Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصر ضمن اعلام حمایت خود از عربستان و امارات در "انجام تمامی اقدامات لازم برای حفاظت از امنیت آنها و مردمشان" بر لزوم همکاری اعراب برای مقابله با اثرات منفی بحران اوکراین تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر روز چهارشنبه در صد و پنجاه و هفتمین جلسه شورای اتحادیه عرب گفت، امنیت ملی مصر با امنیت کشورهای عربی برادر در منطقه خلیج فارس ارتباط تنگاتنگی دارد و در واقع امنیت عربی"یک کلیت تجزیه ناپذیر" است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکری ضمن استقبال از قطعنامه اخیر شورای امنیت درباره یمن که شامل محکومیت حملات انصارالله علیه این دو کشور عربی است، خواستار توقف فوری این حملات و در عین حال تشدید تحریم‌ها در ارسال سلاح به یمن شد.

وی حمایت مصر را از "تمامی تلاش‌ها برای دستیابی به یک راه حل سریع و مسالمت‌آمیز در پرونده یمن بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت، ابتکارعمل خلیج (فارس)، سازوکارهای اجرایی آن و نتایج گفت‌وگوی ملی فراگیر به نحوی که وحدت یمن و استقلال آن در تصمیم گیری حفظ شود، "اعلام کرد.

وزیر خارجه مصر همچنین با اشاره به بحران اوکراین گفت، بحران اوکراین به یک بحران جهانی تبدیل شده که از نظر سیاسی، امنیتی و اقتصادی بر خاورمیانه و تمامی کشورهای عربی سایه افکنده است.

شکری اظهار داشت، متغیرهای پیاپی بین‌المللی و منطقه‌ای به وضوح به ما تاکید می‌کند که صحبت از وحدت سرنوشت اعراب یک حقیقت است زیرا مسؤولیت‌هایی برای ما به همراه دارد که ایجاب می‌کند تلاش‌ها و ظرفیت‌های عربی خود را برای مقابله با عوامل تهدید کننده امنیت و ثبات عربی بکار ببندیم.

وی توضیح داد:‌ بحران اوکراین در روزهای گذشته توجه کل جامعه بین‌المللی را به خود معطوف کرده است. بطوریکه پیامدهایی را بر صلح و امنیت بین‌المللی برجای گذاشته و همچنین آثار منفی آن را بر اقتصاد جهانی که هنوز از اثرات منفی شدید همه‌گیری کرونا و پیامدهای آن رهایی نیافته شاهد هستیم.

وزیر خارجه مصر تاکید کرد: برخورد عاقلانه با این بحران و پیامدهای آن مستلزم همکاری و هماهنگی مشترک اعراب، یکپارچگی تلاش‌ها برای غلبه بر آن و اجتناب از اثرات مستقیم و غیرمستقیم این بحران بر کشورها و ملت‌های عربی است.

منبع: الف

کلیدواژه: بحران اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۶۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن نامی ظهر شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این استان که با حضور استاندار کرمانشاه و مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: روح حاکم بر مدیریت بحران بحث پیشگیری است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات پیشگیرانه و آمادگی برای بحران ۲ مؤلفه اصلی مدیریت بحران است، افزود: وقوع حوادث غیر مترقبه زمان نمی‌شناسد، بنابراین باید برای هر نوع حادثه‌ای از آمادگی‌های لازم برخوردار باشیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه نظم آب و هوایی در جهان بهم خورده است، گفت: با توجه به اقلیم آب و هوایی ایران، این شرایط آمادگی بالایی را می‌طلبد.

نامی با بیان اینکه حوزه مدیریت بحران مورد توجه مقام معظم رهبری است، خاطرنشان کرد: در حال خرید یک سری تجهیزات هستیم که استان کرمانشاه با توجه به نقش مرکزیت در غرب کشور از این تجهیزات بهره‌مند خواهد شد.

وی پیشگیری، آمادگی و بازسازی و باز توانی از ارکان مدیریت بحران دانست و تصریح کرد: امروزه بحران به عنوان اصلی‌ترین و راهبردی‌ترین مسئله کشورها مطرح است، بنابراین آمادگی کامل برای مقابله با هر حادثه‌ای ضروری است.

نامی به وقوع سیل‌های اخیر در برخی از استان‌های کشور اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۴۴ هزار کیلومتر رودخانه در کشور وجود دارد که ۶ هزار و ۸۲۰ آن از مناطق مسکونی شهری و روستایی عبور می‌کند.

وی با اشاره به مخاطرات احتمالی در این مناطق، اضافه کرد: ایجاد سیل بند عرضی و جلوگیری از ساخت و سازها در بستر رودخانه‌ها از اقدامات لازم برای جلوگیری و پیشگیری از خطرات سیل در این مناطق است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر اینکه برای در امان ماندن از سیلاب‌ها راهی به جز اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری در کشور نداریم، تصریح کرد: با اجرای این پروژه‌ها علاوه بر حفظ و ذخیره آب‌های زیرزمینی، از فرسایش خاک نیز در هنگام وقوع سیلاب جلوگیری می‌شود.

کد خبر 6089801

دیگر خبرها

  • نشست شش‌جانبه عربی در ریاض درباره غزه برگزار شد
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • معاریو: برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می سازد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید