. 

شایسته با اشاره به اینکه قیمت هر شاخه گل رز ۲۵ هزار تومان است افزود: گل های رز علاوه بر داخل استان برای فروش به استانهای مشهد و تهران ارسال می شوند. 

وی گفت: ارزش یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز سی و هفت میلیارد و پانصد میلیون تومان است. 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: ارقام موجود گل رز ، هلندی، زرد، سفید و قرمز است.

در گلخانه های استان ۱۲ نفر فعالیت می کنند. 

دیگر خبرها

  • تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد
  • افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • آمادگی سه شهرستان خراسان جنوبی برای دور دوم انتخابات مجلس
  • بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌
  • بهره‌برداری از بخش نخست رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی