Web Analytics Made Easy - Statcounter

«روح اله ایزد خواه» امروز (پنجشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به تأثیر مجوزهای کسب‌وکار بر تولید و اقتصاد کشور، اظهار کرد: مجوزهای کسب‌وکار منجر به ایجاد بوروکراسی اداری، خروج سرمایه از کشور و مجوز فروشی در بازار سیاه شده است که تمامی این عوامل منجر به این شده که فضای کسب‌وکار رتبه مناسبی نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از بنگاه‌های اقتصادی خرد و متوسط حمایت نکردیم

وی صدور امضاهای طلایی در بدنه دستگاه‌ها، موازی کاری دستگاه‌های اجرایی و پاسکاری کارآفرینان به دستگاه‌های مختلف را از دیگر تأثیرات مخرب صدور مجوز کسب‌وکار عنوان کرد.

این نماینده مجلس با اشاره به تأثیر محدود و مشروط کردن شروع کسب‌وکار بنگاه‌های کوچک و متوسط به اخذ مجوز بیان کرد: کشورهایی که طی ۴۰ تا ۵۰ سال اخیر از خام فروشی پرهیز کردند، توانستند خیلی سریع رشد کنند که متأسفانه ما تنها شعار حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط را می‌دهیم و در عمل بر پایه صنایع بزرگ و خام فروشی حرکت می‌کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن‌ مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علی‌رغم شعارهای متعدد تاکنون به‌طور جدی به سمت حمایت از بنگاه‌های اقتصادی خرد و متوسط نرفتیم و همچنان خام فروشی می‌کنیم که بااین‌وجود نیاز است همانند دیگر کشورها تغییر ریل دهیم که متأسفانه هیچ‌یک از دولت‌ها تاکنون عزم جدی در این حوزه نداشتند.

نیازی به قوانین جدید در حوزه کسب‌وکار نداریم

وی با بیان اینکه توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط در شتاب اقتصاد کشور نقش بسزایی دارند، گفت: سرمایه خرد افراد در مسیر بورس یا بنگاه‌های مالی هدر می‌رود یا با سرازیر شدن به سمت ملک منجر به تورم در این بخش می‌شود، درحالی‌که با تسهیل مجوزهای کسب‌وکار باید کاری کنیم که صاحبان سرمایه خرد به سمت شهرهای کوچک روی‌آورند که این امر محقق نمی‌شود جز آنکه دولت از مقاومت خود بیرون بیاید.

ایزد خواه با اشاره به اینکه نیازی به قوانین جدید در حوزه کسب‌وکار در مجلس نداریم، تصریح کرد: اعتنا به سیاست‌های قانون اصل ۴۴ در حوزه کسب‌وکار و  کافی است و تنها نیازمند برنامه‌ریزی خاص در مجلس هستیم چراکه با روال ادوار گذشته نمی‌توان ادعای تحول را داشت، به همین دلیل ایده ما آن است که ۳ تا ۵ سال در روستاها تمامی مجوزها را بلااثر کنیم و اجازه دهیم تمامی فعالیت خای اقتصادی اتفاق بیفتد.

برچسب‌ها بهبود کسب و کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بهبود فضای کسب و کار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بهبود کسب و کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بهبود فضای کسب و کار بهبود کسب و کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بهبود فضای کسب و کار مجوزهای کسب وکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۶۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول

به گزارش خبرنگار مهر، به گزارش خبرنگار مهر، قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی برای هفته جاری (۱۰ تا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) از سوی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران اعلام شد.

بازار میوه

قیمت انواع میوه‌های تولید داخل در میوه فروشی‌های مناطق مرکزی رو به پایین شهر به شرح زیر است؛

هر کیلو گرم سیب زرد ۳۱ تا ۵۹.۸۰۰، سیب قرمز ۳۱ تا ۵۹.۸۰۰، لیمو شیرین ۴۴.۸۰۰، کیوی ۵۲ تا ۹۸، توت فرنگی ۹۸ تا ۱۸۹، گریپ‌فروت ۱۸ تا ۲۴.۸۰۰ به ۲۸ و پرتقال ۱۳ تا ۵۹.۸۰۰ تومان است.

در بازار میوه‌های آبدار هر کیلو هندوانه بین ۶ تا ۲۰، خربزه ۱۶.۸۰۰، جانا ۱۸.۵۰۰، طالبی ۱۸.۵۰۰ تا ۳۶، دستنبو ۲۳.۸۰۰، ملون ۱۶.۸۰۰ تا ۲۸.۵۰۰ تومان قیمت گذاری شده است.

در بازار میوه‌های وارداتی هم موز هر کیلو ۶۰ تا ۸۸.۸۰۰ تومان، هر دانه نارگیل بین ۵۰ تا ۷۵ و آناناس ۲۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسند.

بازار سبزی‌جات

در ادامه قیمت انواع سبزی و صیفی جات تولید داخل در میوه فروشی‌های مناطق مرکزی رو به پایین شهر نیز می آید؛

هر کیلو گرم گوجه فرنگی ۱۵.۹۰۰ تا ۲۳، هویج ۱۰.۵۰۰ تا ۱۲.۸۰۰، کاهو ۱۴.۵۰۰ تا ۲۵، کدو ۲۱ تا ۲۲.۸۰۰، کرفس ۱۲ تا ۲۴.۸۰۰، کلم پیچ ۷.۵۰۰ تا ۱۵.۸۰۰، کلم بروکلی ۲۰ تا ۶۸، خیار ۲۰ تا ۲۹.۸۰۰، لیمو ترش ۳۷ تا ۱۲۰، لوبیا سبز ۳۲ تا ۴۶.۸۰۰ و سیر تازه ۱۹۰ هزار تومان تعیین شده است. همچنین هر بسته گوجه گیلاسی ۴۵ تا ۶۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

سیب زمینی در این بازار هر کیلو ۲۳.۸۰۰، پیاز شیری (سفید) ۲۴.۹۰۰ تا ۳۴.۸۰۰ و پیاز زرد ۱۸ تا ۳۵.۸۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

گفتنی است؛ انواع میوه ۴۰ درصد و سبزیجات ۳۲ درصد ارزان‌تر در میادین و بازارهای میوه و تره بار به فروش رسید. همچنین مواد پروتئینی ۶۳ درصد، غلات ۸ درصد، مرغ ۶ درصد، تخم مرغ ۱۴ درصد و قند ۱۳ درصد ارزان‌تر از سطح شهر است.

در ادامه جدول قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران قابل مشاهده است.

کد خبر 6092281 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • معرفی جان سخت‌ترین خودروها در جهان (+عکس)
  • حل نشدن مشکل نرخ تامین مالی برای فعال‌سازی بنگاه‌ها مانع از تحقق جهش تولید است
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • هوشمند شدن خدمات دولت برای کسب وکار واحد‌های صنفی در اردبیل
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • محرومیت از خدمات دولتی در صورت عدم دریافت شناسه یکتا
  • برپایی میز خدمت تبدیل مجوزهای کاغذی در بازار و مترو تهران | ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شد
  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد