Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز پنجشنبه آئین تکریم و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با حضور «سیدمحمد هاشمی» معاون حقوقی وزیر ارشاد و «صادق خلیلیان» استاندار خوزستان برگزار شد.

استاندار خوزستان در این آئین بر توسعه حرکت‌های تحول آفرین در همه ابعاد فرهنگی و هنری استان خوزستان تاکید کرد و گفت: زیربنای حرکت و توسعه هر جامعه «فرهنگ» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ابعاد مختلف توسعه در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و… به یکدیگر پیوسته و با هم ارتباط دارند و از این رو لازم است که توسعه همه‌جانبه و متعادل در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه فرهنگ در خوزستان دنبال شود.

خلیلیان در ادامه سیاست‌های متناسب با دولت انقلابی و مردمی در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی را در حوزه فرهنگ و هنر مهم برشمرد و گفت: در خوزستان باید حرکت‌های تحول آفرین در همه ابعاد فرهنگی و هنری مرتبط با سینما، تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی، شعر و ادب، رسانه و… داشته باشیم.

وی با اشاره به مشکلات زیرساختی در استان بیان کرد: در زمینه رفع مشکلات زیرساختی که بخشی از آن ریشه در انفعال هشت سال گذشته دارد، تلاش می‌شود تا وضعیت استان تغییر کند و در این زمینه نیز اقدامات مهمی در دست انجام است اما این مسئله نباید موجب شود که فرهنگ و هنر غنی استان فراموش بشود.

خلیلیان یادآور شد: خوزستان از منظر تنوع قومی و فرهنگی استانی غنی به شمار می‌رود که باید از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده کرد؛ بنابراین اهالی فرهنگ، رسانه، متولیان و تمامی افراد مرتبط با این حوزه‌ها باید دست به دست هم دهند و استان را در این زمینه به اوج خود برسانند.

وی تاکید کرد: وقتی نام خوزستان به میان می‌آید نباید کسی احساس دلسوزی کند چون خوزستان استانی بزرگی و برخوردار از ظرفیت‌های عظیم است و اقدامات بزرگی در این استان صورت گرفته و انجام خواهد شد؛ لذا خوزستان با داشتن فرهنگ غنی می‌تواند در سطح بین‌المللی مطرح و معرفی و حمایت شود.

استاندار خوزستان عنوان کرد: امروز همه کسانی که در خوزستان هستند و در همه ابعاد فعالیت می‌کنند و همه کسانی که تریبون در اختیار دارند باید ضمن کمک به رفع نقاط ضعف، نقاط قوت را انعکاس دهند تا جایگاه استان در سطح کشور به خوبی نشان داده شود و مسیر حرکت استان به سمت توسعه سرعت گیرد.

وی در ادامه مسئله فرهنگ را دارای پیچیدگی‌های خاص خود خواند و افزود: در بُعد سیاست‌گذاری فرهنگی باید تجدیدنظر صورت گیرد و سیاست‌هایی را متناسب با این حوزه‌ها در پیش بگیریم، کشور ما زیرساخت‌های مستحکمی در زمینه فرهنگ غنی اسلامی دارد که مساجد یکی از این زیرساخت‌هاست.

وی گفت: ضرورت دارد تا مساجد را محور کار، ارتباط با مردم و اقدامات فرهنگی قرار دهیم از مساجد به عنوان ظرفیت بزرگ نباید غافل شد و باید به بهترین شکل از این نهاد تأثیرگذار در توسعه فرهنگی بهره‌مند شویم.

خلیلیان نیز استفاده از ابزارهای نوین و فرانو یا پست مدرن را از اتفاقات مهم در عصر حاضر عنوان کرد و گفت: فضای مجازی به گونه‌ای در حال توسعه است که اگر با آن تطبیق پیدا نکنیم از قافله عقب خواهیم ماند و با توجه به اینکه جوانان با این فضا آشنا هستند پس باید از همه ابزارها در راستای پیشبرد اهداف از آن استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم ضمن تکریم محمد جوروند، حجت‌الاسلام رضا کلاه کج به عنوان سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان معارفه شد.

کد خبر 5443796

منبع: مهر

کلیدواژه: مراسم تودیع و معارفه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان صادق خلیلیان استاندار خوزستان بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا درختکاری مشهد ایلام عکس استانها گردشگری جهاد تبیین خراسان رضوی شیوع کرونا گرگان لیگ برتر فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۶۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سید محمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برقراری میز خدمت مردمی وزیر فرهنگ در مسجد چهارده معصوم محله امامزاده حسن گفت: خواهران و برادران درخواست‌ها و نیازها و درخواست‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی مختلفی را مطرح کردند. درخواست‌های مردمی دریافت شده و از طریق نهاد ریاست جمهوری به دستگاه‌های مرتبط ارجاع خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


معاون هنری وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی هم گفت: بیشترین دغدغه مردم منطقه ۱۷، کار فرهنگی است

محمود سالاری افزود: شاهد اتفاقات خوبی بودیم، امیدواریم به یاری خداوند بتوانیم به احسن وجه کمک کنیم تا گره‌های موجود گشوده شود.

وی همچنین گفت: تقاضاهای شخصی هم وجود دارد و بیشترین درخواست‌ها درخصوص فضا و امکانات لازم برای انجام دغدغه‌های فرهنگی و اجرای باورهای عمیق برای نیل به نقطه مطلوب است؛ امیدواریم ما هم بتوانیم در این مسیر کمک کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



علی فروزانفر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران هم گفت: وزیر فرهنگ به‌عنوان نماینده رئیس‌جمهور درخواست‌ها و نیازهای مردم شنیدند و بخشی از مطالب پاسخگویی و بیشتر درخواست‌های مردمی به صورت مکتوب در ریل پاسخگویی قرار گرفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود